Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic RX4 Brak sprzegla, niemozliwosc odpowietrzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Chciałbym uzyskać poradę na temat dobijającego problemu jaki mi się przytrafił z moim "Renault". Otóż jestem nieszczęśliwym posiadaczem modelu "Megane Scenic RX4 Sport ALIZE" wyposażonego w silnik benzynowy 2.0 16V Model F4R z manualna 5 stopniowa skrzynia biegów oraz z wariantem nadwozia JAAC0E. Data pierwszej rejestracji tego samochodu to 03.2001r w Wielkiej Brytanii czyli w moim aktualnym miejscu zamieszkania.

 

Ostatnimi czasy zaczęło ślizgać mi się sprzęgło, po szybkich oględzinach przez znajomego została postawiona diagnoza "Do wymiany". Po kilku tygodniach powierzyłem samochód w ręce znajomego mechanika magika wszystkowiedzącego mistrza Yody, generalnie posiada warsztat i zajmuje się na codziennie naprawami. Operacja powiodła się pomyślnie według mechanika, twierdzi ze wymienił tarcze sprzęgłowe. Pierwsze co zauważyłem to niesamowicie lekko pracujący pedał sprzęgła. W drodze powrotnej po około 5 kilometrach pedał zaczol pracować jeszcze delikatniej a biegi wchodzić z oporem stan ten postępował bardzo szybko aż do momentu całkowitego utraty sprzęgła. Zero reakcji na wciśniecie pedału sprzęgła i odbijał tylko dlatego ponieważ był on na sprężynie. Szybki telefon to magika, holowanie na warsztat gdzie układ został odpowietrzony o ringi na wejściu do wysprzeglacza zostały wymienione płyn hamulcowy dolany, w efekcie czego wszystko wróciło do normy jeżeli nie licząc łatwo pracującego pedału sprzęgła. W taki oto sposób wróciłem do domu (ok 170km) gdzie ostatnie 40 wracałem bez sprzęgła bo sytuacja się powtórzyła a magik stal się nieosiągalny, brak możliwości kontaktu. Jako ze lewy nie jestem postanowiłem samemu rozwiązać problem. Postępując zgodnie z instrukcjami zawartymi w tym dokumencie:

 

t250202_odpowietrzanie-sprzegla-megane2.jpg

 

Odpowietrzyłem sprzęgło, aparat odpowietrzający wykonałem samemu przy wykorzystaniu gumowej rurki i słoika. Do punktu (1) na obrazku czyli otworu odpowietrzającego naciągnięciem przezroczysty wężyk a druga jego cześć umieściłem na dnie słoika co działało jak rurka fermentacyjna. Wydobywający się wraz z powietrzem płyn hamulcowy podczas pompowania wlewał się do słoja, powietrze ucieka a w razie gdyby miało się coś cofnąć do układu to już zostało zassane w postaci samego płynu. Takim oto sposobem przez układ przepompowałem 0.5 litra płynu hamulcowego (ciągle uzupełniając zbiornik świeżym) musiałem mieć pewność ze nie ani jednego bąbla powietrza. Po wszystkim złożyłem wszystko do kupy, sprawdziłem wizualnie wszystkie przewody począwszy od zbiornika płynu hamulcowego poprzez pompę hamulcowa i kończąc na wysprzeglaczu. Brak jakiegokolwiek wycieku, wszystko suche. Sprzęgu działało jak nowe,nic nie ślizgało pedał pracował jak w nowym powiedziałbym samochodzie. Pełnia szczęścia niestety nie na długo. Po przejechaniu kilku kilometrów problem poworcil. Ponowne oględziny przewodów ponowne odpowietrzanie ponieważ układ był znowu zapowietrzony okropnie. Do 3x razy sztuka. Co dziwne plyniu nie ubywa. I teraz po wyczerpującej lekturze pytanie. Czy to może być wysprzeglik hydrauliczny ? Jakie są objawy uszkodzenia tego elementu? Wszystkie czynności wykonywałem ze znajomym który swojego czasu pracował w warsztacie ale nie jestem pewien w której epoce

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz !

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawdz rurke prowadzącą od zbiorniczka z płynem do pompki przy pedale sprzęgła (chyba że zbiorniczek jest bezpośrednio na pompce, wtedy sprawdz gumke uszczelke pod zbiorniczkiem) , chodzi o jej zamocowanie jak będzie nieszczelna (nie musi przeciekać) będzie zapowietrzać,jeżeli to nie to odpowiedzialna może być sama pompka lub siłowniczek na skrzyni.Jeżeli przed wymianą było ok. to idz tropem (co odkręcał mechanik przy wyjęciu skrzyni).Ps. według tej instrukcji przewód prowadzacy z pompy do siłownika jest z tworzywa i mocowany na szybkozłaczke , może tu jest problem , bo to połaczenie napewno było rozłaczane przy wyjęciu skrzyni.Jeżeli odpowietrzasz to rób to tak: jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał sprzęgła do podłogi , na twój znak zatrzymuje tak wciśnięty a Ty odkręcasz odpowietrznik (rurką do słoiczka popłynie płyn).Następnie zakręcasz odpowietrznik i dopiero druga osoba może puścić pedał sprzęgła.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!