Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niepodpiętych kostek masa... i nie dzialajcy predkosciomierz.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

nabyłem okazyjnie Cabrio z 1997r. z silniczkiem 1,6. Wszystko było by super, gdyby nie fakt że malował go jakiś matoł. Samo malowanie samo w sobie jest ok, ale... czegoś brakuje, baaa na pewno czegoś brakuje. ;)

 

Tylko z waszą pomocą mogę rozwiązać te zagadki... ;)

Stąd kilka pytań, bardzo proszę o zachowanie numeracji bym się połapał później. Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

1. Wiem że brakuje wentylatora nawiewu. Gdzie ten wentylator się znajduje i czy jest taki sam dla wersji z klimą i bez? Ja klimę mam, ale nawiewu nie. ;)

2. Nie działają spryskiwacze... szybki rzut pod maskę, nie ma zbiorniczka? Czy pompa jest razem ze zbiorniczkiem? ;)

3. Niepodpieta kostka nr. 1:

7b965cc691440856m.jpg

4. Niepodpieta kostka nr. 2:

4339d57d48e08693m.jpg

5. Niepodpieta kostka nr. 3:

c499dc4b4793e76em.jpg

6. Niepodpieta kostka nr. 4:

e612e707c053d253m.jpg

7. Mam podobny problem co tutaj, opisywany na forum. Mowa o zasniedzialnych stykach w kostce przy aqku.

Problem z tym że nie wiem która to wtyczka odpowiada akurat za te sygnały na obrotomierz i predkosciomierz. U mnie to wyglada masakrycznie, elektryk fantasta:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66f7424ee5563de6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21bf489e6923dfbe.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/263c340e0afc195e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee43687baae07b8f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/824ac00efd098b9f.html

 

Która to z tych kostek?

 

8. Jeszcze jest jedna ale widac nie zrobilem fotki - po stronie pasazera niedaleko za lampa tak jakby kostka do kompra, dluga.

 

Bardzo proszę o pomoc w namierzaniu czego mi brakuje ;) Będę gada wyposażał w brakujące elementy. ;)

W razie czego moge zrobic dodatkowe fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek i pompka znajdują się pod prawym przednim błotnikiem, a nad nadkolem. powinno widać pod maską kawałek plastikowego wlewu do zbiorniczka i żółty kapsel na nim. W okolicach akumulatora.

Co do szarej kostki oznaczonej jako nr2, to szukaj jej drugiej części właśnie w tej skrzynce na nadkolu. To jest część wiązki biegnącej do zderzaka przedniego, od lamp przeciwmgielnych przednich.

No chyba, że ich nie posiadasz to i tej wiązki może nie być.

Nr 7. potraktuj wszystkie preparatem KONTAKT. Patrząc na stan blach przed aku, to ten "gad" jest nieźle zapuszczony......

Kostki 1 i 3 wyglądają nie jak kostki łączenia kabli ale jak kostki na czujniki. Szukaj takich miejsc w obrębie zasięgu ich przewodów.

aa, i jeszcze jedno, do zamieszczania fotek mamy swoje miejsce na forum. Może upload mniej przyjazny, bo po 1 wgrywasz ale wyświetlanie mniej upierdliwe jak z Fotosika.

I nie znikną po czasie.

Patrz pod banerem "Hosting zdjęć" i instrukcję zamieszczania fotek na forum. (dodatek do regulaminu)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wentylator nawiewu wcale nie działa? Na szóstym biegu też nie? Jeśli na szóstym biegu działa, a na reszcie nie na 99% rezystor nawiewu (pkt.7 pierwsze zdjęcie). Wentylator nawiewu jet w podszybiu za silnikiem wycieraczek. Zbiornik spryskiwacza jest ,razem z pompką, pod prawym błotnikiem. Zdjęcia w pkt.7 to w większości (jak nie całośc) nawiew. Pkt.6 wygłądajak wtyczka do przeciwmgielnych. Pkt.4 u mnie też jest taka jedna niepodpięta (podejrzewam skrzynię automatyczną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Niepodpieta kostka nr. 4:

Ta kostka wygląda jak by była od czujnika ABS.

3. Niepodpieta kostka nr. 1:

A ta chyba jest od czujnika temperatury zasysanego powietrza.

Widać, że coś było robione w dolocie (stożek?) i czujnik zniknął. Została tylko kostka.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy, trochę to zgadywanka. Na tym zdjęciu niewiele widać. Kształtem przypomina tą od ABS.

 

66f7424ee5563de6.jpg

Ten element wsuwa się w szczelinę w tunelu powietrza, który znajduje się głębiej w przegrodzie (w kierunku kierowcy).

21bf489e6923dfbe.jpg

Tu jest wszystko OK.

263c340e0afc195e.jpg

Ta kostka jest od dmuchawy.

824ac00efd098b9f.jpg

Ta, wydaje mi się że jest od klapki recyrkulacji powietrza.

W podszybiu nie ma żadnych kostek odpowiedzialnych za prędkościomierz i obrotomierz.

I co ja mam klikać w te TU, otaguj zdjęcia tak żeby się wyświetlały, Nie od dzisiaj jesteś na forum.

 

Poprawione.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek i pompka znajdują się pod prawym przednim błotnikiem, a nad nadkolem. powinno widać pod maską kawałek plastikowego wlewu do zbiorniczka i żółty kapsel na nim. W okolicach akumulatora.

 

Więc chyba go nie ma. Patrz foto, czy to aby w tym miejscu gdzie jest ta wolna przestrzen winien byc? ;)

 

Co do szarej kostki oznaczonej jako nr2, to szukaj jej drugiej części właśnie w tej skrzynce na nadkolu. To jest część wiązki biegnącej do zderzaka przedniego, od lamp przeciwmgielnych przednich.

No chyba, że ich nie posiadasz to i tej wiązki może nie być.

 

Halogeny są ale oczywiscie nie dzialaja. ;) Nie wiem gdzie ja wpiac, natomiast teraz znalazlem kolejna kostke, jak na foto.

Wiazka halogenow wchodzi w ta wiazke od swiatel.

 

Ta kostka wygląda jak by była od czujnika ABS.

A gdzie ona miala by wejsc? To kroki przewod.

 

W podszybiu nie ma żadnych kostek odpowiedzialnych za prędkościomierz i obrotomierz.

 

Hm, nie potrafie odnalezc tematu gdzie byla o tym mowa, ale nie dziala mi obrotek, predkosciomierz i nie zlicza km na dziennym i przebiegu.

 

Jestem ciekaw czego tam jeszcze brakuje, foto spod maski ;)

post-46813-0-57723700-1339243029_thumb.jpg

post-46813-0-04519000-1339243034_thumb.jpg

post-46813-0-49225500-1339243038_thumb.jpg

post-46813-0-24788200-1339243044_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To delikatnie zmienia postać rzeczy ;)

 

Wiec potrzebuje ogarnac:

- halogeny;

- licznik;

 

Nie wiem jak wyglada sprezarka od klimy, czy jest w ogole i ten wentylator dmuchawy, podobno nie ma go w ogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freoniasty tam gdzie u mnie jest pompa wspomagania u ciebie jest alternator. Spręzarka powinna być pod nim. Zobacz też gdzie powinien być rezystor dmuchawy.

Opisy na zdjęciach

post-17361-0-79495200-1339250598_thumb.jpg post-17361-0-91895800-1339250640_thumb.jpg

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!