Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Luźne gniazdo zapalniczki


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki fajny uchwyt do telefonu - ładowarkę wpinany do gniazda zapalniczki.

Niestety w scenicu zastosowano za tanie materiały w niektórych przypadkach i gniazdo zapalniczki wysuwa się (na lekkich wybojach) z obudowy pod niewielkim obciążeniem ładowarki wraz z telefonem.

Wymysliłem sposób, mianowicie gniazdo zapalniczki złapałem za pomoca metalowej opaski zaciskowej (cybanta). Trzyma jak złoto.

 

zapalniczka.jpg

 

Samochód ma kierownicę z prawej strony, dlatego zapalniczka jest po lewej.

Edytowane przez sanfran
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Niezły pomysł ale oryginalnie jest tam przeźroczysty platik który przekazuje światelko na zewnątrz - taki świecący ring wokół gniazda.

U mnie ten plastik też się pokruszył i gniazdo lata, ale chyba dokupię całe gniazdo bo samego plastiku pewnie nie dostanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no właśnie

jak to teraz z tym cybantem świeci?

na foto widać, że cybant zasłania niejako diodę?

chociaż jak się przyjrzeć to chyba trochę światła idzie jakby pod spód czyli potem wydostaje się jednak na zewnątrz?

 

sorki nie zauważyłem... światło przechodzi przez "pleksę" zgadza się?

Edytowane przez mfikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę odpowiedzieć??? :) ;)

Tak pleksi w tym przypadku działa jak światłowód. Też mam opaskę w tym miejscu. Trudno ją jednak zakręcić jak nie zdemontuje się całej osłony pod biegami. Z własnego doświadczenia, po wstawianiu tam opaski metalowej, teraz bym zastosował dłuższą samozaciskową opaskę jak do kabli i najpierw owinął ją z 2-3 razy woków obudowy zapalniczki i dopiero zaciągnął. W przypadku potrzeby demontażu wystarczy ją tylko przeciąć cążkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łaskawie zezwalam na odpowiedź :) hehehe

Gojgien ja coś czuję że na śląsku będąc muszę z wodą ognistą się zjawić i powymieniać wszystko u mnie co się da.

tylko ja gaduła jestem zatem zanim co do czego to wódka się zagotuje)))

 

a na poważnie:

ponieważ właśnie muszę się wziąć za zapalniczkę, bo światełko marne - ledwie widać, a i na stałe mam wpięty rozgałęźnik do cb, komórki, nawigacji, ładowarki telefonu...) to mówisz, że lepiej zwykły tzw. "ZIP" użyć?

czy masz na myśli że jak się tylko górną osłonę zdejmie to nie jest tak łatwo zacisnąć? - może dziś popróbuję późną wieczorową porą...

opaski posiadam diody w zapasie też, tylko szkoda że nie pamiętam gdzie mam blaszki od CB bo "ściągnąłbym" Twój patent podwieszenia CB od razu.

dodatkowo myślę wciąż gdzie mój rozgałęźnik zapalniczki przymontować ładnie bo kabelki i zajęta półeczka na podłode już mnie irytuje trochę

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez mfikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy masz na myśli że jak się tylko górną osłonę zdejmie to nie jest tak łatwo zacisnąć? - może dziś popróbuję późną wieczorową porą...

Miejsca na łapki za mało, tym bardziej że opaski metalowe twarde, a musi być rozkręcona i lekko rozgięta, by ja tam wstawić. Można dać większej średnicy ale wówczas po skręceniu trzeba coś zrobić z niepotrzebnym "ogonem".

Jest jeszcze opcja, by gniazdo wkleić na kleju na gorąco z pistoletu do klejenia, albo od środka w dostępnych miejscach z 3 -4 krople tego kleju na styku pleksi gniazda i otworu w obudowie nakleić.

To w razie czego da się śrubokrętem oderwać i wydłubać.

Co do rozgałęźnika to ja takowego nie stosuję ale zawsze mogę go podłączyć.

W schowku przed pasażerem zabudowałem sobie dodatkowe gniazdo, podłączone pod te z zapalniczki i tam można włączać co mi jest potrzebne, a nie jest to widoczne. Przez szczelinę pomiędzy schowkiem i jego klapą mogę nawet potrzebne kabelki do środka wyprowadzić jeśli jest taka konieczność. Niestety jeszcze takiej nie miałem. CB podłączone na stałe przez kostkę za radiem, a ładowarka telefonu, czy nawigacji właśnie w schowku w tym gnieździe siedzi. Kabel poprowadzony prawym słupkiem i za podsufitką nad lusterko. Tu mały rozgałęźnik JACK 3,5mm i w nim 2 krótkie kabelki jeden z MINI USB do navi, oraz do ładowania głośnomówiącego BT i drugi z wtyczką do fona, który to zamiennie z navi na wieszaku pod lusterkiem wisi i czasami z niego jako navi korzystam..

Tak więc moje gniazdo zapalniczki zazwyczaj jest puste, a cały bałagan z kablami jest ewentualnie w schowku, niewidoczny.

dodano

Gniazdo w schowku jest wysoko na jego lewej ściance, wiec podłączone graty nie przeszkadzają w jego użytkowaniu, praktycznie jest to pod samym "sufitem schowka" w lecie dodatkowo chłodzone od klimatyzacji.

150120tvt.jpg

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nie pakowałem w rozgałęźnik zapalniczki, CB mam podłącznoe do zapalniczki ale kable idą od wewnątrz, do gniazda zapalniczki wpinam telefon jako rejestrator jazdy a brakuje mi gniazda na navi, zamierzam poprowadzić dodatkowe gniazdo ale po lewej stronie - od kierowcy, w lewym dolnym rogu szyby navi a rejestrator jazdy zostaje po środku. Nie szukałem jeszcze jak jest z miejscem na gniazdo po lewej stronie ale coś się pewnie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gniazdo zapalniczki świeci normalnie, cybant nie przeszkadza w żadnym stopniu.

Jeżeli chodzi o sprawę dodatkowego gniazda to mam je w schowku między fotelami, ale zasilanie telefonu lepiej poprowadzić z gniazda zapalniczki.

Zastanawiałem się nad zainstalowaniem gniazd USB, ale pozostałem przy przetwornicy 230V/150W, jest bardziej uniwersalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!