Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"szarpanie" silnika


wujamateo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pewny problem z ze swoją meganką,( 1,6 e + gaz) ,a dokładniej.Aby przerzucić na gaz muszę przekroczyć 2500 obrotów silnika.. Włączając samochód na benzynie czasem w przedziale od 2000 do 2500 obrotów tak jakby szarpie trochę silnikiem i muszę dodać mocniej pedał gazu, choć wcześniej nie musiał jakoś spinać się,żeby przeskoczyła te przedział.. Jeśli od razu mocniej przycisnę pedał gazu,to przelatuje ten w/w moment obrotów.. Na gazie nie mam takich problemów,tylko na benzynie.. Również też,jak gasząc silnik ,to przerzucam z gazu na benzynę i czekam,aż obroty się uspokują,tzn wskazówka opadanie na 750.. Jeśli jeszcze się waha ,a wyłącze,to przy odpaleniu silnika obrotu szaleją od 1000 do 500 dość długo,pewnie dlatego,żę wtryski nie miały odpowiedniej dawki benzyny.. Jeśli mam samochód na gaz,to na gazie jeżdżę ,a na benzynie rozgrzewam i gaszę,czasami przejadę trochę na benzynie,żeby nie wysuszyć silnika za bardzo.. mam ponad 1/4 paliwa w baku.. Z tego co pamiętam,na benzynie przy takich obrotach,tzn od 2tys do 2,5 też jakby drgał,ale nie było to jakoś odczuwalne..

macie jakiś pomysł co to może być i jak to sprawdzić?

pozdrawiam.

Edytowane przez wujamateo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pewien czas temu miałem problem z cewkami,ale to na gazie chodził strasznie,co chwila miał"wybuchy" bo cewki zmieniały napięcie.. Pompa paliwa też jest w porządku raczej,bo na benzynie jedzie,tylko ten przedział obrotów jest taki jakiś niemrawy..

Na lpg nie ma takiego problemu,trzymając delikatnie gaz wkręca się tak samo powoli na obroty i nie występuje"szarpanie" na żadnych obrotach..

jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

mógłbyś przybliżyć gdzie na to zerknąć ? gdzie to się konkretnie znajduje ,tak bardziej szczegółowo opisać?

 

czy może po prostu silniczek krokowy nawala? ale jeśli silniczek,to tak samo robiłby mi na lpg,jak uważacie??

 

Dodano: 24 cze 2012 - 15:44

odgzeje trochę temat..

z tego co zaobserwowałem, na zimnym silniku odpala na benzynie bez problemu i trzyma stałe obroty na "luzie" jednak jak przejechałem trochę i musiałem się zatrzymać i wrzuciłem na luz (już silnik był rozgrzany)to obroty falują od 1000 do 500 ,a jak schodzi do 500 wiadomo odczucie,jakby sie mial zaraz zadusić i zgasnąć, jednak nie robi tak.. na gazie nie ma takiego problemu..

Macie jakieś teorie potwierdzające ,czy to może siadać silnik krokowy?? już był czyszczony i nie pomogło..

po prostu zastanawia mnie,czy silniczek krokowy bierze odpowiedzialność za obroty ,gdy działa silnik na gazie ? ( posiada zwykłą instalację gazową)

Edytowane przez wujamateo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że nie masz problemu na LPG, a pytasz czy silniczek krokowy przy przepustnicy ma coś wspólnego z obrotami b. jałowego gdy silnik LPG. Otóż silniczek krokowy steruje obrotami b. jałowego na PB i jeśli masz problem z utrzymaniem obrotów b. jałowego lub zaraz po odpaleniu gaśnie to stawiałbym na ten silniczek krokowy przy przepustnicy (w moim przypadku to był koszt 75zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

dla pewności zadam jeszcze jedno pytanko,jeśli byłby to zużyty silniczek krokowy,to mógłby sam po odpaleniu nie trzymać obrotów i po prostu zadławić go tak niskimi obrotami aż zgaśnie?

jak uważacie,lepiej wziąć oryginalny silniczek,ale używany,czy lepiej nowy zamiennik,bo akurat z tego co się zorientowałem,to za to i za to dałbym to samo ,a jak wiadomo ,oryginał już na pewno ma swoje lata,a nie da się go sprawdzić tak po prostu na miejscu,czy jest dobry,a gwarancji rozruchowej nie dadzą na używkę ze 3 miesiące..

 

Dodano: 27 paź 2012 - 23:59

odgrzeję temat..

po wymianie silniczka krokowego to na benzynie śmiga aż miło i nie falują obroty na biegu jałowym,jak się rozgrzeje, za to teraz na lpg ,gdy się nagrzeje i z wyższych obrotów wcisnę sprzegło i zaczynam skręcać kierownicą,wiadomo jak wchodzi się w zakręt,to obroty falują od ok 500 do 900, po dodaniu gazu normalnie ma moc i jedzie normalnie. Jeśli dojeżdżam do świateł i wcisnę pedał sprzęgła i hamuję ,obroty falują,a gdy samochód zatrzyma się,to obroty się wyrównują i trzyma już stałe.

miał ktoś coś podobnego?

drogą eliminacji wykluczyłem:

cewki,ponieważ przy obciążeniu nie ma wybuchów,mają stałe napięcie,nie ma skoków napięć..

kable ok,bo nie ma przebić i pali ok.

sprawdziłem filtr i jest ok. (ale zawsze nie zaszkodzi wymienić na nowy,bo koszt nie jest duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak jest zimny ,to nie ma problemu,jak podgrzeje się, to zaczynają falować

Wygląda na bogatą mieszankę a wtedy krokowiec wpuszcza więcej powietrza żeby nie dopuścić do zalania,znowu robi się ubogo..i tak w kółko. Czujnik temp. płynu, czujnik położenia przepustnicy i być może sonda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!