Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe amortyzatory przód - sprawność


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

Dzisiaj na stacji diagnostycznej zrobiłem test amortyzatorów w swoim Scenic'u, ponieważ przedwczoraj wymieniałem przednią parę z fabrycznych Monroe na nowe Sachs'y....i tu dopadł mnie zonk. Wyniki pomiarów: PP - 53%, LP - 51%, PT - 72%, LT - 73%. Tył (też Sachs) wymieniałem dwa lata temu i pomiarom się nie dziwię, ale wyniki pomiaru przodu są gorsze niż przed wymianą (w październiku ubiegłego roku przód był na poziomie 60%). I chociaż samochód lepiej się teraz prowadzi to zupełnie nie wiem co jest przyczyną tak niskich wyników testów przodu. Wszystkie pomiary na tej samej stacji diadnostycznej. Amorki z legalnej sprzedaży z fabryczną gwarancją i wymieniane w porządnym warsztacie. Wymienić musiałem bo prawy był mokry a w lewym coś stukało. Koledzy o co w tym wszystkim może chodzić ? Czy to wina amorków i je reklamować, czy też tak ma być.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywa z tymi badaniami, zależy ono od dość dużej ilości czynników, sprzęt mierzący, ilość powietrza w oponach, zmęczenie sprężyn itd.

O tym było też w Turbo Kamera chodziło o to, ze gość założył oponę nie przebijaną na niskim profilu i po przejechaniu na stacje okazało się, że amortyzatory mają sprawność ok 2% dopiero na znacznie bardziej nowoczesnym sprzęcie okazało się, że jest wszystko ok ale i tak zwiedził 3 czy 4 stacje...

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałem w tamtym roku amorki i przed wymianą miały sprawność stare na poziomie około 65%. I po wymianie na tej samej stacji tydzień później nowe miały już sprawność po przejechaniu 20km w aucie na tych samych oponach około 85%. Na początku spróbowałbym zmierzyć ich sprawność na innej stacji oraz w ostateczności zrobić "test ręczny". Naciskać na pas przedni parę razy (prawa lub lewa strona) i zaobserwować ile razy nadwozie się zabuja po puszczeniu. Maksymalnie powinno być 2-3 bujnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkaba,

Znany jest mi generalny problem samej metody i czynników wpływających na wynik pomiaru. Nie mmniej zastanawia mnie, że test tylnych amortyzatorów wychodzi OK, natomiast przód jest daleko poniżej oczekiwanych wartości. Może stan sprężyn byłby jakimś wyjaśnieniem bo auto ma już 200 000 km przebiego w/g licznika (ile poza nie wiem ;) ), ale wtedy i tył byłby narażony na zafałszowanie wyniku.

 

aston76,

Test zrobiłem i jest OK.Najzabawniejsze, że w inernecie nie udało mi się namierzyć żadnego kontaktu do producenta lub przedstawiciela. Wygląda na to, że ewentualne reklamacje wyłącznie przez sprzedawcę.Dzisiaj będę jeszcze raz w serwisie, gdzie dokonywałem montażu i zapytam o możliwe powody tych "dziwnych" wyników pomiaru.

 

Merkaba i aston76...dzięki koledzy za pomoc,

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!