Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zwarcie w zapalniczce i jego skutki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, jestem tutaj nowicjuszem wiec na poczatku sie przedstawie. posiadam megane II 1.9 dci 2004 rok, wszytsko bylo w porzaku do czasu kiedy przez przypadek wpadla mi jednogroszówka do zapalniczki i zrobilo sie zwarcie. a efekty sa zaskakujace. a mianowicie nie działa jeszcze:

-Brak zasilania zapalniczki

-wyzerowały się przebiegi dzienne, zużycia i dystanse na kompie

-na radiu pojawiło się CODE (mimo że zaraz po zwarciu grało)

-brak wskazań załączenia klimy manualnej (mimo że klima się załącza)

-brak wskazań załączenia ogrzewania tylnej szyby (szyba grzeje)

-brak spryskiwacza i chwilowego załączenia wycieraczek (normalne tryby działały)

-po otwaciu dzwu radio nie gasnie gra dalej.

 

i wyczytalem na forum ze jest odpowiedzialny za to jeden bezpiecznik 15A od radia ktory znajduje sie w kabinie. bezpiecznik jest dobry ale zmianilem na nowy i nic. a bezpiecznik odpowiada za: Radioodtwarzacz samochodowy - niezależny wyświetlacz - przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów - zapalniczka w pierwszym rzędzie - fotele ogrzewane - pompy spryskiwaczy szyb - przekaźnik podgrzewacza oleju napędowego - panel sterowania klimatyzacji - moduł sterujący klimatyzacji - lusterko wsteczne elektrochromowe - Moduł Zabezpieczeń i połączeń.

 

 

Mpoj problem polega na tym ze bezpiecznik jest sprawny i elementy nie działaja, mial ktos taki problem i gdzie szukać usterki? chyba pozostaje mi rozebrac bezpieczniki i isc za kablami?

 

prosze o pomoc moze to jakas mała głupota..

 

pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem tutaj nowicjuszem wiec na poczatku sie przedstawie

Temat do przywitań, znajduje się gdzie indziej.

 

Wracając do Twojego problemu, jakbyś poczytał forum to wiedziałbyś, że czasem nawet i dwa bezpieczniki odpowiadają za dany podzespół. Więc na początku sprawdź może po kolei wszystkie możliwe bezpieczniki, a dopiero jak to nie pomoże to sprawdzaj kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kolego "dzordzo88" czy poradziłeś sobie z tym problemem co opisujesz??

 

Ja mam w swojej Megance podobny problem - Meg.II - 1,6 16V - 2004

Wczoraj do gniazda zapalniczki podlączyłem kompresorek, żeby podpompować sobie koło i przy wyjmowaniu chyba zrobiłem zwarcie, bo kilka rzeczy przestało działać:

- zasilenie zapalniczki (ale podświetlenie jej działa),

- podświetlnie konsoli nawiewów,

- wszelkie nawiewy,

- radio działało - ale po pewnym czasie (chyba jak sprawdzałem bezpieczniki wewnątrz kabiny) wyskoczyło na radio CODE.

 

Zacząłem sprawdzać bezpieczniki - i w bezpiecznikach wewnątrz kabiny - okazuje się, że tam gdzie powinien być bezpiecznik od gniazda zapalniczki - go nie ma i nie ma wogóle wpinek do jego włożenia ;-/ (???)

Posprawdzałem inne bezpieczniki i są ok.

 

Otworzyłem skrzynkę bezpieczników pod maską - tam wstępnie przeglądnąłem kilka bezpieczników do których udało mi się dotrzeć - ale nie chcę czegoś więcej zepsuć.

 

Pytanie - czy macie jakieś sugestie, co to może być?

 

Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez tytusRiA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,

dzięki za podpowiedź - tylko faktycznie tam jest strasznie ciasno - nie wiem jak zdjąć 2 część plastikowej obudowy tej skrzynki, tą od błotnika ;-/

W załączeniu fotka układu bezpieczników w komorze silnika - tam 10A najbardziej schowany to bezpiecznik L/GPL/G - czy to może być ten bezpiecznik??

post-46141-0-98540500-1339705182_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

w komorze silnika nie zdejmuje sie drugiej części tylko trzeba wyjąć akumulator najlepiej też wyciągnać komputer i odkrecić śrubke ktora trzyma te bezpieczniki i wtedy dostep do tych bezpieczników jest bardzo dobry

Edytowane przez Kris0407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Kolego Kris0407

Odkopię temat jeśli można bo właśnie potrzebuje się dostać do owego modułu 1337 by sprawdzić bezpiecznik sprzęgła sprężarki klimatyzacji.

