Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chrupanie ,stukanie z lewej strony


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie bardzo prosze o was o pomoc bo powoli mam tego już dość od około miesiąca podczas ruszania,zatrzymywania i skręcania w lewo na niskich predkosciach do 30km słychać było tak jakby takie chrupanie stukanie teraz to słychać jak nawet skręca się w prawo.Byłem z tym u 1 mechanika sprawdzili zawieszenie niby wszystko ok u drugiego który powiedział mi że być może to końcówka drążka albo amor,a wczoraj byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach gościu sprawdził całe zawieszenie i wszystko jest ok żadnych luzów żadna końcówka nie jest do wymiany itp.Zapomniałem dodać że dźwiek ten słychać tylko w aucie na zewnątrz cisza podobno przegub to też nie jest.Bardzo proszę o pomoc Jeśli coś źle napisałem to przepraszam ale posta pisałem na szybko w pracy

Edytowane przez lonek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, łożysko mocowania amortyzatora też może wydawać takie dzwięki. Ale również tak jak pisałem wcześniej - może to być łożysko koła. Proponuje podnieść na lewarku i poszarpać kołem w poziomie. Jeśli nie ma luzu to obstawiałbym łożysko amortyzatora, jeśli jest luz to chrupanie może dochodzić z łożyska koła.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Łożysko z poduszką (zestaw) kosztuje bardzo różnie. Ja za zestaw Kayaby dałem 120zł na stronę. No i wydaje mi się że zbieżność trzeba sprawdzić, ale pewny nie jestem...

Edytowane przez switacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jednak sie okazało że to nie łożysko... ;/tak stwierdzili i dalej to samo podczas skręcania słychać trzaski.Auto było już chyba u 4 mechaników dzisiaj od rana szukali usterki i nie znaleźli:( podobno może ten dźwięk dochodzić z kolumny kierowniczej ale nie są pewni.Powiedźcie co mam robić?? Bo jedyne wyjście jakie widzę to pojechanie do ASO.Chyba że na forum jest jakiś spec z okolic Śląska zainteresowany moim przypadkiem.

 

Dodano: 06 lip 2012 - 10:38

Witam zauważyłem również że po nasmarowaniu kolumny kierowniczej( koło pedałów) dźwięk trzaskania ustąpił na jakiś czas Więc przyczyną odgłosów musi być kolumna kier a teraz pytanie czy jazda ze zdupczoną kolumna jest bezpieczna?Bo patrząc na ceny w internecie to aż mi się włosy jeżą przynajmniej tyś nie mój:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiec tak od raoku odkąd mam megankę mam takie dziwne chrupanie właśnie przy ruszaniu tylko przy ruszaniu. :) juz się tak przywyczaiłem ze czekam aż chrupnie :) i jade dalej byłem wszędzie z tym aż kumpel kupił sobie Dacie Duster nówka z salonu 34 km przejechane jak do niej wsiadłem i jak usłyszałem ten sam "chrup" dałem sobie spokoj jak nic sie nie dzieje to po co kombinować a u mnie po roku na bank by już coś wyszło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

No ja jak narazie też dałem sobie z tym spokój nie ma sensu dalej jeździć po mechanikach;/ a skoro odgłosy występują już od maja a auto nadal jeździ.Wiec aż tak poważna to usterka chyba nie jest chociaż bardzo mnie to denerwuje swoja droga dziwne ze dźwięk ten śłychac najmocniej przy cofaniu i przy mocno skręconych kolach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 13 mar 2013 - 18:33

Witam po kilku miesiącach chciałem odnowić temat samochód po wymianie łożyska oraz poduchy amortyzatora.Po wymianie stuki na dziurach ustały:) z tym że dźwięk który nie daje mi spokoju od roku czyli owe chrupanie nadal występuje czyli wniosek chyba jeden maglownica do regeneracji;/

Edytowane przez lonek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

lonek91 ja miałem wymienianą maglownicę na taką po regeneracji i to zgrzytanie dalej było. Tylko jak ruszam nie ważne czy koła skręcone czy proste przy małej prędkości ok 20-30km/h jest "chrup" i już potem tego nie ma dopiero na drugi dzień. Powiem Ci tak że w zimie jakoś tego nie słyszałem może prze to że jest snieg albo jakoś nie wiem przez warunki panujące na drodze. A teraz jest ciepło drogi suche i znowu sie to pojawiło. Widocznie tak ma być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!