Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II benzyna mity czy fakty?


brzuch

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się powoli do kupna kombi klasy C tylko i wyłącznie benzyna .

Ogólnie byłem zdecydowany na kupno focusa MK1(..ale ta rdza), korci mnie jednak kupno meganki II.

Kwota jaka chce przeznaczyć na samochód starczy na renaulta do 2004 roku.

Moje pytanie jak wygląda sprawa awaryjności tego modelu.

Poprzednim moim samochodem, był Fiat Multipla, gdzie awarii (szczególnie zawieszenia) nie dało sie opanować.

Tylko prosze nie koloryzować tak jak to pisali fani multipli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,przekop forum,wszystko masz napisane ;)

Ogólnie megane II jest średnio awaryjne,czasami nawali elektronika lub zawieszenie,ale nikt tu statystyk nie prowadzi. Nie napisałeś jakim konkretnie silnikiem się interesujesz. Ze swojej strony powiem o 1.6 16V. Fajny silnik,na obecne czasy średnio oszczędny i średnio dynamiczny,ogólnie ok. Wadliwe cewki Sagem i koło zmiennych faz Delphi,ale naprawy w przyzwoitych cenach.

Jeśli chcesz konkretnych odpowiedzi,to zadawaj konkretniej pytania ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka jest dobrze zabezpieczona przed korozją co potwierdzają różne czasopisma. Jedyny warunek - zupełna bezwypadkowość. Kiedyś (niedawno) miałem Megi II z 2003 roku. Niestety, wiedziałem, że niektóre elementy były przetarte i malowane. Kupiłem i po roku auto poszło do innego... Po zimie zaczęły się na nim na tylnich nadkolach pojawiać plamy (pod nimi domyślam się, że zaczęło się coś dziać). Poza tym ruda zaatakowała (jeszcze niegroźnie) próg (jego dolną część).

Generalnie polecam to auto, ale bez fajerwerków typu Hands Free - psuje się to zawsze i nagminnie. Jeśli komus jeszcze nie padło to padnie (mowa o autach właśnie z lat 2003-2004). Młodsze egzemplarze może mają to poprawione.

Silniki praktycznie nie do zajechania poza wspomnianym przez poprzednika Kołem Zmiennych Faz Rozrządu (KZFR). Wymiana wiąże się z rozkładaniem rozrządu (zalecane i wymianę tego). Cewki też padają, ale koszt nowej nie jest jakiś specjalnie koszmarny. Jest ich 4. Nie padają wszystkie naraz ;)

Zawieszenie jest miękkie (jak to francuz), a koszt napraw przystępny i porównywalny do innych aut. Padają łożyska i poduszki w McPersonie (skrzypienie podczas kręceniem kierownicą na postoju). Z tyłu belka, która jest w zasadzie bezawaryjna.

W środku uwagę zwraca łuszczący się czarny "lakier" (lub nie wiem co to jest ;) ) na rączkach do zamykania drzwi i panelu z opuszczaniem/podnoszeniem szyb (można kupić nawet od anglika i wymienić). Oczywiście nie sposób wspomnieć o braku połaczenia pod fotelami. Chodzi o poduszki powietrzne. Czasami podczas przesuwania fotela pojawi się zatem kontrolka od poduszek. Wystarczy rozłączyć kostkę i psiknąć jakimś środkiem na poprawę połączenia (ja używałem WD40 mimo że nie był do tego przeznaczony i komunikat znikał). Klimatronik daje radę i nawet w upalne dni fajnie chłodzi wnętrze (oczywiście jeśli auto ma klimę automatyczną). Czasami składające się lusterka skrzypią niemiłosiernie, ale można to rozłożyć i konkretnie przesmarować (po kilku latach wg mnie to norma, że coś zacznie skrzypieć).

Generalnie auto polecam. Jest wygodne, w wersji Grandtour (kombi) jest pojemne (chodzi o bagażnik), dość lekkie i silnik 1.6 16V daje rady. W Lagunie I z tym silnikiem było to nieporozumienie. Tutaj silnik fajnie się kręci i przyspiesza. Konkretny egzemplarz oczywiście do ASO na sprawdzenie błędów (jeśli coś z poduszkami to może właśnie wspomniane przeze mnie braki w połączeniach).

Dobrze mieć te wszystkie bajery, ale to również potencjalne źródło usterek. Dla mnie najgorszy bajer to Hands Free (przydatny, ale bardzo usterkowy). Składające luterka to dobra rzecz na ciasnych parkingach. Tempomat - kwestia gustu. ESP - jak najbardziej pożądany dodatek. Tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!