Z tego co u siebie widzę to oprócz zdjęcia pokrywy modułu zabezpieczeń i przełączeń (która jest na dwóch śrubach torks), wyjęcia samego akumulatora, i odkręcenia śruby 13-tki z plusem od aku, nie mam jeszcze fizycznej możliwości wyciągnięcia modułu 1337.

Przeszkadza mi swego rodzaju plastikowa obudowa akumulatora (od dołu i po bokach) na tyle której prawdopodobnie jest komputer (?.

Czy do zdjęcia tejże osłony muszę odkręcić trzy śruby (torksy)u podstawy tejże obudowy akumulatora? A może co innego?

Czy wyjęcie (odkręcenie)komputera od tej obudowy jest konieczne?

 

Robię to pierwszy raz stąd moje pytanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od dwoch dni szukam tego bezpiecznika i w glowe zachodzilem kto wyciagnal zlacze w skrzynce w przedziale pasazerskim, bo jest puste. Bezpiecznik ktory pali sie w autach najczesciej jest kolo silnika i do wymiany trzeba wyjac akumulator...

Przy szukaniu myslalem, ze ktos grzebal w elektryce i wyciagnal zlacza, bo wszystko jest sklecane tasma elektryczna i co kawalek sa drutowane kable (bezczelnie zgniecione razem, bez zadnego zlacza) i klejone kawalkiem tasmy wzmacnianej, ale te auta tak rzeczywiscie byly skladane, a dojscie po kablach do czegokolwiej jest prawie niemozliwe, bo prawie zadne kable nie sa znaczone. Przerazajace. Przestaje sie dziwic dlaczego ludzie wieszaja psy na tej marce...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szukaniu myslalem, ze ktos grzebal w elektryce i wyciagnal zlacza, bo wszystko jest sklecane tasma elektryczna i co kawalek sa drutowane kable (bezczelnie zgniecione razem, bez zadnego zlacza) i klejone kawalkiem tasmy wzmacnianej, ale te auta tak rzeczywiscie byly skladane, a dojscie po kablach do czegokolwiej jest prawie niemozliwe, bo prawie zadne kable nie sa znaczone.

Od tego są schematy elektryczne, aby było łatwo się w instalacji orientować. I bez problemu mogę po przewodach dojść co i gdzie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston : Nie mam polskich czcionek i nie używam ich na komputerze od ponad 8 lat. Rozumiem regulamin, ale nie robie tego z lenistwa, wiec jezeli pisze gramatycznie i nie popelniam razacych bledow to prosilbym o wyrozumialosc. Inaczej bede probowal, ale pewnie zajmie mi to sporo czasu.

 

Ja nie pisze o schematach, a o druciarskim kladzeniu wiazek ktorych nie mozna rozroznic.

Przyklady: z lampy tylnej ida 3 biale kable, kazdy do innej zarowki, ale kazdy identyczny (brak np paskow kolorowych do rozroznienia). Jezeli chcesz czegos dojsc w wiazce to zapomnij, trzeba isc po kablu.

Z tej samej lampy ida 3 lub 4 kable masowe, ktore potem sa w srodku auta zagniecione do jednego grubszego kabla masowego i tylko zaklejone tasma wzmocniona. Zadnego zlacza, zadnego zabezpieczenia przez rozerwaniem. I takich "polaczen" jest pelno pod deska, wiec wystarczy, ze ktos lepiej porusza deska i juz zaczyna sie disco.

Poza kablami poduszki nie ma nigdzie otulin piankowych czy chocby jakis lepszych tasm, albo peszeli.

 

Dlatego wyglada to jakby ktos grzebal w instalacji.

 

Jak sie okazalo to zapalniczka dzialala, tylko, ze oczywiscie zapomnialem, ze zlacze pradowe w gniezdzie w Renault to malutka srubka, ktora najczesciej jest tak zardzewiala, ze nie laczy. Niestety gniazda nie mozna wyciagnac, bo blokuje zarowka podswietlenia, wiec tam nie sprawdzilem. Myslalem, ze uda mi sie znalezc w skrzynce.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!