Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samoczynne przełączanie się z LPG na Pb


Wydra_Scenic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, otóż moje auto przełącza się na LPG po uzyskaniu 2500 obr/min, zapala się wówczas kontrolka, że auto chodzi na LPG, jedna po chwili kontrolka zaczyna migać (co oznacza, że znów jest na Pb) - samoczynnie auto znów przechodzi na paliwo, na pewno spala paliwo, ponieważ ubywa ze zbiornika.

Ktoś może poratować co może być przyczyną takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzałem z pełną butlą. Jak bedę w domu to napiszę także info na temat LPG w aucie

 

Dodano: 04 maj 2012 - 19:50

Więc tak:

- LPG mam zwykły (nie sekwencyjny), obok reduktora mam zamontowaną jakieś plastikowe "pudełko" w którym znajduje się podpięta płytka, kable odprowadzają to do reduktora i dalej gdzieś w głąb silnika. Na pudełku widnieje napisz AUTRONIC taki sam zresztą na przełączniku wewnątrz auta. Pojechałem dzisiaj do serwisu LPG i gościu mi powiedział, że mi nic na to nie poradzi, przez ten autronic, bo musiał by sie podpiąć pod to, a nie ma takich kabli (co swoją drogą mnie lekko zdziwiło i rozbawiło. Dzwoniłem do innych serwisów i wszyscy zrobili sobie długi weekend..

 

Na pełnej butli jest to samo, tak więc niski poziom gazu w butli na pewno nie będzie przyczyną.

 

Czy może mieć z tym jakieś powiązanie silniczek krokowy? ponieważ akurat ten element muszę wymienić, ponieważ nie pomaga już jego przeczyszczenie i świrują mi strasznie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymień filtr gazu i spuść frakcję olejową z reduktora (jeśli jest taka opcja). Jeśli to nie pomoże, prawdopodobnie klęka parownik (reduktor). Zorientuj się jaki masz przelot na tym reduktorze, to powinno wiele wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki masz reduktor. W większości parowników na dole jest śruba do spuszczania zanieczyszczeń z reduktora. Odkręca się ją przy ciepłym parowniku, zalecają co 15 tyś.

http://www.civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=25&t=7657

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, przeczyściłem znów krokówkę, fakt była trochę zawalona. Ale różnicy nie ma. Nadal auto samoczynnie na Pb się przełącza.

Nawet nie słyszę tego charakterystycznego "pstryknięcia" gdy dodaję gazu i miałoby się przełaczyć na LPG.

Oglądnąłem mój reduktor ze wszystkich stron i niestety nie znalazłem nigdzie żadnej śruby aby oczyścić go. Co gorsza, chciałem sprawdzić nazwę tego reduktora i jak na złość naklejka jest zdarta i nie da się odczytać. Nie mam już pomysłu, chyba bez wizyty u gazownika się nie obędzie, i pewnie za samo podłączenie pod ten komputer skasuje nie małą kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarzuć zdjęcię z pod maski. Ile masz już przejechane na reduktorze? Z Twoich wypowiedzi nie jest jasne: chwilę chodzi na lpg, czy tylko na Pb? Jak nie słychać charakterystycznego kliknięcia to do sprawdzenia elektrozawór, może cewka padła. Ale jak nie masz doświadczenia w lpg to pozostaje gazownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdj które zamieszczam pod spodem.

Znalazłem na dole reduktora napis "Astoric" więc może to właśnie nazwa.

Na tym reduktorze przejechałem ponad 20 tys km. w tym miałem wymieniany 2 razy filtr od gazu.

 

Auto normalnie odpala na benzynie, przy uzyskaniu 2500 obrotów przełączy się na gaz (stwierdzam to po kontrolce - na pb miga, na gazie cały czas świeci) i za chwilę po kilku sekundach z powrotem miga (czyli znów na PB). Na pewno ciągnie paliwo ponieważ ubywa, a gaz sprawdzałem na wskaźniku na butli i jest tyle co było - praktycznie nic nie ubyło.

 

Nigdy przy gazie nic nie robiłem stało się to tak po prostu podczas jazdy.

Jeśli jeszcze istnieje jakiś sposób na to abym mógł sam to sprawdzić to proszę o podpowiedzi

 

 

a tutaj foto reduktora

zdjcie1003.jpg

Edytowane przez Wydra_Scenic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!