Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy opłaca się LPG ?


slawek3178

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,mam pytanie do użytkowników LPG,

mam scenica z 1997 roku 1600 8v z przebiegiem 207000 km,

robie gdzieś 15 000 rocznie głownie krótkie odcinki koło 4-6 km

czy według was opłaca się zakładać LPG do takiego auta czy lepiej kupić inne już z gazem?

Jak przy takich odcinkach wygląda kwestia spalania gazu ,

i jaka instalacja ewentualnie byłaby lepsza sekwencja czy zwykła ?

Byłem u gazowników i prawie każdy mówi że sekwencja bo na zwykłej mówią że rozsadza obudowę filtra powietrza ?

Jak się to ma u was ( kolektor ssący mam metalowy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W STAG 4, minimalna temperatura przełączania to 15 stopni.

Przy takich przebiegach, na zimę będzie to całkowicie nieopłacalne. Zanim silnik się na tyle rozgrzeje, aby przełączyć na gaz, zostanie zgaszony silnik. W lato, praktycznie zaraz po uruchomieniu przełączy się na gaz.

Drugą generację sobie odpuść. Różnica w cenie montażu będzie mała (200 do 400 zł), ale auto będzie lepiej pracować na sekwencji i będzie trochę mniej palić. W drugiej generacji możesz ustawić przełączanie od obrotów, ale jak zrobisz to za szybko (bez odpowiedniego rozgrzania silnika), zniszczysz parownik.

Z drugiej strony, jak będziesz miał LPG, będziesz więcej jeździł. Decyzja należy do Ciebie.

Ja za STAG 4 płaciłem 2350 zł z wlewem pod klapką benzyny i butlą w kole zapasowym.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesla na takich odcinkach szybko zajedziesz. Poza tym zanim diesel się rozgrzeje to też będzie sporo pił. Na takie trasy tylko benzyna, albo rower.

Co do gazowania, zawsze lepiej zamemu założyć lpg niż kupić z gazem. W Twoim przypadku tylko sekwencja.

Jeśli chodzi o opłacalność to odpowiedz sobie na pytanie ile zamierzasz jeszcze tym samochodem pojeździć.

Przy takich przebiegach instalacja zwróci Ci się po ok. 1.5 roku.

Też codziennie dojeżdzam do pracy 4 km i zimą przełącza mi się w połowie drogi:) Ale jak wyjeżdzam gdzieś dalej, wtedy jeżdzę za pół darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek_07, nie będę się kłócił o wyższość jednego sterownika nad drugim. Ale powiedź mi, jak u Ciebie z żywotnością parownika ? Wiesz, na upartego u siebie mogę uruchomić auto na gazie, tylko nie robię tego ze względu na parownik. Nie uśmiecha mi się regeneracja lub wymiana tego elementu po roku użytkowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma do tego żywotność parownika, przeżyje tyle samo co ten przepinany przy 30 stopniach. Membrany niszczą się gdy gaz na nich przymarznie, a odparowuje jak wiesz średnio przy -28 stopniach więc w czym problem? AC R01 z elektrozaworem kupuję za 170 złotych, bez gdzieś za 130 więc nawet jak się rozpadnie membrana to nie będę kombinował tylko kupię nowy bo różnica pomiędzy zestawem naprawczym, a całością nową będzie znikoma, u mnie już i tak jest dostatecznie dużo kombinowania z wymianą czegokolwiek związanego z reduktorem.

Kreciq nie wiem jaką masz resztę komponentów instalacji za tą kasę, ale gwarantuję, że jeśli masz valteka to różnicy w spalaniu między 2 generacją, a sekwencją na tych elektrozaworach nie uświadczysz, bo ma to precyzyjność maczety w stosunku do skalpela.

 

Apropo tematu. Najważniejsze jest, żeby oszczędzać po założeniu, a nie na zakładaniu. Także przelicz sobie wszystko i sam zdecyduj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki to jak dobrze rozumiem to tylko sekwencja (jak nie to mnie poprawcie) teraz jeszcze jakiej firmy z jakich komponentów?

Ja mieszkam powiedzmy koło0 Wadowic więc jak możecie to polećcie mi kogoś jak mówię do 40 km od Wadowic kto zrobi to dobrze profesjonalnie .

 

A tak wogóle ta rada z rowerkiem pierwsza klasa ,szczególnie że cały czas w prace siedzę na krzesełku. :-)

Edytowane przez slawek3178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem moją Megi we wrześniu 2009. Instalacje lpg założył poprzedni właściciel w grudniu 2008.

Instalacje lpg mam bardzo ubogą, chyba I generacji bo nie ma krokowca od lpg ani nic z takich dodatkowych rzeczy. Tak więc mam chyba najtańszą instalację. Z benzyny na lpg przełączam przez dodanie gazu / zwiększenie obrotów silnika do ok 2900 - 3000. Przełączam jak tylko wskazówka od temp w układzie chłodzenia podniesie się ponad pierwszą kreskę. Z instalacją nie mam problemów. Nie wyobrażam sobie jazdy tylko na benzynie. Byłoby za drogo dla mnie.

Spekuluje się że gaz ma zdrożeć. Niestety rządzą tym krajem ludzie którzy pilnują interesów bizmesmenów itp a nie przeciętnych ludzi więc może i zdrożeje gaz.

Gdybym miał kupić samochód to tylko z lpg a gdybym nie miał takiej instalacji to bym założył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy jadą po Valtekach, a w tej cenie to są całkiem niezłe wtryskiwacze. A że auto pali 0,5 l gazu wiecej na 100km niż na Matrixach to trudno. Valteki 120zł a Matrixy 500zł. Rachunek prosty. Najważniejszy dobry gazownik. Komponenty mają być dobrze dobrane a nie super markowe. Ale co do sedna-tak jak koledzy piszą-w lecie oszczędnośc bedzie bo na gaz będzie szybko przeskakiwał, a w zimie to zapewne chwile przed zgaszeniem. Więc Kolego policz czy to się kalkuluje, i ile masz zamiar jeździć tym autem. Bo może lepiej przy benzynie wyjdzie zostać. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!