Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Urwany, pęknięty wydech


Amorphis_Herd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znów! Chciałbym przedstawić kolejny załamujący mnie problem (w szczególności z tego względu, że jest sobota, stało się to godzinę temu, w poniedziałek do pracy, bez samochodu jak bez ręki)

 

W każdym razie, kilka dni temu wróciłem z trasy (około 700km), wszystko było ok, do póki na drugi dzień nie odpaliłem rano samochodu. Usłyszałem dziwny dźwięk (jakby oderwanie czegoś) i samochód zaczął zdecydowanie głośniej chodzić. Zajrzałem pod spód, a tam zastała mnie niemiła niespodzianka. Jakby wydech w połowie się urwał. Dodam, że końcówka wydechu jest w miarę nowa (wspawali mi ją kilka miesięcy temu), więc sądząc po zdjęciach zakładam, że po prostu puściły spawy i generalnie mechanik dał ciała, tudzież odpadł mi gdzieś jakiś dodatkowy uchwyt który to generalnie utrzymuje w ryzach dzięki czemu wydech był po środku bardziej naprężony, no i będz. Tak się stało kilka dni temu, dzisiaj miałem jechać z tym do mechanika, jednak musiałem załatwić jedną ważną sprawę, więc zaryzykowałem i pojechałem za miasto. Na światłach usłyszałem kolejny dziwny dźwięk, jakby coś strzeliło, urwało się i tak oto samochód chodzi teraz 3 razy głośniej niż wczesniej, jazda powyżej 1,500 obrotów, na 1, 2 biegu woła o pomstę do nieba, w każdym razie na pewno nie jest miła okolicy, skoro słychać mnie już kilka ulic wczesniej... auto straciło trochę na mocy. Zaparkowałem pod domem i zrobiłem zdjęcia. Zacznim zgasiłem silnik zajrzałem jeszcze raz pod spód, i zauważyłem, że dymi się z tego miejsca:

91146218.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Oto kilka zdjęć, kilka więcej, być może coś jeszcze jest nie tak i tego nie widzę (nie znam się) a ktoś z Was coś podpatrzy:

 

oczywiście tędy także wieje spalinami aż miło

41097014.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

60960729.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

85079437.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

41984411.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, opisanie, doradzenie co zrobić, czy mechanik, czy Pan od spawania... ręce mi oadają. Renacie też pewnie.

Edytowane przez Amorphis_Herd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik środkowy do wspawania ponownego (lub wymiany) a plecionka (element z którego dymi) do wymiany

 

Dodano: 12 maj 2012 - 16:25

całkiem tanio jak za komplet http://moto.allegro.pl/renault-scenic-megane-1-4-1-6-komplet-dodatki-i2286918952.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli generalnie najbardziej opłaca się wymienić wszystko? Kurcze, szkoda mi trochę, bo ten środkowy element (końcówka wydechu?) jest praktycznie nowy...

~~~~\\\\////~~~~

jak sobie sprawię taki komplet, ile może kosztować wymiana orientacyjnie? zmieszczę się w 200 zł np?

~~~~\\\\////~~~~

ps. http://moto.allegro.pl/renault-scenic-megane-1-6-16-v-komplet-dodatki-i2315114625.html

