Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina w TCe 130 w gamie 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzwoniłem jeszcze dzisiaj do dwóch innych salonów i rozmawiałem z serwisantami. Żaden z nich nie umiał odpowiedzieć na to pytanie "od ręki". Obydwoje oddzwonili jednak po kilku minutach, a każdy z nich powiedział co innego - jeden powiedział, że benzyniaki posiadają zawór upustowy a drugi, że TCe 130 posiada zmienną geometrię. Co więcej, ten drugi powiedział, że ma przed sobą dokumentację i na jej podstawie mnie informuje. Oczywiście sprecyzował, na moje zainteresowanie, że dotyczy to gamy 2012.

 

Nie wiem komu teraz mam wierzyć. Reasumując jest 2:1 na korzyść zmiennej geometrii w uzyskaniu opinii od serwisantów ASO. Nie jest to jednak aż tak przekonujące. Ja zaczynam wierzyć, że lifting jednak wniósł zmianę w zastosowaniu rodzaju turbosprężarki i stąd te różnice w ocenie. Nie wiem, jak mam się do tego jeszcze przekonać, wydzwoniłem już do wszystkich 3 serwisów ASO w Krakowie. 2:1 dla zmiennej geometrii. Czy w Megane III Grandtour phII mozna turbo zobaczyć od góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

An Turek, myślę, że zdecydowanie swoje pytania kierujesz do niewłaściwych adresatów. Osobiście wątpię, żeby pracownicy ASO posiadali taką szczegółową wiedzę, a o sprzedawcach nawet nie ma co wspominać, bo często nie wiedzą co mówią (i czynią). Więc to co ci tam mówią trzeba traktować raczej jako wróżenie. Wg mnie na takie "podchwytliwe" pytania wiarygodnej odpowiedzi mógłby udzielić ktoś naprawdę znający się na rzeczy, może jakiś markowy warsztat tuningowy specjalizujący się w sprężarkach (np. Chojnacki), może ktoś zorientowany w Renault Polska, no i oczywiście konstruktorzy silnika. :) A biorąc twoje wątpliwości na tzw. "chłopski rozum" zastanawiam się jednak czy Renault w ogóle zdecydowałoby się na taką zmianę w konstrukcji silnika? Jak wiadomo, bowiem, turbiny ze zmienną geometrią kierownic spalin są powszechne w silnikach diesla, a w benzynowych to bardzo rzadkie (i drogie) rozwiązanie (znacznie droższe materiały). W końcu Renault to jednak nie Porsche. Dlatego ja obstawiam, że w nowych megane III jest ten sam silnik 130 Tce i niczego w turbinie nie zmieniano.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wątpię, żeby pracownicy ASO posiadali taką szczegółową wiedzę

 

No a niby kto ma posiadać jak nie oni, chyba się szkolą w tym zakresie?

Edytowane przez AnTurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna geometria w turbo benzynie to raczej konstrukcje na poziomie aut typu Porsche lub inne takie.

 

Nasze zwykłe benzyniaki mają stałą geometrię - co najwyżej jakis bajer typu twin-scroll. Dmuchawki są na stałej geo. - wg mnie.

 

link:

http://paultan.org/2008/09/10/renault-nissan-turbocharged-14-liter-h4jt-engine/

Edytowane przez grzes74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslelm również o 115 TCe ze względu na mniejsze spalanie o 2 l., ale z uwagi na mniejszy performance tej jednostki wybrałem 130 TCe.

 

Ponadto jakoś nie mogę sobie wyobrazić działanie systemu START/STOP w korkach. Czy takie gaszenie i odpalanie auta nie wpływa negatywnie na jego silnik? A co z klimatyzacją - również nie działa?

Edytowane przez AnTurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas w pracy mamy ten system w mercedesach (cdi) i ma ten plus ze można go bez problemu dezaktywowac przyciskiem na desce rozdzielczej - niestety sam załącza sie po kazdorazowym "recznym" zgaszeniu silnika...

 

ogolnie idzie sie przyzwyczaic - ciekawe tylko czy to daje rzeczywuscie jakies realne oszczednosci w spalaniu bo nikt tego oczywiscie nie sprawdzal. Dodatkowa zostanawiam sie jak to znosi rozrusznik - na trasie 7 km zamaist zakrecic silnikeim raz kreci ponad 15 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W 1,4 Tce jest Turbo sprężarka bez zmiennej geometrii , posiada zawór upustowy ( co słychać nieraz) oraz dodatkowo Turbo posiada wodne chłodzenie wymuszane przez osobną pompę elektryczną połączoną w obiegu cieczy chłodzącej. To bardzo istotne i wygodne urządzenie. Nie dopuszcza do przegrzania sprężarki podczas ekstremalnej jazdy autostradą z maksymalną prędkością. Napewno nie ma w 1,4 tce dodatkowego kompresora ( to jest w VW 1,4 Tsi powyżej 140 km).Poniżej zdjęcie turbosprężarki oraz drugie zdjęcie przewody wodne z pompką elektryczną , do chłodzenia Turbo.

post-4427-0-31044000-1349812836_thumb.jpg

post-4427-0-34286100-1349812894_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!