Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przycisk siłownika klapki wlewu


Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz -zaraz, skoro dochodzą 2 kabelki i w obydwóch stwierdziłeś obecnośc PLUSA, to czy czasem siłownik nie posiada podłączenia do masy przez miejsca jego przykrecenia???

(ewentualnie 3 przewód bezposrednio do śruby masowej karoserii podłączony z pominieciem kostki)

Sprawdź to podając, tylko PLUS raz na zielony, raz na biały kebelek do siłownika.

PLUS oczywiscie stały podciągniety bezpośrednio z akumulatora, może mieć profilaktycznie bezpiecznik w obwodzie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W siłowniku nie ma żadnego przełącznika - jest tam tylko silniczek.Realizacja "zamknij" ,"otwórz" realizowana jest przez dwa przekaźniki w UCH które zamienia polaryzację na dwóch przewodach które idą do silniczka .Po wykonaniu czynności przekaźnik przełącza obydwa przewody silniczka do + lub minusa (zależnie od wykonania) ma to na celu zahamowanie silniczka.

Można sobie zrobić doświadczenie - do silniczka nie podłączać napięcia i spróbować pokręcić oską obróci się bez problemu jak podłączymy do silniczka np:dwa plusy to oś będzie stawiać opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to podając, tylko PLUS raz na zielony, raz na biały kebelek do siłownika.

Jeśli siłownik będzie się otwierał i zamykał po podłączeniu stałego + na dany przewód to oznaczało by ze wystarczy mi tylko przełącznik 3-pinowy (np. taki jak na 1 stornie).

Natomiast jeśli nie będzie żadnej reakcji to oznaczałoby że musi być podłączony tak jak kolega gojgien podał na 1 stronie.

Dobrze rozumiem ?

PLUS oczywiscie stały podciągniety bezpośrednio z akumulatora, może mieć profilaktycznie bezpiecznik w obwodzie.

jaki bezpiecznik 15A, 20A, 25A?

Realizacja "zamknij" ,"otwórz" realizowana jest przez dwa przekaźniki w UCH które zamienia polaryzację na dwóch przewodach które idą do silniczka

A czy to nie jest tak że te przekaźniki odpowiadają za cały centralny ?

do silniczka nie podłączać napięcia i spróbować pokręcić oską obróci się bez problemu jak podłączymy do silniczka np:dwa plusy to oś będzie stawiać opór.

a czemu podłączyć 2 + ? powinien być jeden i masa

 

Dodano: 29 mar 2012 - 18:43

chyba że faktycznie sterowanie realizowane jest przez przekaźnik w UCH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) w zupełności wystarczy bezpiecznik 5A

2) CZ jest sterowany przez UHC, wiec to nie nowości

3) Pytałem o ilość przewodów, bo jeżeli są dwa to następuje zmian polaryzacji (przekaźniki w UHC) i siłownik albo się otwiera albo zamyka.

4) Jeżeli ze sterownika wychodzą 3 przewody to dwa skrajne są sterujące środkowy masowy tak przynajmniej odczytałem ze schematów.

Coś mi się wydaje, że prostą rzecz skomplikowałeś niemiłosiernie, czym nie jestem zupełnie zaskoczony, niestety musisz się jeszcze wiele nauczyć i zacznij od podstaw, bo tych Ci najwyraźniej brak. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadałem proste pytanie i na prostą odp liczyłem, którą uzyskałem od kolegi gojgien, a to że temat się rozbudował to chyba lepiej .

Teraz żeby podsumować pytam raz jeszcze prosto

Jaki przełącznik i jak podłączyć, żeby siłownik się otwierał i zamykał przez przełącznik?

Czy wystarczy podpiąć przełącznik tak jak pokazał kolega gojgien czy potrzebuje przekaźnika jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo skomplikował prostą sprawę .Podłącz do siłownika plus i minus a następnie zamień przewody - silniczek będzie raz zamykał a następnie otwierał.Dołączam schemat.Gojgien dobrze narysował schemat -pytanie czy ty go dodrze zrealizowałeś?

post-3001-0-10949200-1333040980_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-pytanie czy ty go dodrze zrealizowałeś?

zrobiłem tak jak narysował Gojgien, czyli podłączyłem do przełącznika + i - i do dwóch skrajnych biegunów podłączyłem przewody główne od siłownika potem od obu skrajnych biegunów podłączyłem na skos przewody od tych przewodów głównych

Podłaczyłem tak jak tu 671971.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czy masz możliwość (miernik) sprawdzić na tym włączniku co kupiłeś który pin łączy się z którym przy skrajnych położeniach przełącznika? I opisanie tego a najlepiej zaznaczyć na zdjęciu tego włącznika którego dołączyłeś na 1 stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem

Na dwa przełączniki ale działa

Jeden przełącznik (3 piny 3 pozycje) odpowiada za zmianę polaryzacji. Do niego mam podłączone przewody bezpośrednio od siłownika(zielony i biały)i jeden od otwierania z instalacji auta(biały).

Drugi przełącznik (6 piny 3 pozycje chwilowy) odpowiada za otwieranie i zamykanie klapki. Podłączony tak jak kolega gojgien opisał.

Może trochę to dziwnie wygląda bo mam dwa przełączniki do jednej rzeczy ale jak na razie nie mam innego pomysłu.

Może mi podpowiecie co podłączyć by samo zmieniało polaryzacje pod jeden przełącznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to masz podłączone?? Szeregowo czy równolegle??

Sorry odpadam, brak mi wyobraźni by to ogarnąć.... :-)

Poza tym, nie mam zamiaru być odpowiedzialnym za spalenie auta z powodu druciarstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to masz podłączone?? Szeregowo czy równolegle??

projekt.jpgNa przewodzie + z radia mam bezpiecznik wstawiony

Miałeś podać pomiary połączeń

wcznik.jpg

i ile kabli wychodzi z siłownika?

dwa biały i zielony Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!