Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samoczynne przełączanie się z LPG na Pb


Wydra_Scenic

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to, że jak jest załamany, to ma niewystarczający prześwit w środku, przez co za mało gazu może się dostawać do parownika. Przez chwilę auto pracuje na gazie, ponieważ przez ten czas, co auto pracuje na PB, parownik zdąży się napełnić gazem. Po przełączeniu na LPG, więcej gazu z niego ubywa, niż przybywa.

Jeszcze dodam, że jeżeli faktycznie jest to przyczyna (pewności niestety nie mam, ponieważ nie widzę auta), to samo odgięcie przewodu nic nie da. Trzeba albo obciąć przewód poniżej załamania i obsadzić na nowo, albo rozepchać go od środka w miejscu załamania. To drugie może zakończyć się uszkodzeniem przewodu i osobiście nie polecam tego rozwiązania.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak pojadę do gazownika to zwrócę mu na to uwagę, zobaczymy co powie.

Sam też zaraz jeszcze pójdę dokładnie sie temu przyglądnąć bo przyznam się, że nie zwróciłem na to wcześniej uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to może być cała przyczyna. Objawy sa takie jak przy niskim poziomie gazu, czyli pod obciążeniem przełącza na benzynę. Tutaj to samo, przez zgięty przewód nie ma takiej przepustowości co przez sprawny. W sumie nic Ci nie zależy, zakręć butlę, albo wyłącz zapłon, nagnij trochę ten przewód, tylko delikatnie i spróbuj go delikatnie zgnieść kombinerkami (żeby przekrój był jak najbardziej okrągły). Jak przy tych kombinacjach zacznie syczeć gaz, tzn że przewód pękł i możesz tylko zakręcić butlę i dojechać na PB do gazownika. Jak nie pęknie to można odpalić auto, przełączyć na gaz. Jak nie będzie śmierdzieć gazem spod maski to zrób jazde próbną, jak śmierdzi to wyłączasz silnik, zakręcasz butlę i do gazownika.

 

Jak się nie czujesz na siłach to od razu jedziesz do gazownika <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj już gazownika nigdzie nie znajdę. Wczoraj miałem problemy ze znalezieniem bo każdy sobie długi weekend zrobił.

BYŁEM panowie sprawdzić i przewód jest jak najbardziej ok - ten efekt złamanego przewodu to przez to że był on zabrudzony, przeczyściłem go i jest ok, występuje na nim tylko naturalne zgięcie.

Tak więc ta opcja odpada. W butli mam ponad 10 litrów gazu więc wydaje mi się, że to wina małej ilości gazu nie będzie.

Już brakuje mi pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie słyszę tego charakterystycznego "pstryknięcia"

Posadź kogoś za kierownicą i otwórz bagażnik. Jak dalej nie usłyszysz "pstryknięcia" przy przełączaniu na gaz, jednoznacznie wskazuje to na defekt elektrozaworu. Na początek, przeczyść styki na przewodach na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ale jestem kompletnie zielony w tym temacie.

Może jeszcze dzisiaj uda mi się je przeczyścić. Daj Boże by to pomogło.

A ewentualny koszt wymiany tego elektrozaworu plus jego wymiana to w jakich granicach się szacuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt wymiany tego elektrozaworu

To zależy, co się ewentualnie zepsuło. Jak cewka, to koszt ok. 20-50 zł, wymiana to raptem odpięcie 2 kabelków (są na wsuwki) i odkręcenie jednej śrubki. Jak okaże się, że do wymiany będzie cały zawór, koszt od 30 zł + robocizna, jak sam nie zrobisz.

Tu masz przykładowe aukcje:

Cewka

Zawór

Może się również okazać, że wystarczy zawór wyczyścić, wtedy tylko koszt robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jak silnik się nagrzeje przełacza ci się z powrotem na gaz?miałem podobny problem,załaczał się normalnie i zachwile przechodził na pb,po rozgrzaniu silnkia problem znikał.okazało się że na elektrozaworze osadziła się smoła która się wytrącała z gazu i blokowała elektrozawór,po rozgrzaniu rozpuszczała się i było wszystko ok. teraz tankuje na dobrych stacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie objawy wskazują niedobór lpg w układzie (lub jak kto woli słabe ciśnienie w parowniku).

Możliwe przyczyny w kolejności od zbiornika:

-uszkodzony wielozawór (tam również jest elektrozawór czyli zawór na cewce),

-zagięty przewód doprowadzający gaz z butli do parownika, (sprawdź pod podwoziem, może o coś spodem zahaczyłeś)

-zapchany filtr lpg,

-uszkodzony (zatkany) elektrozawór,

-rozregulowany, uszkodzony albo zasyfiony, parownik (reduktor),

-uszkodzony (zawieszony) atuator (inaczej silnik krokowy lpg II generacji)

Poza układem zasilania możliwa jest usterka sterownika, (komputera lpg) który odcina z niewiadomych powodów lpg na elektrozaworach albo na silniczku krokowym.

To chyba tyle z możliwych usterek.

Aby objaśnić Ci działanie instalacji II poczytaj to: http://wojtek.tl.krakow.pl/LPG_IIgen.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!