Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wybór głośników i wzmacniacza


Rekomendowane odpowiedzi

flac to format bezstratnej kompresji :) fakt, że zajmuję trochę więcej miejsca niż mp3 ale coś za coś ;) okej bo schodzimy troche z tematu ;) czy macie jeszcze jakieś propozycję na radio? gdyż te co podał Dreamerek ciężko znaleść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do marki i modelu, niestety nic nie doradzę. Tu musi się wypowiedzieć ktoś bardziej zaznajomiony z tematem.

Wiedz tylko, że nawet najprostszy zestaw odseparowany (czyli taki, jaki planujesz zbudować) będzie grał o niebo lepiej od głośników podpiętych pod samo radio.

Jak masz głośniki w tylnych drzwiach, powinien interesować Ciebie wzmacniacz 6-kanałowy. Jak nie masz (i nie zamierzasz mieć), wystarczy 4-kanałowy. Jak zamierzasz podpiąć Sub-a, dobrze by było, aby wzmacniacz miał na niego wyjście. Moc dobierz do głośników.

I jeszcze oblicz zapotrzebowanie na prąd. Może się okazać, że będziesz potrzebował kondensatora (lub nawet przy bardzo dużej mocy - drugiego akumulatora i większy alternator).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensator potrzebny jest przy mocach większych jak 1KW. Wątpię żeby kolega zbudował taki zestaw z niskiej cenie. Jeżeli chodzi o wzmacnicz i głośniki ciekawa jest firma GMS - produkuję sprzęt dość tani i dobry jakościowo. Z drugiej strony jeśli zbudujesz zestaw odseparowany i podłączysz go pod wzmaka to koniecznie należy wygłuszyć drzwi inaczej nie będą grały głośniki a cała tapicerka. Tak naprawdę w zestawie car audio najważniejsze jest radio - to od niego zależy jakość dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za kwotę 1000zł nie złożymy sprzętu o tej mocy stawiając głównie na jakość. Sprzęt budżetowy owszem. Przy 500 W przy dobrym ładowaniu nie powinno nic przygasać, bynajmniej u mnie się takie cuda nie działy.

Zgadzam się że kondenstor należy dac jak mamy wzmaka 500W RMS, w zasadzie przyjęło się że na każde 500 W dajemy 1F.

Edytowane przez klimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą kwotę (stawiając na jakość) nie kupi się nawet pary głośników, nie mówiąc o reszcie.

Idąc na kompromis, koledze uda się złożyć średniej jakości zestaw. Zestaw ten już może osiągnąć taką moc (np. z używanym wzmacniaczem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą kwotę (stawiając na jakość) nie kupi się nawet pary głośników, nie mówiąc o reszcie.

Idąc na kompromis, koledze uda się złożyć średniej jakości zestaw. Zestaw ten już może osiągnąć taką moc (np. z używanym wzmacniaczem).

Wzmak Alpine V12 + jakiś sub a najlepiej sam głośnik i złożyć sobie obudowę i będzie niezłe walnięcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą kwotę (stawiając na jakość) nie kupi się nawet pary głośników, nie mówiąc o reszcie.

Idąc na kompromis, koledze uda się złożyć średniej jakości zestaw. Zestaw ten już może osiągnąć taką moc (np. z używanym wzmacniaczem).

 

Za ta kase, jeśli bez radia to bym kupił bym używaną 4 kanałówkę, 2 kanały na przód jeden w mostku, zostawił radio, jakiś używany glośnik basowy i wygłuszył przód. Będzie grało jak ta lala...

Za 1000zł nie kupi się pary głosników ? troszke przesadzone... a co do radia to ciężko porównać bo trzeba by odsłuchać na takim samym sprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz głośniki w tylnych drzwiach, powinien interesować Ciebie wzmacniacz 6-kanałowy. Jak nie masz (i nie zamierzasz mieć), wystarczy 4-kanałowy. Jak zamierzasz podpiąć Sub-a, dobrze by było, aby wzmacniacz miał na niego wyjście. Moc dobierz do głośników.

Ty czytasz czasami temat zanim się w nim udzielisz??? Kolega piszę jakie ma radio, nawet w postach było wspomniane, że ma ono jedno wyjście RCA a ty wyjeżdżasz z 6cio kanałowym wzmakiem...

 

 

Ja bym już od ok. 500 W poboru mocy zakładał kondensator. Przy takiej mocy już zaczyna się "dyskoteka" we wnętrzu auta, czyli lekkie przygasanie podświetlenia w rytm muzyki...

Bzdura!!! U mnie grają 3 wzmaki, chodzi klima, wentylatory, xenony itd i jakoś nic nawet nie mignie a ani mikro Farada niemam na instalacji... Jakieś perpetum mobile??? NIE!!! Wystarczy aby był wydajny altek + odpowiednie kable!!!!

 

Za tą kwotę (stawiając na jakość) nie kupi się nawet pary głośników, nie mówiąc o reszcie.

 

Kolejna bzdura....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie grają 3 wzmaki, chodzi klima, wentylatory, xenony itd !!!!

brakuje tylko laserów ;), najprościej jest włożyć 20k zł w auto warte 4k... nie sztuka i po co... do głosników za 3000zł instalacja pewnie kosztuje jakieś 20000 (radio wzmacniacz, głuszenie całego auta, wzmacniacze, kable) no chyba że zostawimy głosniki w oryginalnych miejscach. 4 kanał to najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!