czym się różni ten komplet, poza tym, że jest o jeden element mniej, nie będzie pasować? sorki, nie znam się

~~~~\\\\////~~~~

tudzież może coś takiego... http://moto.allegro.pl/renault-megane-i-scenic-1-4-1-6-komplet-dodatki-i2325885040.html

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Tak będzie ładniej :)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wymieniony ostatni odcinek wydechu to potrzebny jest tylko środkowy.

Klucze ? Nie pamiętam ale chyba wystarczą dwie 13-ki. Dla laika to jakaś godzinka, ale przydałby się kanał lub najazd, zdecydowanie wygodniej się to robi od spodu.

Wystarczy zdemontować obie objemki na końcach wymienianego odcinka. Dobrze jakbyś miał obie nowe objemki, z tego co pamiętam to są różne, zresztą masz je na zdjęciach z linków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie postaram się to zrobić sam, kupię jedynie środkowy tłumik http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-srodkowy-renault-megane-scenic-i2280826553.html

 

Przyznaję, że poprawił mi się trochę humor... :)

Edytowane przez Amorphis_Herd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiane tłumika środkowego przechodziłem rok temu. Robiłem to bez kanału, auto na podnośniku (oczywiście odpowiednio zabeapieczone). Tłumik razem z plecionkom (cały komplet) kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym za sto zł. Wymianę przeprowadziłem oczywiście sam, prosta robota. Ale warto położyć cement do tłumików lub silikon w miejscu łączenia, tam gdzie ta obejma, tym bardziej zakładając starą obejmę. Powodzenia.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jedno ale...

Plecionka jest wspawana do katalizatora. Tak więc kolega Amorphis_Herd, nie posiadając spawarki, sam tego nie zrobi.

Są 4 wyjścia:

1. Dokupić plecionkę zaciskaną obejmami. Niestety trzeba by obciąć plecionkę w nowym tłumiku.

2. Dokupić kolanko, dostępne u sprzedającego na aukcji podanej przez kolegę Amorphis_Herd. Spawanie konieczne.

3. Dokupienie katalizatora.

4. Wspawać nowy tłumik w rurę katalizatora.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenicu też są obejmy. Ze zdjęć wyżej wnioskuję, że tłumik był już naprawiany i fachman, co to robił, zaspawał wszystko i pozbył się obejmy. Pozbył się również możliwości zdjęcia tłumika środkowego. Jedynie można zdjąć razem z katalizatorem, ale wątpię, że da się tym manewrować na tyle, aby to wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że sprawa się komplikuje co za tym idzie dochodzą dodatkowe koszta? Już wiem, że nie zrobię tego sam, znalazłem zakład specjalizujący się w wydechach. Nie wiem tylko co mam im powiedzieć odnośnie tego katalizatora... wychodzi na to, że jednak trzeba będzie nadwyrężyć budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił tak:

1. Kupił nowy tłumik.

2. Kupił kielich i dospawał do katalizatora (tylko jedną część tego kielicha, druga jest przy nowym tłumiku).

3. Zamontował nowy tłumik.

Teraz koszta: tłumik (139zł) + kielich (29zł) + robocizna (powinna się zmieścić w 50zł) = 218zł. Fachman, nie ciamajda, powinien to wspawać bez zdejmowania katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem rok temu nowy tłumik środkowy w sklepie motoryzacyjnym za 100zł. Wydaje mi się że ta cena z allegro 139zł + pewnie przesyłka jest mocno zawyżona. Zgadza się, operacja odbędzie się bez demontażu katalizatora. Ale ja zrobił bym jeszcze inaczej, dał bym fachmanowi żeby wspawał ten kielich a tłumik środkowy sam bym zamontował, będzie taniej a na pewno za samą wymianę tłumika (prosta robota) fachman policzy więcej niż za to spawanie...

 

PS. 3 miesiące temu byłem w warsztacie bo zaraz za katalizatorem zrobiła mi się dziura i operacja polegała na wycięciu 25cm rurki i wspawaniu nowej. Zapłaciłem 25zł. Zamontuj środkowy tłumik (łączenie środkowego z ostatnią częścią tłumika), ą zaraz za pospawanym łączeniem przed plecionkom utnij starą część tłumika, podwiąż ten nowy jakoś żebyś nie ciągnął go po jezdni i jedź na wspawanie tego kielicha.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachman, co to robił, zaspawał wszystko i pozbył się obejmy

 

Faktycznie na pierwszym zdjęciu widać jakby nie było obejmy tylko było zespawane. Jeżeli nie jest ze spawane to nic nie trzeba spawać i dasz radę sam ale jeżeli nie ma tam obejmy a jest po spawane to zrób tak jak napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!