Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 75KM K7M 720 sportowy wałek


gomez69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam Megane 1,6 K7M 720 o mocy 75KM

Jestem nowy na forum ale sporo czytałem i nie znalazłem takiego tematu więc zakładam nowy, jeśli się mylę to proszę zamknąć.

 

Na forum jest sporo informacji na temat różnic między 720 (75KM) a 702 (90KM) i z tego co wyczytałem inny jest komputer, pasek rozrządu i wałek rozrządu (niektórzy twierdzą że głowica)

 

Wiem że można osiągnąć większą moc w K7M 702 wkładając m.in sportowy wałek +remap kompa. Dlatego moje pytanie brzmi czy wkładając taki sam wałek do K7M 720 + nowe paski + napinacz z 702 + remap kompa (ew komputer z 702 i jego remap) można osiągnąć podobne wyniki co z 702 ( + sportowy wałek + remap kompa) ?

 

Ciekawy też jestem ile orientacyjnie mogło by to kosztować? Kiedyś na allegro widziałem kompa od K7M 702 za 150zł , wałek chyba 200, paski i tak będę niedługo musiał wymienić. Nie wiem ile kosztuje remap komputera i taki sportowy wałek jaki wymieniają w 90konnej wersji, pewnie 600-800zł?

 

Pozdrawiam i proszę o konstruktywne odpowiedzi (jestem laikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było Panie kolego ten tego wielokrotnie poruszane to na forum.

Wniosek za każdym razem był jeden= kupić megi z mocniejszym silnikiem.

 

A tak patrząc trzeźwym okiem, jeżeli naprawę lubisz to co masz i nie chciałbyś zamieniać się na inny model to:

 

wymień wydech:

kolektor -ok (możesz owinąć go bandażem ale to już raczej tylko lans) [150zł]

wypierdziel kata i wstaw strumienicę wyglądającą jak kat ( na przeglądach się nie przypieprzą) [60zł]

wstaw sportową końcówkę wydechu [350zł]

 

zamontuj stożek z dolotem i termoizolacją [~100zł]

 

i nie daj się naciągać na jakieś wiatraczki, magnetyzery czy inne chipy za 50zł :-)

 

teoretycznie wydech i stożek powinny dodać ci do +15km więc nie będzie różnicy między twoim a 16v

z tym że ty będziesz mieć pewniejszy i bezawaryjny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było, było, tylko że ja nie pytam o różnice między 720 i 702, a konkretnie o wałek. Poza tym głównie było tyle że każdy odradza modyfikacje i poleca zakup K7M 702.A mnie właśnie nurtuje ten wałek , przecież cena wałka+pasków i nawet wizyta u mechanika który go podmieni nie przekroczy kosztów za dobry dolot i wydech. Dolot i wydech daje ok 15KM w 90konnej wersji czy 16v to w 75KM 8v pewnie też da ok 15KM (chociaż nie przeczytałem jeszcze żadnego tematu o 1.6, jedynie 1,4). Może ktoś już coś takiego robił? Wkładał wałek od 90konnej albo jakiś inny sportowy wałek? Kwestia mapy to już swoją drogą bo i tak bd zakładał sekwencje a komputer od sekwencji można podpiąć do laptopa i pobawić się mapą (wiem bo kumpel ma w hondzie tą sekwencje i ustawiał u siebie)

PS

katalizatora już nie mam i nie daje on (a raczej jego brak) zbyt wiele. Jak dostałem ten samochód to jedną z pierwszych rzeczy które zrobiłem, była wymiana zardzewiałego wydechu na nowy(zamiennik zgodny parametrami z oryginału) jedynie tylko jak mówisz ze strumienicą. Różnicy nie odczułem żadnej, bo kwestia wydechu to raczej kwestia średnicy rury czy tłumika końcowego niżeli katalizatora. Zresztą wydech to jedno ale dolot do drugie, przecież nawet najlepszy układ wydechowy nie da wiele dopóki nie da się do silnika więcej "papu" poprzez dobry dolot (logiczne)

 

Panowie koledzy, porozmawiajmy o wałku

Pozdrawiam.

 

Dodano: 12 kwi 2012 - 00:15

Tak mi przyszło na myśl, może ktoś zna nr katalogowy wałka rozrządu z K7M 702 i 720? Przed chwilą znalazłem na allego za 700zł nowy wałek a w opisie sprzedawcy:

"RENAULT 1.6

- oznaczenie silnika: K7M-702/703/720, K7M-790, K7M, K7M-744

- modele: MEGANE, SCENIC, CLIO, KANGOO, MEGANE CABRIOLET, MEGANE COUPE

- lata produkcji: 1995-

 

- numer katalogowy: AJ 93065600"

 

Czyżby do wszystkich K7M był ten sam wałek?

Edytowane przez gomez69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz że sam wałek 700zł ale wątpię żeby komuś się chciało wstawiać 16 zaworów do jednostki 8 zaworowej. Zwłaszcza że silnik 90km można kupić u domowych rozbieraczy już za 1200zł.

