Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówno zużywana tarcza hamulcowa


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem 2 tyg. temu klocki z tyłu w mojej MII GT. Dziś zaobserwowałem, że na prawej tylnej tarczy pojawił się ok. centymetrowy pasek niestartej rdzy (od osi tarczy). Druga tarcza jest ok. Sam zmieniałem te kolcki, wyczyściłem i nasmarowałem części robocze jarzma, co może być nie tak? Klocki Ferodo.

P.S. Może to ważne ale do wymiany mnie zmusił starty prawie do blachy wew. klocek prawego koła, pozostałe miały jeszcze dobre pół grubości, trochę to dziwne ale nie było wyjścia trzeba było wymienić. Łączę to z faktem problemów z hamulcem ręcznym zimą, kilka razy zapominiałem że potrafi zamarznąć i to właśnie prawe koło dostało mocno w kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u ciebie, ale mam inne przemyślenie. Podobno jak jest ABS, ESP i tego typu wspomagacze i jeździmy np na ślizgim, w trudniejszych warunkach, po dziurawych drogach to zdarza się, że jedna tarcza może być bardziej zużyta, podobnie opony. Kwestia działania układów, przyhamowań itd.

W zwykłych autach zużycie jest raczej równomierne. Czy to ma sens? Niby tak, ale może ktoś wrzuci zdanko :-)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się też, że może za mało przejechałem km i jeszcze nie zdążyły się klocki ułożyć do pofałdowań na tarczy.

Jeżdżę raczej sam, tył kombiaka nieobciążony to pewnie hamulce prawie się nie zapinają. Może na ręcznym kilkaset metrów przejadę.

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, tylko że zmieniałem tarcze+klocki na SNR+Bosch. Na lewej tarczy przez 2-3tys.km miałem ślady rdzy w miejscu gdzie powinien pracować klocek. Po pewnym czasie znikło, podejrzewam że klocek nie miał równej płaszczyzny styku z tarczą i dopiero po pewnym czasie się to ułożyło. Z tym że ja prowadnice zakładałem nowe, bo stare miały luzy. U Ciebie sprawdziłbym jeszcze ten blokujący zacisk, możliwe że trzeba go zregenerować - u mnie na starych hamulcach wszystko było zużyte równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to domowych sposobów. Co do regeneracji to jak najbardziej, koszty w zależności czy zrobisz samemu czy mechanik. Nowy zacisk będzie drogo kosztował, ale za to masz wtedy 100% pewności. Są też firmy które specjalizują się w regeneracji zacisków, Ty tylko wymontowujesz i wysyłasz, potem montujesz i odpowietrzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

A możesz wytłumaczyć jak to się dzieje że zużywa nierówno klocki.

Tłoczek wychodzi z zacisku od wewnętrznej strony tarczy dociskając wewnętrzny kolcek. Ale że jest mocowany zacisk na prowadnicach taka sama siła powinna dociskać z drugiej strony zewnętrzny klocek. Skoro prowadnice chodzą lekko i bez zacięć to niezabradzo wiem co może być nie tak z samym tłoczkiem :-)

Coś musi być jednak nie tak skoro zużywa nierówno klocki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!