Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I phII automat a krótkie trasy


idoru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do doświadczonych użytkowników - praktyków posiadających ASB w swoich Scenicach. Czy można jednoznacznie określić jaki wpływ na trwałość i awaryjniść skrzyni w dłuższym okresie czasu będzie miało użytkowanie automatu na bardzo krótkich trasach (ok 2X1km dziennie+weekendowe zakupy - miesiecznie ok. 200 km)?

Czy w takim przypadku automat w ogóle powinien być brany pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będziesz mocno deptać to nie widzę przeszkód, pamiętaj, że do momentu nagrzania silnika skrzynia nie będzie bocznikowała sprzęgła hydrokinetycznego. Sam tak użytkuję samochód, co prawda granda, który swoje waży, więc spalanie mam duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info! Mam jednak pytanie - o znaczy w praktyce (dla użytkownika- laika;-)że "skrzynia nie będzie bocznikowała sprzęgła hydrokinetycznego"? Nie będzie wyłączała sprzęgła h-k - tzn. cały czas jazda na "niby" półsprzegle - coś jak by wrażenie ślizgającego się sprzęgła?

Co do spalania - na tych trasach oszczędny t.diesel palił do 11/100 (a na trasie 5,5) i po roku takiego katowania padła turbina - koszt naprawy - 1200zł (tylko). Więc jak by benzynowy automat palił nawet 12+ to w paliwowym budżecie miesięcznym byłaby to zmiana nieznaczna, którą w bilansie długoterminowym i tak by była na + dla benzyny bo nie zniwelowałaby jej pewna awaria turbiny z powodu małych przebiegów ;-)

Edytowane przez idoru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz i dokładnie dlatego wybrałem 2 litrowego benzyniaka a nie diesla. Ostatnie tankowanie miałem 4 tygodnie temu i wciąż mi jeszcze pokazuje 10 litrów. (Poza tym benzyniaki są ok £1500-2000 tańszy od wersji dieslowskich i o nieporównywalnie mniejszym przebiegu).

 

Co do skrzyni biegów. Scenic I Ph II miał instalowaną skrzynie DPO, ale moga sie tez trafic starsze AD4. Jak poznać DPO? Z zewnątrz - brak bagnetu oleju. Ze środka: na wyświetlaczu od góry P-R-N-D-2-1 i guziczek D3 na lewarku.

Skrzynia zmienia biegi następująco:

jedynka,

dwójka (duże zmiejszenie obrotów silnika),

blokowanie hydrokinetycznego (zmniejszenie obrotów może być niezauważalne lub znaczące w zależności od obciążenia silnika - tylko na rozgrzanym silniku),

trójka, czwórka.

 

Na zimnym silniku na wyższych biegach po puszczeniu gazu obroty spadają na 1200-1500, na rozgrzanym trzymają się takie jakie były (hamowanie silnikiem). Brak objawów ślizgania się sprzęgła. Podobnie rzecz się miała w Mercu A, który również bocznikował sprzegło (ale żarł więcej niż mój stary scenic), a zupełnie odwrotnie w nowym KIA Ceed, która bocznika nie miała i wrażenie ślizgania była bardzo duże (i ciut wkurzające).

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!