Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzrost poziomu płynu chłodniczego, zmiana koloru


pcz_07

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie.

 

Po pracy zaszedłem sobie do garażu, do megany. Chciałem sobie popatrzeć dla ciekawości na stan oleju, bo już prawie 3 tysie od wymiany i przy okazji zobaczyć symbol filtra paliwa, bo chce wymienić.

 

Doznałem szoku po otwarciu maski :)

Poziom płynu chłodzącego przekroczył o dobre kilka cm poziom max :) mało tego, zmienił swoją barwę z czerwonego, który był wcześniej na taki jakiś żółtawy :) po zbiorniku wyrównawczym widać, że trochę nim sadziło, bo normalnie mam żółte zacieki na nim, jakby farbą malowane :)

 

Co to może być? Czym spowodowane? :)

Czy już mam brać kredyt? :)

 

PS.

poziom oleju taki jak po wymianie, nie stwierdziłem zmiany jego koloru ani zapachu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem test. Strzykawką wyjąłem tyle ile go mogłem, zszedłem minimalnie poniżej poziomu max i postanowiłem rozgrzać trochę motor, zatem zrobiłem przejażdżkę około 10 km. Po wszystkim otworzyłem maskę, aby posprawdzać co i jak. Stwierdziłem minimalny wzrost poziomu znowu, ale znikomy, może to bardziej spowodowane rozszerzeniem się płynu.

Stwierdziłem również, fakt że po nocy ale wg mnie chłodnica cała jest zimna. Pchałem rękę pomiędzy zderzakiem z przodu, ale dokąd tylko sięgałem, myślę że do połowy na pewno, cała była zimna. Robiłem to na odpalonym motorze.

Podpowiem, że po zgaszonym silniku, było słychać syczenie z okolicy zbiornika wyrównawczego, na wskaźniku niby w pół skali.

Zatem, czy jest nadzieja że to nie uszczelka? Może to termostat albo coś?

Poradźcie coś :)

 

PS.

jak wyjmowałem strzykawką, płyn był bardziej biały jak woda, minimalna tłusta plama. ale wg mnie oleju to w nim nie było

możliwe, że od zagotowania się zmienił płyn kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąć to pompy nie wymieniałem bo:

po 1 jest na wierzchu, nie napędza jej pasek rozrządu tylko wielorowkowy

po 2 to mechanik mówił że zaczyna się pocić

ale czy to byłaby pompa??

i ona by powodowała że chłodnica jest zimna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się rozsypała albo jest w trakcie (zależy jaka firma itp) to przez nie poprawny obieg czyli za mały przepływ płynu chłodzącego może dochodzić do podnoszenia się ciśnienia na układnie (parowanie płynu itp) podnosi się poziom płynu w zbiorniczku a nadmiar ciśnienia uchodzi (jeśli zawór w nakrętce płynu wyrównawczego jest sprawny) a termostat nie jest w stanie się otworzyć bo naciska na niego za duże ciśnienie i stąd ta zimna chłodnica przy rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd robiony jakieś 500 km temu, ale wiem że niektórzy mechanicy nie chcą drugi raz napinać tego samego paska

 

Na ten czas jestem spłukany, czekam na wypłatę, jak bede miał kasę to mechanik, ale jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to niech podpowie :)

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę :) oby to nie była uszczelka...

 

byłem w garażu, płynu teoretycznie tyle co wczoraj po spuszczeniu, auta nie odpalałem, plyn nadal taki żółty, trochę mętny, olej niby poziom ten sam i kolor też

 

jutro chyba telefon do mechanika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem, że po zgaszonym silniku, było słychać syczenie z okolicy zbiornika wyrównawczego, na wskażniku niby w pół skali.

 

Zatem, czy jest nadzieja że to nie uszczelka? Może to termostat albo coś?

Jak syczy, to wniosek jest raczej jeden - przedmuch, ale dla pewności trzeba sprawdzić.

Piszesz, że jesteś spłukany, więc podpowiem - zanim wymienisz pół silnika, zacznij od sprawdzenia czy masz przedmuch, czy nie - to nic nie kosztuje, a pewne drogie opcje może wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u zaprzyjaźnionego mechanika. Po wykluczeniu wszystkiego stwierdził niestety uszczelkę pod głowicą :) :) :)

pompa wody na pewno pompuje, termostat też się włącza, wentylator również, płyn chłodniczy idzie w góre, teraz to już bardziej sama rdza kipi....

 

szacowany koszt - 1000zł :) lub więcej, zależy co znajdą ;)

 

Dodano: 16 maj 2012 - 19:44

kolejny news :)

 

megana wróciła od mechanika, okazało się że zdejmowania głowicy nie będzie :)

podobno po wymianie pompy, zalaniu płynu wszystko w normie...

 

przyjechałem do domu, macha w górę, a tam płynu na dnie, pomyślałem że pewnie poszło w układ, więc dolałem bo dali mi resztę

 

i niby jest tak: płynu jest tyle ile po mojej dolewce czyli niedaleko max

zrobiłem eksperyment, poprawcie mnie jeśli tak ma być

 

temp. na wskaźniku prawie taka jaka ma być, gaszę motor, delikatnie słychać syk z kórka, to powoli go odkręcam, płyn idzie w górę, trochę mu dam się podnieść i zakręcam na max

 

odpalam auto, temp. skoczy ciut wyżej, płyn opadł do wyjściowego poziomu

czy to oznacza, że wszystko w normie?

 

PS.

nie jest idealnie czysty, chyba słabo płukali ten zbiorniczek, na dnie była sama rdza

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!