Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto?


dzus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu poszukuje małego dostawczaka żeby wozić niewielką ilość towaru do sklepiku i znalazłem wdwie Meganki Break.

Nie miałem do tej pory styczności z francuzami dlatego prosze o porade czy warto.

Oto wda moje typy:

1. http://moto.allegro.pl/renault-megane-brek-1-9-dci-jedyne-w-polsce-i2364138603.html

2. http://moto.allegro.pl/renault-megane-kangoo-1-5dci-2005-1-6-benzyna-2006-i2343512123.html

 

ten pierwszy 1.5 DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na dostawczaki, to mają dość niskie przebiegi.

Zastanów się nad typowym dostawczakiem np. Kangoo.

Łatwiej do niego będzie zapakować towar i będzie miał większą ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Kango.To jeśli ktoś znajdzie Kango za niespełna 8 tys z klimą ,poduszkami to dajcie znać :).A tak na marginesie to nikt nie napisał na temat tych samochodów a o to prosiłem.

Edytowane przez dzus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miało być auto dostawcze, ale jak widzę plany są chyba ciut większe :)

 

Pierwsza nie wygląda źle, środek niby też ale fotka zrobiona tak aby za wiele nie pokazać (np. kierownicy)

To dostawczak więc koniecznie trzeba dokładnie przyjrzeć się tylnej belce. Przy wstępnych oględzinach zobacz jak zachowuje się tył podczas obciążania, ma być dość sztywny, a nie jak stara guma (siadasz w kufrze i koła wchodzą w zakola).

 

O M2 niech wypowiedzą się posiadacze tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie jest to żadna katastrofa, bo dobra (fachowa) regeneracja na dość długo przywróci ją do sprawności.

W przypadku auta używanego belka pewnie będzie do robienia (nie dziś to jutro), ale bardziej chodzi tutaj o ocenę stanu ogólnego.

Jeśli belka się zachowuje jak stara guma w gaciach to świadczy o sporym przebiegu lub dość intensywnej eksploatacji oraz może też pomóc zbić cenę (jeśli ogólnie auto jest ok) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie coś musi być na rzeczy bo człowiek nie może jej sprzedać o ponad miesąca.

Czytałem ,że regeneracja plus części to wydatek jakieś 1.5 tys plus robota.Kupując używke zawsze trzeba sie liczyć z kosztami na różne naprawy rzędu 2-3 tyś :)

Po takiej naprawie na jaki przebieg można liczyć do następnej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie coś musi być na rzeczy bo człowiek nie może jej sprzedać o ponad miesąca.

Miesiąc to nic dziwnego dzisiaj dla normalnego auta, a co dopiero dla takiego karawanu. Tutaj ani bryła, ani dostęp do przestrzeni ładunkowej nie zachęcają.

 

Czytałem ,że regeneracja plus części to wydatek jakieś 1.5 tys plus robota.Kupując używke zawsze trzeba sie liczyć z kosztami na różne naprawy rzędu 2-3 tyś

Wszystko zależy od warsztatu i zakresu pracy. Jeśli wymieniał byś komplet drążków na nowe to owszem, może kosztować sporo ale na ogół zwykła regeneracja zamyka się poniżej 1,5k. Oczywiście jeśli nie oddamy do warsztatu gdzie trudnią się "sztuką tajemną" (dorabiają filozofię aby uzasadnić chorą cenę).

 

Po takiej naprawie na jaki przebieg można liczyć do następnej naprawy?

Trudno powiedzieć, teoretycznie belka powinna spokojnie wytrzymać ze 100k km lub nawet więcej ale gwarancji nigdy nie ma. Ale tak masz w każdym aucie, niestety zawieszenie leci na naszych drogach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach po lifcie wsystępowała zazwyczaj belka 4-drązkowa i jest ona dość wytrzymała (nie posiada łożysk na czopach, które są najsłabszym ogniwem w tych konstrukcjach). Belka z 4 drążkami zamiast ułożyskowania waha się na tulejach metalowo-gumowych. U mnie 180 000 i belka jeszcze nie była robiona. Znajomy przekroczył już 200K i prócz tego, że już przysiadła to jest sprawna. Najwięszczy ból z belkami to jest w Peugeocie i Citroenie (rzadko która belka wytrzymuje 100 000). Oczywyście jak komuś nie przeszkadza łomotanie i krzywo stojące koła to przejeździ jeszcze ze 30K. Nie mniej jednak problem z belkami występuje w wersji z łożyskami, czyli głównie Peugeot, Citroen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!