Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EGR, przepływka a może jeszcze coś inntego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pdobny problem ze swoim Renault 1.9 dci Scenic I.

Od jakiegoś czasu przy większym obciążeniu np. jeździe pod górkę zapala sie kotrolka świec. Dzieje się tak na różnych biegach i przy różnych obrotach. Generalnie silnik musi być obciążony.

Po odpuszczeniu gazu kontrolka po kilku sek. gaśnie.

Po diagnostyce na komputerze okazało sie że jest to błąd EGR. EGR został wyczyszczony razem z kolektorem dolotowym. Wymienione zostały filtr paliwa, filtr powietrza. Wskazania przepływomierza na CILPIE były OK. Wymieniłem przepływomierz na inny używany (SIMENS ozcywiście) jednak problem nie zniknął. Dopiero odpięcie całkowite przepływomierza niweluje problem.

 

Co wy myślicie czy napewno jest to przepłyowmierz, bo czy mogły by być oba przepływomierze nie sprawne ? :-)

A może to zapchany katalizator ?

Edytowane przez greenbox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komuś juz odpowiadałem, że takie coś pojawiło mi się jak auto stało dłużej. O i jeszcze coś, pojawiło się po wymianie filtra powietrza :-)

Zauważyłem, że jak autko dobrze przetestowane na trasie to jest żywsze i zero problemów. Kolega mechanik mówił mi, ze czasem jest tak że wszystko OK, czyste a i tak są problemy w autach. Diesel lubi przebiegi a jak jeździmy na króŧkich odcinkach to mamy ciągle nieoczyszczone kanały i stąd problemy. Krótki odcinek to nawet 40 km także tak to wygląda.

Sprawdź jak bedzie po odłączeniu. I nie zapomnij podzielić się obserwacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Właśnie zakończyłem testy drogowe :-)

Z tego co udało mi się ustalić błąd sie nie pojawia ! autko generalnie jest bardziej mułowate jak przy odpiętej przepływce. Spalanie w normie.

Co zauważyłem to falujące obroty w czasie jazdy w okolicach 1000rpm, i przyśpieszenie bardziej wyraźne przy 2500 obrotów (przy wypiętej przepływce było to ok. 2000)

Więc teraz już kompletnie nie wiem co to może być :-)

Zastanawiam się jednak czy przyczyną nie jest obciążenie silnika bo od jakiegoś czasu stał się mułowaty :-)

Edytowane przez greenbox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

Też się nad tym zastanawiam co prawda zawór był czyszczony i sprawdzany w ASO Renault, ale może nie dokładnie go sprawdzili.

Pamiętam że poroblem zaczął się pojawiać jakieś 3 tyg. temu w czasie normalnej jazdy pod górkę i od tego czasu pojawia się cały czas przy obciążeniu na górce.

W mieście nie ma szans na jego wystąpienie.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawór jest odpowiedzialny za prawidłowe działeanie wielu podzespołów... u mnie pojawiały sie początkowo problemy z utratą mocy i komunikatami na desce,potem problem z potencjometrem gazu itd.. mechanik twierdził że wyczyścił mi zawór egr ale poczyścił tylko część elektryczną(wiem bo sam go rozkręciłem i za nic nie chciała się odktęcic czesć mechaniczna) w konsekwencji zaślepiłem go i póki co chyba sie nie przywiesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy egr to koszt ok 450 zł. Jednak narazie autko stoi od 3 dni w serwisie RENAULT w Nowym Sączu. Panowie od 3 dni, jak twierdzą, nie byli w stanie "wywołać" błędu. Samochód podobno jeździ idealnie. No cóż wydarzył sie pewnie jakiść CUD :-) Bo wioząc im to auto na odcinku 20 km błąd ten wyświetlił mi się 5 razy.

Zmuszony będe chyba poszukać BARDZIEJ PROFESJONALNYCH mechaników ! Bo to co Ci panowie robią przechodzi ludzkie pojęcie, być może poprostu nie są w stanie stwierdzić co jest tak naprawdę zepsute ...

Oczywiście argument o zmianie przepływomierza juz sie nie pojawił ... a to pewnie za sprawą 2 które były w bagażniku :-):-)

Ja sie już poddaje :-) i mówię zdecydowane NIE dla francuskiej marki :-)

No i czekam na sugestie lub informacje o jakichś "magikach" od diesla z okolic NS.

Edytowane przez greenbox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to, że niekompetencja serwisu jest powodem takich wniosków:

mówię zdecydowane NIE dla francuskiej marki :-)

 

:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to co się psuje we francuzach to głownie syf niemiecki albo brytyjski. Popatrz kto stworzył takie cuda jak przepływki, wtryski itd :-)

Mówie stanowcze nie dla niemca.

Inna sprawa, ze dziś nie ma aut tzw czystych czyli wszystko miedzynarodowe o jakości dość "ciekawej"

Tak jest z każdym sprzetem elektrycznym, elektronicznym itd. Niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

Zgadzam się z Tobą w 100% silniki takie jak ten jeżdżą w Mitsubishi bez problemów ale osprzęt tam jest japoński. Może i zbyt pochopnie oceniłem wszystkie wyprodukowane samochody jednak dla mnie po moich przygodach z renault (nie tylko z tym EGR) ta marka jest jedną z bardzie awaryjnych (podkreślam dla mnie).

Aczkolwiek testy ADAC potwierdzają tylko moje spostrzeżenia :-) dla tego rocznika.

No nic dziś zakończę mękę serwisu z tym samochodem i oddam go w sprawdzone ręce zwykłego mechanika, który już nieraz w naszej firmie udowonił że to nie serwis ma racje. :-)

Edytowane przez meganecoupe02
Nie cytuj całego posta, jesli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek testy ADAC potwierdzają tylko moje spostrzeżenia

Z tymi testami to różnie bywa. Jeździłem bardzo nowymi, firmowymi, swoimi starszymi, autami ojca jeszcze starszymi(ceni sobie praktyczność więc woli starsze) i powiem ci że co roku jest gorzej. Niby w nowych bajery szmery, ale auto psuje się z każdej strony. Sąsiad miał toyotkę. Podobno jakość, nowa a w okresie zimowym tylko serwis i serwis.

Kiedyś 10 letni TV był idealny. Teraz roczny telewizor potrafi być wrakiem.

Widzę jak postępuje mój dalszy sąsiad. Firma, biznesy a auta nowe są uzytkowane tylko na wyjazdy okolicznościowe. W ciagu tygodnia jeździ starymi 20 letnimi autami na zwykłym dieslu :-) . Pojechał nowym w świat, padła elektronika i trzeba było ściągać nowego złoma.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!