Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem jak w temacie. Towarzyszy mi już od długiego czasu, ale dopiero teraz postanowiłem go rozwiązać. Przy ruszaniu, nieważne czy spokojnym, czy gwałtownym, słychać charakterystyczne dwa głuche stuknięcia. Ma to miejsce chwilę po zmianie biegu i tyczy się tylko biegu pierwszego i drugiego. Nie ma znaczenia, czy koła są proste, czy skręcone. Podejrzewałem, że to wina poduszek, jednak po wymianie poduszki silnika i skrzyni - problem nie zniknął. Nie są to odgłosy ani ze skrzyni, ani z silnika, stawiałbym na jakiś element przedniego zawieszenia. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak myślałem, że może to być wydech, problem z tym, jak to sprawdzić. Przeguby są w porządku, zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny. Póki co, na główny cel idą gumy stabilizatora, gdyż po naciśnięciu samochodu z lewej strony z przodu, słychać to samo stukanie. W poniedziałek ogarnę temat i dam znać.

 

Gumy wymienione, stabilizator już nie stuka, ale stuki przy ruszaniu pozostały. Zauważyłem, że najbardziej intensywnie słychać to przy ruszeniu z jedynki, później wrzucając wsteczny i później znowu jedynkę. Przeguby wydają się być w porządku, luzy na nich są minimalne, nigdzie nie ciekną, gumy całe. Zaczyna mi juz trochę brakować pomysłów. :/

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie podobnie jest. Przy ruszaniu z 1 biegu na prostych kołach słychać takie grzechotanie. Wydaje mi się że to przegub.

Chociaż z drugiej strony jak wjeżdżam na jakąś hopkę czy dziurkę większą to słychać też to gruchotanie nie ważne na jakim biegu i przy jakiej prędkości.

Na skręconych kołach czasem strzela czasem nie. Osłona przegubu nie ruszona jest.

Co to może być? Bo stawiałbym na przegub ale w sumie jak zawieszenie pracuje góra dół to nie wiem czy wtedy też go powinno być słychać czy nie.

Proszę o odp czy ktoś się spotkał z czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Na bank ani to ani to, bo ewidentnie coś jest przy samym kole, bo jak puka to przenosi się dźwięk właśnie stamtąd.

Miałem dziś zajrzeć pod auto ale pada i jutro zobaczę co tam gra. Sprawdzę sworzeń wahacza, końcówkę drążka i spróbuję coś podpatrzeć jeśli chodzi o łożysko na amorku.

Ale dziś jak kręciłem w miejscu do oporu to na skręconych kołach w jedną i w drugą stronę jak ruszam to grucha tak, więc to chyba na 90% przegub.

Nie słyszałem nic dziwnego co mogło by zasugerować że to łożysko jak kręciłem kierownicą do oporu.

Dziś w sumie stwierdziłem że grzechocze tylko jak jest obciążenie, czyli wtedy kiedy auto rusza, podjeżdża pod górę na niskim biegu dość wolno. Przy szybkiej jeździe tak ponad 60km/h słychać to pukanie tylko jak zawieszenie pracuje.

Kurcze jak w astrze padał przegub to było go inaczej słychać, tak jakby w łożysko się piach dostał, strzelało dość głośno i szybko, inaczej niż tutaj dlatego tak się kołuję.

Najprościej poczekać aż sam padnie i wtedy będzie wiadomo co i jak

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz!

 

Dzięki za zainteresowanie. Przeguby raczej wykluczam (luzy są bardzo małe), gumy stabilizatora wymienione - efektów brak. Ósemki na placu - żadnego grzechotania, tylko te pojedyncze stuknięcia. Ale - przy skręcaniu kołami na postoju słychać stukanie od prawego koła. Więc łożysko amorka prawdopodobnie i tak do wymiany. Ale czy mogłoby to też być przyczyną mojego pierwotnego problemu?

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wcześniej,niedawno miałem taki przypadek u szwagra ,łożysko amortyzatora jak padło to chrobotało tak jakby łożysko nie miało kulek ,po zdjęciu amortyzatora i wyjęciu sprężyny okazało się nie tylko,że kulek brak ,ale też brak części bieżni :) ,czasami od tego amorka było słychać pojedyncze stuki,ale bardziej wkurzający był ten chrobot wydobywający się z zajeżdżonego łożyska .Koszt wymiany sięgnął zawrotną kwotę 30 zł ,ale za to jaka cisza .Manual masz na forum :) jeśli teraz stuki dochodzą z prawego koła to można zrobić mały myk -zamienić amortyzatory stronami,jeśli dźwięk się przeniesie na drugą stronę ,to winny będzie amortyzator ,lub jego łożysko .I jeszcze jedno ,zanim się za powyższe zabierzesz zobacz czy okładzina klocka nie oderwała się-raz rozebrałem pół zawiasu by zlokalizować pojedyncze stuki,które ustawały tylko przy hamowaniu ,okazało się że to co zostało z okładziny która się oderwała od klocka podczas ruchu tarczy pukała o zacisk :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :)

Nikt was nie goni :) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :) ;) -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki odpadają, jak tylko kupiłem autko, to problem już był, a klocki już zdążyłem wymienić. :) Cóż, jeśli to może być tak prosta robota, to się cieszę, bo wymiana przegubów totalnie mi się nie widziała (mam wersję nierozbieralną, do wymiany z półosiami). Pod koniec tygodnia ogarnę temat i pochwalę się efektami. Dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A mnie przy ruszaniu już samo przestało pukać.

Delikatnie grzmotnie jak lewa strona zawieszenia się ugnie.

Więc raczej to nie był przegub jednak, ale póki co jeżdżę dalej.

Bo nie mam ani czasu ani pieniążków żeby to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam podobny problem tylko u mnie puka z lewej strony i zauważyłem że puka tylko jak jest gorąco a jak jade z rana albo w chłodny deszczowy dzień to nie. U mnie na pierwszy rzut poszedł sworzeń ale nie pomogło dziś wymieniłem gume na drążku stabilizatora i dalej drak efektu, musze obczaić to łożysko bo przegub raczej odpada bo mechanik sprawdzał mi na płycie i nic nie mówił a to raczej by zauważył, a i u mnie problem wystepuje na każdym biegu tylko jak jest gorąco albo jak przejade jakieś 30km

u mnie okazało sie że drążek kierowniczy sie zapiekł nie dało sie tego zobaczyć na płycie ponieważ nie ma żadnych luzów, ale po zdjęciu gumowej osłony i nasmarowaniu WD40 problem ustąpił.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :)

Nikt was nie goni :) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :) ;) -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam jeśli chodzi Ci o stukot przy prędkości między 13 a 15 km/h to mam to samo . Byłem już u znachora z tym tematem i dowiedziałem się tylko tyle że załącza się jakiś układ Abs czy coś takiego mam dalej jeździć z tym i się nie przejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!