Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III z dieslem


goozic

Rekomendowane odpowiedzi

Głównym problemem w tym silniku są wtryskiwacze Delphi (1,9 ma Boscha) oraz problem z ich regeneracją, a dokłądnie z dostępem do części zamiennych. Delphi prowadzi dziwną politykę wolą sprzedać nowy wtryskiwacz niż część zamienną. Inną sprawą jest delikatność tych wtryskiwaczy i ich mała odporność na wszelkie zanieczyszczenia. Nie wszystkie warsztaty chcą je naprawiać.

Co do samego silnika to zdania są podzielone. Jeden fachowiec od układów wtryskowych diesla określił to tak "z silnika do kosiarki wyciągają ponad 100KM a ludzie by chcieli żeby się to nie psuło" (chyba mniej wiecej tak to zabrzmiało).

Musisz wziąć pod uwagę nienajlepszą jakość paliwa która powoduje szybsze zużycie wtryskiwaczy. Jeśli się kupi nowy lub prawie nowy (ale pewny) egzemplarz to można trochę pojeździć natomiast kupno autka ze sporym przebiegiem może sporo kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lepsze 1.9 dCi? Nie mogę zrozumieć dlaczego w ofercie nie ma diesla 2.0dCi (oprócz coupe)

zawsze zostaje jeszcze 1.4 Tce...

Edytowane przez goozic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 1.5 dCi w MIII to kolejna odmiana tego silnika, a było już ich kilkanaście. W najmocniejszej wersji 1.5 dCi (105KM) w MII stosowane były wtryski Siemens-a, a więc w MIII pewnie też montują Siemens-a. W tej wersji nie ma żadnych problemów, auto jeździ bardzo dobrze, kolejny raz to napiszę: 130kkm przejechane bezawaryjnie. Ciekawi mnie tylko jak wygląda sprawa panewek w MIII :lol:

 

Z materiałów prasowych:

 

"Nowy, wysokoprężny silnik Energy dCi 110: najlepiej sprzedająca się w Mégane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana – pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%. Dzięki temu Mégane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej.

Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1.750 obr./min)."

 

Ciekawą nowością jest 1.6 dCi:

"Renault Energy dCi 130: najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1.750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km."

 

2.0 dCi jest oferowany, ale w... Niemczech i innych krajach. Polska to nadal "dziki" kraj :o

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie będzie większe ale średnie 4,5 l/100km jak podaje producent (czyli w praktyce będzie 5,5 może 5 bo mało po mieście jeżdżę) fajnie brzmi. A ile w praktyce 1.4 TCe pali? dużo się różni od obiecywanego 6,6 l/100km średnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazje miec dwoch znajomych ktorzy jezdza:

Megane II ph1 Hatchback 1.9 dCi

Ja - Megane II ph1 Grandtour 1.9 dCi

Megane III ph1 Grandtour 1.5 dCi

 

Dwa pierwsze auta - spalanie 5,3-6,5 srednie i to po autostradach wiec zawsze predkosci wieksze niz 110 km/h

a trzecie - 9,5 litra srednio - chociaz to sluzbowe auto i ciezke noge ma kolega...

 

Wiec albo on dziwnie jezdzi albo ja nie chce tego silnika i Megane III z tym silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Grand Scenica 1,5 dci teraz mam 2.0 dci i przy tej samej jeździe 1.5 palił mniej (odliczając oczywiście zwyżkę w związku z automatem).

Moja siostra miała 1,5dci w megane II. Tam silniczek 1,5 palił mniej niz mój Scenic 1,5 - te same silniki. Waga i opory powietrza robią swoje.

Możemy jednak założyć, że jeśli ktoś łagodnie obchodzi się z pedałem gazu w 1,9 a otro ciśnie 1,5, to przy takim założeniu, silnik 1,9 spali mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam 1.5 dCi 105. Spalanie w mieście przy normalnej jeździe to 5,5 a w trasie najmniej udało mi się uzyskać 4,6 litra przy jeździe maksymalnie do 110 km/h. Ostatnio jadąc w trasie bardzo dynamicznie,momentami nawet ponad 150 uzyskałem średnie spalanie 5.0 co mnie bardzo zdziwiło. Więc wydaje mi się, że dużo zależy od stylu jazdy i wyczucia auta.

 

Silnik 1.5 jak już wcześniej wspomniano odradzany był jak montowane w nim były wtryskiwacze Delphi. Obecnie 1.5 jest na Siemensach więc awaryjność znacząco spadła. Myślę, że przy obecnych cenach paliwa warto się nim zainteresować ze względu na naprawdę małe spalanie i dobrą dynamikę.

Edytowane przez Reins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile w praktyce 1.4 TCe pali? dużo się różni od obiecywanego 6,6 l/100km średnio?

 

Średnie spalanie wnmoim TCe to 8,23. Wg mnie przyzwoicie tym bardziej, że nie mam lekkiej nogi

 

Megane III ph1 Grandtour 1.5 dCi

9,5 litra srednio - chociaz to sluzbowe auto i ciezke noge ma kolega...

 

9,5 litra w dieslu 1.5 dci???????? Koleś chyba jeździ 200km/h autostradami pod górę i pod wiatr. Moja turbobenzyna pali 8,23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!