Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówno zużywana tarcza hamulcowa


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem 2 tyg. temu klocki z tyłu w mojej MII GT. Dziś zaobserwowałem, że na prawej tylnej tarczy pojawił się ok. centymetrowy pasek niestartej rdzy (od osi tarczy). Druga tarcza jest ok. Sam zmieniałem te kolcki, wyczyściłem i nasmarowałem części robocze jarzma, co może być nie tak? Klocki Ferodo.

P.S. Może to ważne ale do wymiany mnie zmusił starty prawie do blachy wew. klocek prawego koła, pozostałe miały jeszcze dobre pół grubości, trochę to dziwne ale nie było wyjścia trzeba było wymienić. Łączę to z faktem problemów z hamulcem ręcznym zimą, kilka razy zapominiałem że potrafi zamarznąć i to właśnie prawe koło dostało mocno w kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u ciebie, ale mam inne przemyślenie. Podobno jak jest ABS, ESP i tego typu wspomagacze i jeździmy np na ślizgim, w trudniejszych warunkach, po dziurawych drogach to zdarza się, że jedna tarcza może być bardziej zużyta, podobnie opony. Kwestia działania układów, przyhamowań itd.

W zwykłych autach zużycie jest raczej równomierne. Czy to ma sens? Niby tak, ale może ktoś wrzuci zdanko :-)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się też, że może za mało przejechałem km i jeszcze nie zdążyły się klocki ułożyć do pofałdowań na tarczy.

Jeżdżę raczej sam, tył kombiaka nieobciążony to pewnie hamulce prawie się nie zapinają. Może na ręcznym kilkaset metrów przejadę.

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, tylko że zmieniałem tarcze+klocki na SNR+Bosch. Na lewej tarczy przez 2-3tys.km miałem ślady rdzy w miejscu gdzie powinien pracować klocek. Po pewnym czasie znikło, podejrzewam że klocek nie miał równej płaszczyzny styku z tarczą i dopiero po pewnym czasie się to ułożyło. Z tym że ja prowadnice zakładałem nowe, bo stare miały luzy. U Ciebie sprawdziłbym jeszcze ten blokujący zacisk, możliwe że trzeba go zregenerować - u mnie na starych hamulcach wszystko było zużyte równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to domowych sposobów. Co do regeneracji to jak najbardziej, koszty w zależności czy zrobisz samemu czy mechanik. Nowy zacisk będzie drogo kosztował, ale za to masz wtedy 100% pewności. Są też firmy które specjalizują się w regeneracji zacisków, Ty tylko wymontowujesz i wysyłasz, potem montujesz i odpowietrzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

A możesz wytłumaczyć jak to się dzieje że zużywa nierówno klocki.

Tłoczek wychodzi z zacisku od wewnętrznej strony tarczy dociskając wewnętrzny kolcek. Ale że jest mocowany zacisk na prowadnicach taka sama siła powinna dociskać z drugiej strony zewnętrzny klocek. Skoro prowadnice chodzą lekko i bez zacięć to niezabradzo wiem co może być nie tak z samym tłoczkiem :-)

Coś musi być jednak nie tak skoro zużywa nierówno klocki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!