Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samoczynne przełączanie się z LPG na Pb


Wydra_Scenic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, otóż moje auto przełącza się na LPG po uzyskaniu 2500 obr/min, zapala się wówczas kontrolka, że auto chodzi na LPG, jedna po chwili kontrolka zaczyna migać (co oznacza, że znów jest na Pb) - samoczynnie auto znów przechodzi na paliwo, na pewno spala paliwo, ponieważ ubywa ze zbiornika.

Ktoś może poratować co może być przyczyną takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzałem z pełną butlą. Jak bedę w domu to napiszę także info na temat LPG w aucie

 

Dodano: 04 maj 2012 - 19:50

Więc tak:

- LPG mam zwykły (nie sekwencyjny), obok reduktora mam zamontowaną jakieś plastikowe "pudełko" w którym znajduje się podpięta płytka, kable odprowadzają to do reduktora i dalej gdzieś w głąb silnika. Na pudełku widnieje napisz AUTRONIC taki sam zresztą na przełączniku wewnątrz auta. Pojechałem dzisiaj do serwisu LPG i gościu mi powiedział, że mi nic na to nie poradzi, przez ten autronic, bo musiał by sie podpiąć pod to, a nie ma takich kabli (co swoją drogą mnie lekko zdziwiło i rozbawiło. Dzwoniłem do innych serwisów i wszyscy zrobili sobie długi weekend..

 

Na pełnej butli jest to samo, tak więc niski poziom gazu w butli na pewno nie będzie przyczyną.

 

Czy może mieć z tym jakieś powiązanie silniczek krokowy? ponieważ akurat ten element muszę wymienić, ponieważ nie pomaga już jego przeczyszczenie i świrują mi strasznie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymień filtr gazu i spuść frakcję olejową z reduktora (jeśli jest taka opcja). Jeśli to nie pomoże, prawdopodobnie klęka parownik (reduktor). Zorientuj się jaki masz przelot na tym reduktorze, to powinno wiele wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki masz reduktor. W większości parowników na dole jest śruba do spuszczania zanieczyszczeń z reduktora. Odkręca się ją przy ciepłym parowniku, zalecają co 15 tyś.

http://www.civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=25&t=7657

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, przeczyściłem znów krokówkę, fakt była trochę zawalona. Ale różnicy nie ma. Nadal auto samoczynnie na Pb się przełącza.

Nawet nie słyszę tego charakterystycznego "pstryknięcia" gdy dodaję gazu i miałoby się przełaczyć na LPG.

Oglądnąłem mój reduktor ze wszystkich stron i niestety nie znalazłem nigdzie żadnej śruby aby oczyścić go. Co gorsza, chciałem sprawdzić nazwę tego reduktora i jak na złość naklejka jest zdarta i nie da się odczytać. Nie mam już pomysłu, chyba bez wizyty u gazownika się nie obędzie, i pewnie za samo podłączenie pod ten komputer skasuje nie małą kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarzuć zdjęcię z pod maski. Ile masz już przejechane na reduktorze? Z Twoich wypowiedzi nie jest jasne: chwilę chodzi na lpg, czy tylko na Pb? Jak nie słychać charakterystycznego kliknięcia to do sprawdzenia elektrozawór, może cewka padła. Ale jak nie masz doświadczenia w lpg to pozostaje gazownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdj które zamieszczam pod spodem.

Znalazłem na dole reduktora napis "Astoric" więc może to właśnie nazwa.

Na tym reduktorze przejechałem ponad 20 tys km. w tym miałem wymieniany 2 razy filtr od gazu.

 

Auto normalnie odpala na benzynie, przy uzyskaniu 2500 obrotów przełączy się na gaz (stwierdzam to po kontrolce - na pb miga, na gazie cały czas świeci) i za chwilę po kilku sekundach z powrotem miga (czyli znów na PB). Na pewno ciągnie paliwo ponieważ ubywa, a gaz sprawdzałem na wskaźniku na butli i jest tyle co było - praktycznie nic nie ubyło.

 

Nigdy przy gazie nic nie robiłem stało się to tak po prostu podczas jazdy.

Jeśli jeszcze istnieje jakiś sposób na to abym mógł sam to sprawdzić to proszę o podpowiedzi

 

 

a tutaj foto reduktora

zdjcie1003.jpg

Edytowane przez Wydra_Scenic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!