Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Propozycja nowego działu w dziale mechanika


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zaproponować utworzenie nowego działu w dziale mechanika, poświęconemu szczególnym aspektom samochodów z otwieranym dachem, materiałowym oraz sztywnym. Jak wiadomo silniki, układ napędowy, kierowniczy, zawieszenie, elektryka itd. są dla każdej wersji nadwoziowej podobne do siebie lub wręcz identyczne i tutaj nie widzę potrzeby rozgraniczania. Jednakże otwierany dach pociąga za sobą dość znaczne modyfikacje nadwozia i wnętrza. Do tego dochodzi masa skomplikowanej mechaniki, elektryki, hydrauliki, kwestia regulacji poszczególnych elementów nadwozia. Ktoś, kto nie miał z takim samochodem nigdy do czynienia raczej nie pomoże i pewnie nawet nie jest takimi tematami zainteresowany, a często giną one wśród masy innych dyskusji. Zatem proponuję utworzenie nowego, wspólnego działu do dyskusji na tematy mechaniczne związane tylko ze szczególnymi cechami kabrioletów. Oczywiście temat typu "Jak wymienić filtr paliwa w MII CC 1,9 dCi" nie ma tam prawa racji bytu, bo pomimo iż dotyczy CC, to jest to taka sama robota jak w każdej innej Megane z tym silnikiem. Natomiast "Jak ustawić pochylenie szyb bocznych w MII CC bo przedostaje się do środka woda" to problem, który jest obcy każdej innej wersji nadwoziowej. A co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zauważyłeś główne różnice są w nadwoziu, więc ja bym proponował, jeśli taka będzie potrzeba użytkowników i zgoda Admina, by do działu Mechanika > Nadwozie, podwozie, wnętrze.. dodać to co proponujesz.

Rzecz jasna będzie tam i tak trochę zamętu bo z tym rozwiązaniem dachu, jest powiązana i hydraulika i elektryka, które to mają swoje oddzielne podfora, no i oczywiście 3 grupy rocznikowe.

To jednak moim zdaniem można rozwiązać zakładając w sumie 9 tematów głównych i w nich te zagadnienia odpowiednio poruszać.

Inna sprawa to ilość takich aut na forum. Przypuszczam, że dział będzie miał powodzenie takie jak ten o CB, a może nawet mniejsze.

Z tej też przyczyny nie tworzyłbym takich oddzielnych grup również w Elektryce.

Inna opcja:

Nowe dodatkowe topiki pod nazwą Cabrio (by się odróżniały) zarówno w Mechanice- ogólne,

oraz Elektryce- ogólne i tam już bez podziału zamieszczać tematy o wszystkich grupach modelowych bez dodatkowych, szczegółowych podziałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, może być w nadwoziu. W sumie to bez znaczenia, bo i tak będzie to dział interdyscyplinarny i tego się nie uniknie. Tworzyć w każdym dziale osobno nie ma sensu, bo jak słusznie zauważyłeś, nie będzie to najpopularniejszy dział na forum. Chodzi tylko o zebranie w jednym miejscu spraw, które dotyczą tylko i wyłącznie odmian Cabrio. Tutaj można zrobić już prefiksy Megane I Cabrio, Megane II CC, Megane III CC. Ewentualnie jeszcze z podziałem na phI/phII, chociaż to chyba nie miało żadnego wpływu na mechanizm dachu. Umieszczenie tam tematów nawet związanych z elektryką nie byłoby dużym błędem, gdyż dotyczyłyby w pierwszej kolejności nadwozia (mechanizmu dachu), a dopiero później elektryki czy hydrauliki. Podobnie jest z oświetleniem, które też przecież jest jak najbardziej elektryczne, a mimo to ma osobny dział. Co więcej - nawet naprawa elektryki dachu, mimo iż temat typowo elektryczny, raczej nie zainteresuje nikogo kto ma inną odmianę nadwoziową, i też taka osoba raczej nie będzie potrafiła pomóc, więc odizolowanie tematu również wskazane.

A co sądzą o tym inni właściciele tych samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jaki jest problem w utworzeniu nowego działu? Nie rozumiem. Ja właśnie zakupiłem cabrio, i teraz męczę się z przeszukiwaniem kilkunastu stron w wyszukiwarce. Jak ma być porządek, to ma być, nie widzę problemu w utworzeniu nowego działu. Kilka kliknięc dla administratora/moderatora i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!