Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy już czas na letnie opony- wasze opinie


presidente

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie mam dylemat czy jutro zmienić i miałem nadzieję że w tym temacie znajdę (p)odpowiedź. Ale jak widać ilu forumowiczów tyle opinii :lol: Pewnie jeszcze przez 2-3 tygodnie zostanę przy zimówkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem nadzieję że w tym temacie znajdę (p)odpowiedź

Masz podpowiedzi. Decyzja, wybór, odpowiedzialność i auto Twoje. Tylko bezpieczeństwo wspólne, zarówno Twoje jak i tych, którzy na drodze znajdują się w Twoim otoczeniu. Zarówno na jezdni w autach, jak i chodnikach i przejściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się rozmarzyłem. :lol: Ja mam inny problem.

Szukam drugiej pary felg. Już nawet obojętne czy alu czy stalowe. Nie chce mi się przekładać opon, zwłaszcza że nowe. No cóż jak będzie trzeba to się tak zrobi. Na razie oszczędzam hamulce :o

Dziś pojechałem do faceta. Przez telefon mówił, że tak jest ET 43 itd a zajeźdżam a tam chłopa nie ma tylko pracownik. Pracownik bardziej zorientowany od szefa który odbiera telefony. Od razu powiedział, że raczej brak takich felg. Poszliśmy a tu felgi są ale z et 50.

Co do uwagi odnośnie jazdy na letnich jak nie ma śniegu, ale jest jeszcze w okolicach np 2 stopni to moim zdaniem coś w tym jest. Jak nie ma wieczornych przymrozków a ziemia zdążyła się już troszkę nagrzać to na letnich może być lepsze prowadzenie. To też jest kwestia zamieszkania. Mamyy inne odczucia. Co innego Wielkopolska, połowa łodzkiego a co innego południe kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ziemia zdążyła się już troszkę nagrzać to na letnich może być lepsze prowadzenie.

A mierzysz codziennie na jaką głębokość jest już nagrzana i do jakiej temperatury???

To tylko domniemania i spekulacje.

Nocny i poranny szron na trawnikach raczej temu przeczy.

Wiemy natomiast, że w Renówkach, na wyświetlaczu pomiędzy wskazaniem +3 a -3 mruga symbol "°C", co przypomina o możliwości występowania gołoledzi.

Widocznie gdzieś to z pomiarów wyszło, że +3 na wysokości 1m (lusterko) może oznaczać śliską nawierzchnię i przyjęto takie parametry do informacji o potencjalnej gorszej przyczepności..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, racja. Miałem na myśli dłuższe, stabilne ciepełko w granicach około plus minus 5 stopni. Oczywiście teraz jest różnie. Niby ma być ciepło, ale po niedzieli lekkie ochłodzenie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nadal zimowe obuwie, ze zmianą czekam aż będą realne perspektywy na stałe temperatury powyżej 10*C.

Zimówki też zakładam wcześniej i dzięki temu nie muszę stać w kolejkach i zostawiać auta jak nagle coś białego spadnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż będą realne perspektywy

Wg tzw dziennikarzy to cała Polska już ruszyła grilować i opalać się. Drogi zapchane ludźmi, rowery...... :lol: Lato.

Oglądałem fragment wiadomości na TVN. Po chwili ktoś otrzeźwiał bo pokazali pustki na trasie i trzeba było poprawić informację "że na razie nie widzimy tłumów, ale już wkrótce". :o

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie mam problemu z zimówkami bo poprostu ich nie mam. Zastanawiałem się czy jest sens kupować jeszcze na ten sezon czy dopiero na kolejną zimę i chyba wygrał drugi wariant. Także pomimo takich a nie innych temp śmigam na letnich. Pewnie gdybym miał zimówki to bym ich jeszcze nie zmieniał. U żony w aucie są jeszcze zimówki i pomimo, że nie robi ona długich tras i głównie jeździ po mieście wstrzymam się jeszcze z wymianą. W zeszłym roku 3-go maja wracałem w obsicie sypiącym śniegu także wszystko się może zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat się rozwinął, to dobrze. W poniedziałek wstawiam auto na warsztat, postoi ze dwa dni, potem muszę poczekać na kasę i dopiero będę kupował nowy komplet letnich (Fulda ecocontrol), potem pewnie wpadnę w kolejki wymieniających więc do końca marca będę na zimówkach, no chyba że kwiecień zaskoczy śniegiem i ujemnymi temperaturami to dłużej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony dziś wymienione na letnie. Osobiście podchodzę z dużą rezerwą do rzekomej granicy 7*C sugerowanej przez gumiarzy (w niskich temp. dodatnich o niebo wolę dobrą oponę deszczową letnią, niż typową zimówkę z lamelami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!