 

Wiadomo że samo wywalenie kata nic ci nie da, trzeba robić komplecik (dolot, wydech i mape)

 

Dodano: 12 kwi 2012 - 16:30

teraz mi się jeszcze przypomniało, róznica w tych dwóch silnikach nie leży tylko w wałku i pasku. Tak np sonda lambda w jednym z nich jest zaraz przy silniku na kolektorze, a w drugim na kolanku, zaraz przed katem. Kiedyś miałem z tym problem bo ktoś mi włożył kolektor z lambdą i kolanko :-)

 

Dodano: 12 kwi 2012 - 16:34

tak samo musiałbyś wymienić pokrywę zaworów, żeby gdzieś je wszystkie upchać, nie wiem czy nie wyniosło by cię to więcej niż właśnie te 1200zł za mocniejszą jednostkę. Zwłaszcza że w tedy może swój sprzedać i wyjść lekko na minus.

Tutaj chyba każdy już nad takimi modyfikacjami myślał 1000 razy dla tego nie ma odzewu.

Edytowane przez Matuszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu 16 zaworów? K7M 702 i 720 są 8v i jak już wymiana wałka na 8v z K7M 702 albo sportowego, stworzonego do zwiększenia mocy ale tez 8v . Postaram się znaleźć jakieś informacje na temat różnic między wałkiem z 720 a wałkiem z 702, jak się okaże że jedyną różnicą jest ilość ząbków na kole do paska to w takim wypadku wymiana wałka w 720 nie da odczuwalnej różnicy nawet montując sportowy wałek. Oraz przekonam się czy 720 i 702 różnią się wałkami czy całymi głowicami.

Powiem szczerze że chciałbym zebrać jak najwięcej informacji na temat modyfikacji tych silników bo celem moim jest dojść w przyszłości do 100KM, z 702(90KM) można to dość spokojnie osiągnąć robiąc dolot, wydech i mapę bo to tylko 10KM więcej. W 720 jest o tyle zabawy więcej że trzeba ją "zbliżyć" możliwe najwięcej (w rozsądnej cenie) do 702 bo samym dolotem, wydechem i mapą nie nadrobimy +25KM. Myślę że cała magia może tkwić właśnie w wałku, dlatego założyłem ten temat.

 

Dodano: 13 kwi 2012 - 00:59

Natknąłem się teraz na prezentacje meganki użytkownika ChlebuZG, opisuje on że z K7M 702 90KM udało mu się osiągnąć 114KM, a zrobił mapę, dolot, wydech, sportowy wałek "ŚWIĄTEK GT" i lżejsze koło zamachowe. Sprawdzałem na stronie producenta ale w ofercie ma wałki tylko do 16v a średnia cena sportowego wałka to ok 800zł

 

Dodano: 13 kwi 2012 - 01:29

Znalazłem właśnie nr katalogowe seryjnych wałków renault.

K7M 702 ma nr : 7700272940

K7M 720 ma nr : 7700272941

 

Znalazłem też katalog firmy ŚWIĄTEK z ich seryjnymi wałkami, z tabeli wynika że oferują ten sam zamiennik do oryginalnych wałków renault nr 7700272940 i 7700272941. Oznaczało by to że to ten sam wałek, zadzwonię do nich w wolnej chwili i się upewnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ChlebuZG- napisz do niego na e-mail, jeżeli go jeszcze używa to w wolnej chwili zapewne Ci odpowie. Ja myślałem że cała moc bierze się z większej ilości zaworów, widocznie się myliłem. Jeżeli Ci coś odpowie podziel się tym.

 

Ja jeszcze jakoś we wtorek zapytam się kolegi co zajmuje się rozbieraniem renault na części o co tu chodzi.

Jak chcesz mogę mu zadać konkretne pytania, tylko powiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ŚWIĄTKA z pytaniem czy wałek od 702 i 720 jest ten sam, powiedziałem że mam 720 i muszę wymienić wałek, więc jeśli są takie same to wymienił bym od 702. Pan specjalista powiedział mi że z katalogu wynika iż w 702 były 90KM i 75KM a 720 tylko 75KM :-) . Dowiedziałem się tylko że mają inny nr katalogowy i że mogę nie mieścić się w panewki.

Dowiedziałem się też że jeśli powodem mojej wymiany jest klekotanie, to seryjne wałki już tak mają, są asymetryczne zrobione (tzn na jednym zaworze luz zaworowy może być 20 a na drugim 10 ) Powiedział też że w tych silnikach często wałki się wycierają na panewkach (wada techniczna) i że w takim wypadku wymiana wałka nic mi nie da bez wymiany głowicy.

