Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM...Posiadam Megane 1 ph1 1.6 75km. Mój problem polega na tym ze po przejechaniu około 600km ubyło mi płynu chłodniczego. Miałem zaznaczone to ubylo tak z 1-1,5cm od zaznaczenia. Co najdziwniejsze 2000km temu wymieniłem uszczelke pod głowicą (oczywiście głowica była planowana) i nie zauważyłem żadnych wycieków na końcach wężyków.

A pod korkiem od oleju ujrzałem troche tzw. ,,majonezu''

Edytowane przez lukasz6402
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w Ibizie uciekał płyn chłodniczy i po wymianie pompy wody wszystko wróciło do normy. Znajomy natomiast w Astrze musiał wymienić komplet wężyków. u Ciebie mówisz, że odpada problem wężyków oraz uszczelki pod głowicą, więc sprawdź może pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze się wtrącę, ale mam od jakiegoś czasu poważny problem, którego kilku mechaników nie może rozgryźć. Przeglądałem tematy i odpowiedzi na tej stronie, ale nie znalazłem odpowiedniej, może ktoś pomoże. Samochód to Megane 1,9d z 1996roku, płyn chłodniczy wyrzuca mi korkiem zbiornika wyrównawczego, jakiś czas po wyłączeniu silnika. Korki kupiłem już dwa, wymieniony termostat z obudową, nowy zbiornik wyrównawczy, w oleju nie ma wody, w zbiorniczku nie ma oleju- mechanicy mówią, że nie uszczelka pod głowicą. Ogrzewanie działa ,choć bez nóg, ale to raczej wina przełącznika,niż nagrzewnicy, wskazówka temperatury na zegarze działa, wentylator po podgrzaniu się załącza. Po wymianach termostatu i zbiornika wyrównawczego było dobrze przez kilka przejazdów, a później wszystko wraca do normy tzn. gotujący się płyn w zbiorniczku i gorące przewody, praktycznie od odpalenia silnika. Jakieś pomysły, podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica powinna mieć temperature układu więc skoro wszystko sie gotuje to powinna parzyć. Pewnie ze starości sie poprzytykała. Napisz jak sprawdzisz.

 

lukasz6402: skoro jest majonez to jest płyn w silniku, coś zostało spierniczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica też jest raczej gorąca, ale nie od razu, a płyn się cofa do zbiorniczka zaraz po odpaleniu i po kilku minutach się gotuje. Czemu po tych naprawach było dobrze, kwestia odpowietrzenia? Ale to by znaczyło, że jakoś się zapowietrza. Może jeszcze dodam, że po odstaniu w nocy zapala przy dłuższym przytrzymaniu kluczyka, przez kilka sekund strasznie hałasuje i nierówno pracuje. Czy do czyszczenia chłodnicy trzeba by ją zdemontować i znów spuszczać/zmieniać cały płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oleju nie ma wody, w zbiorniczku nie ma oleju- mechanicy mówią, że nie uszczelka pod głowicą

To takie znajome. Zakładam, że jak już kilku mechaników nad tym główkowało, to chyba sprawdzili czy chłodnica właściwie pracuje, zresztą kolega nie pisze, że silnik się przegrzewa.

płyn chłodniczy wyrzuca mi korkiem zbiornika wyrównawczego, jakiś czas po wyłączeniu silnika.

To mnie trochę zastanawia, ale stawiam na przedmuch (ja coś takiego mam w swojej megance), niekoniecznie to musi być uszczelka pod głowicą. Proponuję test z butelką - jak będą bąbelki, to chyba nie wymaga komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem (niestety) po wymianie uszczelki. Płyn jakby z rdzą zaraz po wymianie zaczęło wyrzucać odpowietrznikiem na chłodnicy. Mechanik założył tam uszczelkę, której wcześniej chyba tam nie było, ale żadnych przecieków nie ma. Rura od chłodnicy do termostatu i sama chłodnica cały czas są gorące, ale on mówi, że tak ma być i najważniejsze, że już naprawił i płyn nie wylatuje. Ma rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica powinna być gorąca dopiero jak się otworzy termostat, najpierw gorące powietrze będzie lecieć z nawiewu, potem powoli zacznie rozgrzewać się chłodnica. Masz założony termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że założony, a w układzie woda na 2 tygodnie. Rura od chłodnicy do termostatu robi się gorąca i twarda praktycznie od uruchomienia silnika. Dodatkowo jeszcze zaczęła mi skakać wskazówka obrotomierza przy 20tys. nawet o 3-4 tys., a mechanik mówi, że wskazówka to nie jego problem - on wodę "naprawił"???

Edytowane przez norbertow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana mechanika, gdy obecny coś popsuł to chyba niezbyt korzystna

jak uważasz ale ewidentnie widać ze obecny ma wyje.... na twoje auto i nie zależy mu na dobrej opinii

tylko poprawią to jedno za podwójną stawkę

jeśli znajdziesz rzetelny zakład to zrobią to jak powinno być żeby sobie renomy nie zepsuć.

Rób jak uważasz to twoje auto, a my tylko sugerujemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!