Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

nie ma sensu nie masz pod maską 155 konnego renualta z 2 litrowym silnikiem jedynie dla szpanu, możesz tylko coś schrzanic. siła chamowania jest przenoszona w odpowiednich proporcjach na tył i przód a tarcze są tak zrobione że chcąc nie chcąc będą mocniej hamowały a w tych mocniejszych megankach wszustko jest zrobione fabrycznie i hamują tak jak powinny... Pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowania
(wiem, czepiam sie)

 

co do podmianki, owszem mozna cos schrzanic ale nie sadze, trzeba by sie raczej postarac. nie wiem jak z pompa hamulcowa... moze bedzie trzeba wymienic. ale ogolnie...

 

+ tarcze lepiej hamuja

+ lepiej wygladaja

+ nie "lapia" na recznym po postoju (a jak juz to latwo puszczaja)

 

- sa okolo 2x drozsze w utrzymaniu (wymiana czesci) :/

- sa bardziej wrazliwe na warunki pogodowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siła Hamowania jest przenoszona w odpowiednich proporcjach na tył i przód a tarcze są tak zrobione że chcąc nie chcąc będą mocniej hamowały a w tych mocniejszych megankach wszustko jest zrobione fabrycznie i hamują tak jak powinny... Pozdraiwam

 

kolego można to zrobić ale musisz sobie od razu zakupić korektor siły hamowania od tej wersji z tarczami tu rozwiążesz problem odpowiedniego podziału siły hamulca , dochodzi ci zakup zacisków oraz ich mocowania wiec myślę że TANIEJ wyhaczysz całą tylną belkę z tym osprzętem niż poszczególne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawy temat. Wszyscy mówią na nie.

A ja słyszałem... Powtarzam słyszałem (co może jest plotką i nie do końca prawdą), od człowieka który zajmuje się profesjonalnie tuningiem że jego znajomy poszedł na szrot i wyciągnął tarcze, zaciski cały ten układ nie wiem jak to profesjonalnie się nazywa z takiego samego samochodu tylko wersji mocniejszej i przełożył do swojej. I chodziło jak ulał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno, w koncu "modulowosc" w branzy samochodowej to teraz standard, przeciez fabryka nie robi 4-10modeli tylkowsadza odpowiednie dodatki do ramy, wszystko musi pasowac, to tak jak przekladka silnika, w sumie trzeba wszystko co jest w komorze przerzucic, ale na tym konczy sie problem... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy poszedł na szrot i wyciągnął tarcze, zaciski cały ten układ nie wiem jak to profesjonalnie się nazywa z takiego samego samochodu tylko wersji mocniejszej i przełożył do swojej. I chodziło jak ulał.

A dlaczego miałoby nie hulać? Będzie hamowało i to pięknie z tym że jest w tym momencie kłeszczyn :mrgreen: jeden : czy przy prawidłowo działającym hamulcem (z tyłu bęben) jesteś po zamianie wyczuć różnice ? Zakłądam że jeździsz normalnie lub wręcz ekonomicznie. I tu nasuwa sie kolejny kłeszczyn :) czy warto pakować w auto 1000zł (tak mniej więcej) tylko dla samopoczucia że masz tarcze naookoło? Noooo nie ingeruje w temat 19tek :) alusów i widocznych tarcz. Wtedy przestraszy sie Ciebie każdy jeden rajdowiec ... :-/ jeżeli na dwa pytania odpowiedziałeś sobie że warto to po prostu do boju. Ale ja uważam że lepiej te pieniądze spożytkujesz wydając na dobrą szkołe jazdy. Tam Cie nauczą używać hamulca i to bez znaczenia jakiej budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jest jeszcze jedna sprawa. w trasie, przy wiekszych predkosciach, tarcza jest znacznie skuteczniejsza i szybciej stygnie, bo niby czemu do mocniejszych, czyli szybszych aut daja 4x tarcza, a najmocniejsze wersje maja wieksze, nawet jesli to ten sam silnik i ta sama waga (diesel, np 1.5 przed liftingiem, wersja 100KM miala wieksze tarcze niz 82 i 65)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystk osie zgadza tylko cały czas jest pytanie czy jest potrzeba? Ile razy w trasie interwał mocnego hamowania jest na tyle częsty że należy bać sie niewystudzenia tyłu. Po za tym w mocniejszych wersjach (i cieższych) zawieszenie jest często stabilniejsze (nie nurkujące) a tym samym fabrycznie można sobie pozwolić "wrzucić" więcej siły hamowania na tył. Nie mówie o wyższości hamulca na 4ch tarczach bo jest niepodważalne i wiadome tylko czy jest sens i czy bedzie wykorzystane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy w trasie interwał mocnego hamowania jest na tyle częsty że należy bać sie niewystudzenia tyłu
to jest tylko dodatek, ale Twoja wypowiedz jest typu: "na co komu poduszki powietrzne, nie dwie a 6 czy 8? ile razy sie to wykorzystuje" odpowiedz jest prosta: OBY NIGDY, ale warto miec, bo poprawia sie bezpieczenstwo, a tylna tarcze wykorzystasz nie tylko majac lepsze zawieszenie (pomijam fakt ze megi jest wyposazona we wleczona belke skretna, ktora z zasady zapobiega nurkowaniu), wykorzystasz tez omijajac przeszkode, lub w zakrecie, gdyciezar przenosi sie na ktoras strone. wtedy beben juz dziala max, a tarcza mogla by jeszcze mocniej dohamowac. to sa centymetry, ale czy wlasnie wypadki nie sa powodowane wlasnie przez "brakujace centymetry" ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doooobra bo do niczego to nie doprowadzi : "bo jakby tu przechodziła staruszka, która być może byłaby waszą matką", było pytanie czy jest sens była i odpowiedź z uzasadnieniem. A dla mnie osobiście kolega mając czas i możliwości oraz budżet może sobie nawet :mrgreen: ..... diody na spryskiwacze zamontować o ile sie będzie lepiej czuł. Na pewno będzie o nich o wiele więcej wiedział po tuningu hamulców niż teraz, a to też ważne doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do kwoty. "Szrotowy" zestaw z tarczami i klockami na których jeszcze pojeździła kosztował coś w okolicy kilkuset złotych. Wydaje mi się że mogłem słyszeć ok 200zl. Nie mówię tu o nówkach z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tej zimy tył (bębny) w ogóle nie wykorzystał ABS- czyli nie za bardzo było mu do hamowania. Więc tarcze to inna bajka- zresztą później chyba je wprowadzono jako standard we wszystkich break.

Pytaniem jest jednak również to czy wymienić tylko same elementy nośne.

A co z pompą hamulcową (ABS) i innymi sterowaniami (czy na zakręcie tyłek nie wyląduje nam w rowie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!