Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż alarmu analogowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zabieram się do montażu alarmu do Scenica II. Nie chcę jednak alarmu działającego na CAN, ale zwykły alarm z oddzielnym pilotem. Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy ma ktoś jakąś ciekawą rozpiskę gdzie co podłączyć, żeby nie trzeba było biegać z przyrządem?

2. Zasilanie alarmu czy nawet kierunkowskazy to nie jest jakiś większy problem. Nie mam jednak pomysłu na podłączenie centralki do mechanizmu zamykania i otwierania drzwi w Scenicu II. W samochodach, w których montowałem wcześniej alarmy były dwa przyciski, jeden otwierający zamki, a drugi zamykający. Tutaj jednak przycisk jest tylko jeden, więc wnioskuję, że to komputer decyduje czy drzwi zamknąć czy otworzyć. Gdzie podczepić się z przewodami, żeby pominąć komputer i nie narobić szkody w samochodzie?

3. Jak przejść z przewodem z komory silnika do kabiny - pod maską jest tak ciasno, że igły nie da się wcisnąć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podłączałeś alarm w/g tego schematu? Z tego co widzę zamkami centralnymi steruje jeden pin. Może więc się okazać, że przyciskiem otwierania będziemy zamylaki samochód i odwrotnie. Zależy na jaką sekwencję trafimy. Zgodnie z opisem pinu 6 jest on odpowiedzialny za sterowanie zamykaniem drzwi kierowcy

i klapki wlewu paliwa. Pin otwierający to pin 5, co na schemacie nie jest uwzględnione. Dodatkowo pozostałymi drzwiami sterują piny 7 i 8. Sprawdzałem wszystkie cztery piny i nie udało mi się w jakikolwiek sposób ruszyć zamkami centralnymi.

 

Ponadto podpinając czujniki drzwiowe, czyli pin 15, 16, 17, 19 i 8 należy zastosować układ dwóch diod LED, a nie jednej jak opisane jest na schemacie. Druga dioda musi być zamontowana na przewodzie idącym bezpośrednio do modułu sterującego samochodu. Inaczej alarm dostawał będzie przekłamane informacje z ,odułu sterującego i nie pozwoli na włączenie czujników drzwiowych podczas uzbrajania alarmu - sprawdzone podczas montażu.

 

Wczoraj zamontowałem alarm, ale w dalszym ciągu mam problem z podczepieniem się pod otwieranie i zamykanie drzwi - wie ktoś jak się podczepić pod ten moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 6 który jest na schemacie to przewód który jest podpięty do przycisku na konsoli od "zamknij , otwórz)i jest to jedyny przewód do modułu który powoduje działanie centralnego zamka (analogowo).Co do drzwi nie jeden alarm już montowałem i nie w jednym aucie i stosuję zawsze tak jak na schemacie jedną diodę podłączoną w odpowiednim kierunku.

Jeżeli masz alarm z centralnym zamkiem (ma wtedy 6 dodatkowych przewodów)to możesz podłączyć się pod przewody pin 5 i 6 z kostki PP2 .Są to przewody wykonawcze centralnego zamka (czyli te które idą do silniczków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

No właśnie jedna dioda nie wystarcza, alarm nie chce się uzbrajać - z Punto miałem kiedyś ten sam problem, dlatego wiedziałem jak to obejść.

 

Co do pinów 5 i 6 to sprawdzałem je i nic, podawałem na te piny zarówno plusa jak i minusa bezpośrednio z akumulatora i zero reakcji. Na razie podczepiłem się pod zielony przewód przycisku zamykającego drzwi, bo to jedyne wyjście jakie znalazłem, ale nie jest to idealne rozwiązanie:

1. Jeśli dwukrotnie wciśniemy przycisk zamykania drzwi (właczenia alarmu) to alarm zostanie uruchomiony, ale drzwi będą otwarte. Natomiast przy wyłączaniu alarmu, drzwi zostaną zamknięte.

2. Gdy zamykam samochód w ten sposób to wyświetlacz świeci jeszcze przez dobrych kilka minut, co nie ma miejsca przy zamykaniu kartą.

Co do alarmu montuję alarm Safecar (Magicar) 440, który steruje zamkami centralnymi, ale gdzie go podłączyć? W konfiguracji z instrukcji mamy stały minus na przewodach sterowniczych, który zamienia się na plusy gdy wciśnięty zostanie przycisk na pilocie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Po co cytujesz całego posta skoro odpowiadasz, bezpośrednio pod nim ? W papugę się bawisz?

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie jak ty odczytujesz ten schemat który ci podałem.Bo ten schemat dotyczy tej czarnej skrzynki za bezpiecznikami.Są tam kostki które mają nazwy(np PP1)i w nich piny 1,2,3 itd.Jeżeli prawidłowo podłączysz diody (białym paskiem) do tych pinów które są na schemacie (drzwi) to musi działać.Te diody musisz podłączyć do alarmu do wyjścia " - " drzwi.Piny 5 i 6 to przewody bezpośrednio do silniczków zamka (czyli wykonawcze)nie podłączaj do nich przypadkowego napięcia bo spalisz UCH.Dołączam schemat jak podłączyć do alarmu z centralnym.

Piny 5 i 6 po podłączeniu sprawdź jeżeli będzie działać odwrotnie (przy zamykaniu z pilota otworzy)musisz zamienić miejscami.

post-3001-0-33573500-1336201967_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody podłączyłem prawidłowo, gdybym je odwrócił to w ogóle nie przeszedłby sygnał na centralkę. Gdy podpinam po jednym przewodzie z drzwi to alarm działa, ale po podłączeniu dwóch drzwi alarm się nie uzbraja. Założenie drugiej diody na dojściu do tej "czarnej skrzynki" rozwiązało problem, więc ten temat możemy pominąć, a rozważania czy działa czy nie nie mają sensu, bo i tak tego nie sprawdzimy - u mnie nie działało, może mój alarm jest inny.

 

Co do sterowania zamkami centralnymi, przewody które zaznaczyłeś na schemacie mają cały czas minus. W momencie zamykania drzwi na 2 sekundy zmienia się minus na plus. Logicznie rzecz biorąc, gdy podłączam plusa bezpośrednio z akumulatora zamki w\powinny się zamknąć, bo tak działa alarm. Zamki się jednak nie zamknęły. Podłączyłem więc minusa i też zero reakcji. Jedynie zielony przewód z przycisku zamykania drzwi po podczepieniu minusa daje oczekiwany efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie do tego typu instalacji (can) stosuje się alarmy bezpilotowe.Dołączam przykład najprostszego do podłączenia .Podłączasz tylko 4 przewody do oryginalnej wtyczki od alarmu fabrycznego oraz syrenkę i maskę i wszystko działa jak w originale.

Alarm SEO do_MEGANE_2006pl1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!