Polecił mi żeby najpierw sprawdzić czy wałek się dobrze obraca czy czuć że trze podczas obrotu, tylko że do tego celu muszę ściągnąć głowicę. Jak się okaże że panewki nie są jeszcze przetarte to mogę oddać wałek do regeneracji za ok 280zł. Jak chce spróbować zwiększyć moc (co mnie najbardziej interesowało), to mogę zamówić wałek sportowy , cena takiego wałka jest ok 800zł, jest on robiony na zamówienie,czeka się na niego ok 4 tyg, krzywki są w nim tak ścięte że jest dłuższy czas otwarcia zaworu.

Nie dowiedziałem się jednak jakie różnice są między wałkiem z 702 a 720, i nie wiem czy w takim wypadku opłaca się dawać wałek sportowy. Jeśli krzywki w wałku z 702 i 720 są identyczne to przyrost mocy po wymianie wałka na sportowy + mapa najprawdopodobniej zamknie się w okolicach do 80KM i przekonam się że "magia" nie tkwi jednak w wałku. Jeśli jednak wałki z 702 i 720 różnią się krzywkami i krzywki z 720 są tak skonstruowane aby ograniczyć potencjał silnika do 75KM to w takim wypadku po wymianie + mapa mógłbym być szczęśliwym posiadaczem meganki z silnikiem K7M 720 o mocy przekraczającej 90KM i wszystko miało by sens :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że do tego celu muszę ściągnąć głowicę

Nie musisz. Wystarczy zdjąć pasek rozrządu, odkręcić pokrywę zaworów i odkręcić koniki, które naciskają na zawory. Wtedy wałek będzie się swobodnie obracał, bez wciskania zaworów. Koniki są mocowane na 4 śruby i wychodzą wszystkie na raz (są na wałku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jak odkręcę koniki, to po powrotnym przykręceniu nie bd miał luzów zaworowych ? Nie chciał bym później regulować zaworów bo 1000km temu oddałem na regulacje do mechanika, a nie mam szczelinomierza żeby regulować je sam.

 

PS

Tak może odbiegam od tematu, ale widzę że przedmówca ma ten sam silnik i sekwencje STAG 4, jak Ci się sprawuje? Jak wychodzi spalanie i jaka jest różnica mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelinomierz kosztuje ok. 9 zł i ta inwestycja przydaje się do tego silnika. Przy instalacji LPG, częściej trzeba regulować zawory i za każdym razem płacić mechanikowi mija się z celem, zwłaszcza że to nic trudnego.

Gaz spisuje się znakomicie. Jedyną jego wadą są wtryskiwacze Valtek. Spalanie w mieście ok. 11-12 L/100 km, w trasie 8-9 L/100 km. Na lepszych wtryskiwaczach (np. Reg Fast, na które za jakiś czas się zdecyduję) było by lepiej. Mocy nic nie uciekło, a czasem mam wrażenie że jej wręcz przybyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może i przybyło, w końcu komp od 720 jest inaczej ustawiony niż od 702, najprawdopodobniej mapa jest tak ustawiona żeby ograniczała moc, więc komputer od gazu nawet na auto strojeniu wygenerował taką optymalną mapę która mogła dodać kilka koni.

 

W sobotę byłem z kumplem w poznaniu na targach motoryzacji jego hondą 1.4 + STAG 4, nie pamiętam jakie ma wtryskiwacze ale wiem że ja jakieś szybsze, bo dał za nie 800zł. Po autostradzie A2 średnia prędkość naszego przejazdu to 160km/h , w drodze powrotnej po 400km (290km A2 i 110km reszty dróg) z ciekawości zatankował do pełna, weszło 30l, średnie spalanie wyszło 7,4l/100

 

Jak widać wtryskiwacze mogę robić dużą różnicę, myślę że jak wymienisz wtryski i zrobisz ponowne strojenie kompa to i spalanie spadnie i mocy przybyłe <piwko> (tylko na wszelki wypadek zapisz obecny profil ustawień kompa od gazu :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat swojego STAGA mam obcykanego. Sam robię strojenie. Jak bym liczył na gazownika, który zakładał mi LPG, to już bym nie miał silnika. Wg niego wszystko było OK, wg mnie nie. Kupiłem kabel i sam reguluję instalację. Ale koniec już tego offtop-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Tak,różnica jest taka że są inne tłoki, bardziej wyłżobione (o 0,5mm) co powoduje ze 720 mastpoień spreżania ma 9:1, a nie jak 702 9,7:1

Sam u siebie zrobiłem miksa, blok mam od 720, splanowałem głowice o 0,6mm, żeby powiekszyc stopień spreżania i silnik chodzi tak samo jak poprzedni 702 ^^

Innych różnic mechanicznych nie ma. A różnice paska rozrządu w 720, który ma 96 ząbków niweluje większa rolka napinacza.

Jak by ktoś miał pytania jak z 720 zrobić 90 KM to na pw, chęnie pomogę

 

A co do głowicy i wałka rozrządu, to w obu silnikach są takie same, bo porównywałem te dwa silniki pod każdym wzgledem ^^

Edytowane przez jacol_696
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!