Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wykonać próbę olejową.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy więc witam wszystkich serdecznie.

 

Na forum dużo pisze się że w przypadku ubywającego oleju trzeba przeprowadzić próbę olejową ale nikt nie pisze jak to zrobić. I tu właśnie moje pytanie. Jak przeprowadzić próbe olejową, na zimnym czy ciepłym silniku.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbę olejową przeprowadzałem bardzo dawno temu (82-83 rok), w maluchu przy nierównej kompresji na cylindrach. Wynik próby miał sugerować, gdzie należy szukać przyczyny. Przy wyraźnym wzroście kompresji - pierścienie na tłoku, a przy braku wyraźnego wzrostu - nieszczelne zawory. W moim przypadku był to dziurawy zawór wydechowy - otwór z grzybku zaworu jakby wywiercony wiertłem śr. ok. 1 mm. Ja to robiłem w lecie na zimnym silniku - pomiar kompresji, wstrzyknięcie ok. 1ml oleju do cylindra, odczekanie chwili na rozpłynięcie się oleju po tłoku na pierścienie i ponowny pomiar kompresji. Tak sobie to wymyśliłem, bo też wtedy nie mogłem się dowiedzieć jak to konkretnie przeprowadzić. Czy tok postępowania właściwy nie wiem, bo później już się tym nie interesowałem - nie było potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z instrukcją do której kieruje nas link kolegi Paska to pomiar kompresji robi się na ciepłym silniku. Czy to słusznie.?? Przecież temperatura powoduje zwiększenie rozmiarów każdego materiału a to może spowodować likwidację wszelkich nieszczelności np na pierścieniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież temperatura powoduje zwiększenie rozmiarów każdego materiału a to może spowodować likwidację wszelkich nieszczelności np na pierścieniach

To są normalne warunki w jakich zazwyczaj pracuje silnik, więc taki sposób jest najbardziej miarodajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma olej w silniku (ten w misce olejowej) wspólnego z próbą olejową, poza tym, że w czasie próby i kręcenia silnikiem nadal smaruje jego elementy??? Ten olej i tak nie dostaje się do cylindrów nad tłoki, tam gdzie wstrzykujesz ten do próby w celu uszczelnienia, bo byłby szybko spalony w czasie jazdy.

Od dołu najwyżej jest doprowadzony do cylindra pod 3 pierścień, a od góry na wałek rozrządu i popychacze.

Grzybki i gniazda zaworów też praktycznie są dla niego nieosiagalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu ubywa mi po troszku oleju. Po oględzinach silnika okazało się że widać tzw pocenie przy łączeniu głowicy z blokiem silnika pod kolektorem wydechowym. Pisałem o tym na forum i właśnie z forum dowiedziałem się o próbie olejowej. Więc pojechałem do mechanika żeby zrobił próbe olejową i kazał zostawić mi auto bo twierdził że silnik musi być zimny. Próbe olejową przeprowadził następnego dnia rano a przed tem silnika wogóle nie odpalał.

Teraz czytając ten temat zastanawiam się czy wynik tamtego pomiaru jest wiarygodny. Nie wiem jakie to były wartości pomiaru, mechanik powiedział mi że pierścienie są ok a ubywający olej to wina uszczelki.

Co ciekawe zauważyłem że jeżdżąc na wysokich obrotach sięgających 30 000 oleju szybciej ubywa niż przy jeździe na niższych obrotach max 23 000. Jazda na wyższych obrotach = wyższe ciśnienie w cylindrach a to chyba może powodować że wszelkimi uszkodzeniami uszczelki pod głowicą tego oleju ginie więcej. Prawda.?? Dodam też że przy obrotach 30 000 silnik cały czas nabiera mocy i znacznie przyśpiesza...

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelicz zera w podanych wartościach obrotów. Gdyby te silniki miały takie obroty, 23 tysiące lub 30 tysięcy to by się rozpadły

Jazda na wyższych obrotach = wyższe ciśnienie

Nic podobnego. Ciśnienie jest to samo co na wolnych ale cykle są częstsze. Tłoki mają ten sam skok, sprężają mieszankę w tej samej kubaturze, zawory otwierają się i zamykają w tej samej kolejności. Dawki paliwa są takie same ale dzieje się to szybciej, więcej razy w ustalonej jednostce czasu.

Teraz czytając ten temat zastanawiam się czy wynik tamtego pomiaru jest wiarygodny.

Jeśli i pomiar wstępny, bez uszczelnienia olejowego był robiony na zimnym silniku i pomiar z olejem tak samo, to można wyniki uznać za wiarygodne, bo to różnica pomiędzy pomiarami jest odzwierciedleniem szczelności. Dla samego porównania pomiędzy sobą to wystarczy.

Jeśli natomiast ma to być porównywane do wyników tabelarycznych danego silnika, to tu przez jego ochłodzenie wartości mogą być zaniżone po takim sposobie pomiaru.

Zazwyczaj w takiej próbie chodzi właśnie o wykrycie miejsca rozszczelnienia.

Jeśli pomiar z olejem i bez oleju jest zbliżony, to wskazuje na zawory lub uszczelkę pod głowicą jak są rozbieżnie, to pierścienie i gładzie cylindrów.

Na ciepłym silniku stosunek jest identyczny ale wartości będą trochę wyższe.

Twoje ubytki oleju mogą być spowodowane uszczelniaczami na zaworach wydechowych i tam olej smarujący klawiaturę przedostaje się do kanałów wydechowych i wysącza się na styku z kolektorem.

Tu próba olejowa niewiele wskaże, bo ta próba jest tylko do sprawdzenia szczelności komory spalania. (przedmuchów do karteru pomiędzy pierścieniami tłokowymi a gładzią cylindrów, stanu uszczelnienia pomiędzy blokiem i głowicą, szczelności zaworów i ich gniazd w głowicy)

Do tej próby wstrzykuje się gesty olej cylindrowy na denko tłoka, by właśnie stanowił dodatkowe uszczelnienie gdyby to pierścienie przepuszczały.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje ubytki oleju mogą być spowodowane uszczelniaczami na zaworach wydechowych i tam olej smarujący klawiaturę przedostaje się do kanałów wydechowych i wysącza się na styku z kolektorem.

 

Czyli może warto w moim przypadku wymienić uszczelniacze i zobaczyć jak będzie efekt...

 

Dodano: 15 mar 2012 - 19:01

Byłem Dziś u znajomego mechanika. Silnik był gorący bo przejechałem 10km. Zmierzyliśmy ciśnienie na cylindrach i wyszło 12 - 13 barów na różnych cylindrach. Mechanik stwierdził że nie ma sensu robić próbę olejową bo jak jest takie ciśnienie to pierścionki są bardzo dobre :mrgreen:

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!