Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wykonać próbę olejową.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy więc witam wszystkich serdecznie.

 

Na forum dużo pisze się że w przypadku ubywającego oleju trzeba przeprowadzić próbę olejową ale nikt nie pisze jak to zrobić. I tu właśnie moje pytanie. Jak przeprowadzić próbe olejową, na zimnym czy ciepłym silniku.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbę olejową przeprowadzałem bardzo dawno temu (82-83 rok), w maluchu przy nierównej kompresji na cylindrach. Wynik próby miał sugerować, gdzie należy szukać przyczyny. Przy wyraźnym wzroście kompresji - pierścienie na tłoku, a przy braku wyraźnego wzrostu - nieszczelne zawory. W moim przypadku był to dziurawy zawór wydechowy - otwór z grzybku zaworu jakby wywiercony wiertłem śr. ok. 1 mm. Ja to robiłem w lecie na zimnym silniku - pomiar kompresji, wstrzyknięcie ok. 1ml oleju do cylindra, odczekanie chwili na rozpłynięcie się oleju po tłoku na pierścienie i ponowny pomiar kompresji. Tak sobie to wymyśliłem, bo też wtedy nie mogłem się dowiedzieć jak to konkretnie przeprowadzić. Czy tok postępowania właściwy nie wiem, bo później już się tym nie interesowałem - nie było potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z instrukcją do której kieruje nas link kolegi Paska to pomiar kompresji robi się na ciepłym silniku. Czy to słusznie.?? Przecież temperatura powoduje zwiększenie rozmiarów każdego materiału a to może spowodować likwidację wszelkich nieszczelności np na pierścieniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież temperatura powoduje zwiększenie rozmiarów każdego materiału a to może spowodować likwidację wszelkich nieszczelności np na pierścieniach

To są normalne warunki w jakich zazwyczaj pracuje silnik, więc taki sposób jest najbardziej miarodajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma olej w silniku (ten w misce olejowej) wspólnego z próbą olejową, poza tym, że w czasie próby i kręcenia silnikiem nadal smaruje jego elementy??? Ten olej i tak nie dostaje się do cylindrów nad tłoki, tam gdzie wstrzykujesz ten do próby w celu uszczelnienia, bo byłby szybko spalony w czasie jazdy.

Od dołu najwyżej jest doprowadzony do cylindra pod 3 pierścień, a od góry na wałek rozrządu i popychacze.

Grzybki i gniazda zaworów też praktycznie są dla niego nieosiagalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu ubywa mi po troszku oleju. Po oględzinach silnika okazało się że widać tzw pocenie przy łączeniu głowicy z blokiem silnika pod kolektorem wydechowym. Pisałem o tym na forum i właśnie z forum dowiedziałem się o próbie olejowej. Więc pojechałem do mechanika żeby zrobił próbe olejową i kazał zostawić mi auto bo twierdził że silnik musi być zimny. Próbe olejową przeprowadził następnego dnia rano a przed tem silnika wogóle nie odpalał.

Teraz czytając ten temat zastanawiam się czy wynik tamtego pomiaru jest wiarygodny. Nie wiem jakie to były wartości pomiaru, mechanik powiedział mi że pierścienie są ok a ubywający olej to wina uszczelki.

Co ciekawe zauważyłem że jeżdżąc na wysokich obrotach sięgających 30 000 oleju szybciej ubywa niż przy jeździe na niższych obrotach max 23 000. Jazda na wyższych obrotach = wyższe ciśnienie w cylindrach a to chyba może powodować że wszelkimi uszkodzeniami uszczelki pod głowicą tego oleju ginie więcej. Prawda.?? Dodam też że przy obrotach 30 000 silnik cały czas nabiera mocy i znacznie przyśpiesza...

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelicz zera w podanych wartościach obrotów. Gdyby te silniki miały takie obroty, 23 tysiące lub 30 tysięcy to by się rozpadły

Jazda na wyższych obrotach = wyższe ciśnienie

Nic podobnego. Ciśnienie jest to samo co na wolnych ale cykle są częstsze. Tłoki mają ten sam skok, sprężają mieszankę w tej samej kubaturze, zawory otwierają się i zamykają w tej samej kolejności. Dawki paliwa są takie same ale dzieje się to szybciej, więcej razy w ustalonej jednostce czasu.

Teraz czytając ten temat zastanawiam się czy wynik tamtego pomiaru jest wiarygodny.

Jeśli i pomiar wstępny, bez uszczelnienia olejowego był robiony na zimnym silniku i pomiar z olejem tak samo, to można wyniki uznać za wiarygodne, bo to różnica pomiędzy pomiarami jest odzwierciedleniem szczelności. Dla samego porównania pomiędzy sobą to wystarczy.

Jeśli natomiast ma to być porównywane do wyników tabelarycznych danego silnika, to tu przez jego ochłodzenie wartości mogą być zaniżone po takim sposobie pomiaru.

Zazwyczaj w takiej próbie chodzi właśnie o wykrycie miejsca rozszczelnienia.

Jeśli pomiar z olejem i bez oleju jest zbliżony, to wskazuje na zawory lub uszczelkę pod głowicą jak są rozbieżnie, to pierścienie i gładzie cylindrów.

Na ciepłym silniku stosunek jest identyczny ale wartości będą trochę wyższe.

Twoje ubytki oleju mogą być spowodowane uszczelniaczami na zaworach wydechowych i tam olej smarujący klawiaturę przedostaje się do kanałów wydechowych i wysącza się na styku z kolektorem.

Tu próba olejowa niewiele wskaże, bo ta próba jest tylko do sprawdzenia szczelności komory spalania. (przedmuchów do karteru pomiędzy pierścieniami tłokowymi a gładzią cylindrów, stanu uszczelnienia pomiędzy blokiem i głowicą, szczelności zaworów i ich gniazd w głowicy)

Do tej próby wstrzykuje się gesty olej cylindrowy na denko tłoka, by właśnie stanowił dodatkowe uszczelnienie gdyby to pierścienie przepuszczały.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje ubytki oleju mogą być spowodowane uszczelniaczami na zaworach wydechowych i tam olej smarujący klawiaturę przedostaje się do kanałów wydechowych i wysącza się na styku z kolektorem.

 

Czyli może warto w moim przypadku wymienić uszczelniacze i zobaczyć jak będzie efekt...

 

Dodano: 15 mar 2012 - 19:01

Byłem Dziś u znajomego mechanika. Silnik był gorący bo przejechałem 10km. Zmierzyliśmy ciśnienie na cylindrach i wyszło 12 - 13 barów na różnych cylindrach. Mechanik stwierdził że nie ma sensu robić próbę olejową bo jak jest takie ciśnienie to pierścionki są bardzo dobre :mrgreen:

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!