Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika, poszukiwany mechanik


kpiotrek

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się... Scenia II 1.9 dci 120KM (2005r) z przebiegiem 170 tysięcy przekręciła panewki. Silnik zapewne na szrot.

A jako że, renika to ulubione autko mojej żony i nie chce się z nim rozstać muszę coś z nim zrobić.

Remont silnika podobno się nie opłaca i lepiej kupić używany ale chcę zrobić to dobrze i nie wracać do tematu panewek.

Czytam że silniki 1.9 ale te 130 koni mają już rozwiązaną sprawę panewek.

Poszukuję więc dobrego mechanika który zrobi przeszczep silnika ale z tego 120 na 130 koni.

Będę wdzięczny za jakieś namiary - bo mój mechanik w kółko powtarza że to się nie da zrobić a ja czytam że można.

Najchętniej z woj. mazowieckiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje. A machanicy (większość których objechałem, bo nie wszyscy) troszeczkę zaczynają działać jak ASO, najchętniej robią wymiany oleju, filtry no i jeszcze zawieszenia. Silników boją się jak ognia.

W moim autku poleciały tylko panewki reszta w przyzwoitym stanie. Nie wiem czy sam dół pasuje od silnika 130KM czy muszę szukać całego? z osprzętem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd masz info o tych panewkach w 130 KM?? trochę się interesuję tym tematem i niepotwierdzam tego.

czy zawieźć auto 260 km dla Ciebie to dużo? znam porządnego magika, co się podejmie tematu i nie będzie problemów na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń tutaj: http://rosolowski.com.pl/ i powołaj się na Przemka, powiedz ze dostałeś namiar z forum, tylko pamietaj że taka robota musi kosztować, za darmo nikt tego nie zrobi.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mrareka - o tym że silniki 130 KM mają rozwiązany problem panewek powiedział mi znajomy z serwisu. A mi się wydawało to dość wiarygodne źródło. Tak właściwie wpadłem na trop i drążę temat. Wspomniał też że nie będzie to wcale proste wstawić ten silnik do mojej sceni, bo jednak różnice są ale jak stwierdził są ponoć magicy co zaplikowali to serducho do takiego jak mój.

Co do ceny, to wiem że nikt chrytatywnie tego nie zrobi... ciekawe ile to będzie kosztować?

Szczerze mówiąc ciężko o te silniki, znalazłem dwa - które nie wiadomo czy pasują, a ceny są wygórowane...

Machanik proponuje szlif wału, bo góra jest podobno ok. warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mrareka - o tym że silniki 130 KM mają rozwiązany problem panewek powiedział mi znajomy z serwisu. A mi się wydawało to dość wiarygodne źródło.

jeszcze raz piszę - zagłębiam się w ten temat, bo to była pierwsza rzecz, jaką mnie wystraszyli, gdy kupiłem SCII. na kilku forach polskich i francuskim śledzę m.in. ten temat panewek i powiem, że 130 KM w 1,9 dCi TEŻ LECĄ. nie ma reguły, NIC nie poprawili pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, w serwisie tak mi powiedzieli... że te silniki maja jakieś dodatkowe kanaliki olejowe. Tego się trzymałem, bo mi się wydawało dość wiarygodne źródło ale jak widać oni czasem się mylą. Jeżeli te silniki też lecą to chyba szlif wału to będzie najlepsze i w sumie najtańsze wyjście.

Jak rozumiem mam przylilnowac żeby mechanik sprawdził magistralę olejową? ok.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? coś jeszcze przy okazji wybebeszenia silnika warto wymienić?

Chciałbym żeby autko jeszcze polatało i nie robię go na handel...

Edytowane przez kpiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiaj silnik bo każy używany nie wiesz w jakim stanie kupisz. Mój mechanik powiedział że uchronić przed tym może częsta (co roku) wymiana oleju, żeby nie sugerować się tym co producent podaje 30 kkm. Smutne i przykre takie przypadki z tymi panewkami... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci że znam przypadek, gdzie po regularnych wymianach co 10 kkm padły panewki :)

być może była to wina wcześniejszych resursów co 30 kkm, na co oczywiście nie miał wpływu późniejszy właściciel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!