Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc - kupno Megane II


Gracek Placek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Ze względu na moje zainteresowanie kupnem Megane II rpcznik 2003/2004 chciałbym się podpytać jaką wersję wybrać, na co zwrócić uwagę, jaki silnik, itp. Jako, ż nigdy wcześniej nie miałęm Francuza troszkę się obawiam jak wypada ten model jeżeli chodzi o awaryjność i co się psuje najczęściej, i takie tam. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Megane rocznik 2004/2005 z silnikiem 1.6 16V całe wyposażenie, czuniki deszczu i świateł, tzw. climatronic prócz skóry (do tej pory nie wiem jak moja wersja wyposażenia się nazywa :-? ). Jeśli chodzi o silnik nie mogę na niego narzekać nie licząc spalania w mieście, niestety codziennie dojeżdżam na uczelnie muszę prawie całe miasto przejechać no i spalanie jest na poziomie 8l/100. Trasa gdy mi się nie śpieszy nawet 6,6l/100, reasumując średnio pali 7,4l;7,5l/100. Silnik w miare dynamiczny nie musisz się bać o przyśpieszenie. Jeśli chodzi o awaryjność to za dużo nie powiem, wiem, że bardzo często prawie co 25000 tys. km. trzeba wymieniać łożyska na McPersona. Ja już wymieniałem i jest to koszt 420 zł licząć oryginalne łożyska no i nie w ASO. Słyszałem, że elektryka nie jest mocną stroną MEG ale nie miałem z nią kłopotu. Jakby co to pisz jak coś będę wiedział to pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rocznik 2003 i na silnik (z wyjątkiem cewek zapłonowych) i zawieszenie nie mogę narzekać (też z wyjątkiem łożysk McPersona i maglownicy), natomiast tzw. "duperele" lubią się psuć: podnośnik szyby, czujniki klamek, wycieraczki, podgrzewanie lusterek, zamek w bagażniku.

Jak dla mnie przyjemne autko, trochę zbyt miękkie, więc polecam wymianę amortyzatorów i sprężyn. ;-)

 

[ Dodano: 2007-10-19, 15:23 ]

Mam rocznik 2003 i na silnik (z wyjątkiem cewek zapłonowych) i zawieszenie nie mogę narzekać (też z wyjątkiem łożysk McPersona i maglownicy), natomiast tzw. "duperele" lubią się psuć: podnośnik szyby, czujniki klamek, wycieraczki, podgrzewanie lusterek, zamek w bagażniku.

Jak dla mnie przyjemne autko, trochę zbyt miękkie, więc polecam wymianę amortyzatorów i sprężyn. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :-) Najgorsze jest to, że te pierdółki też kosztują. Słyszałem też, ze w silnikach 1,6 lubi się niejaki czujnik zmiennych faz rozrządu zepsuć, a to już wydatek ponad 2 tys. No i najwięcej z tego co widzę większość narzeka na elektrykę i elektronikę. Elementy zawieszenia też nie są mocną stroną Megan. Kilka osób sugeruje omijać egzemplarze z rocznika 2002-2003. W kolejnych latch poprawili kilka rzeczy. Podoba mi się w tych autach bardzo bogate wyposażenie, a wszystko w przystępnej cenie. Mam fajną na oku Megankę 1,6 z 2003, 9 airbagów, klima, ksenony, trakcja, aluski, itd. w dobrej cenie i się waham. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj forum, dowiesz się wszystkiego

true

jak ci się podoba to kupuj, bo psuje się jak każdy inny

psuje się bardziej niz inne - chociaż nam się udała sztuka - poszukaj z udokumentowaną historią i po sprawie.. W ASO sprawdzisz sobie co miał robione (np. wymiany elementów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o megane 2 to byłem w belgi po kombi niestety były wszystkie z wywalonymi poduchami i całe poobijane jedyny który miał całe poduchy była wersja 3 drzwi oczywiscie ja kupiłem ma 6 poduch 9całe) i duzo dodatkowego wyposazenia 1,5dci 2005 rok ma tylko ta wade ze ma napinacze w siedzeniach wciagniete ale wymienie je jak bede mial kase bede go rejestrował a poki co jezdze boczna droga wewnetrzna niesamowite auto super przyspieszenie a spalanie to juz bajka polecam takie auto

 

[ Dodano: 2007-10-25, 14:33 ]

jesli chodzi o megane 2 to byłem w belgi po kombi niestety były wszystkie z wywalonymi poduchami i całe poobijane jedyny który miał całe poduchy była wersja 3 drzwi oczywiscie ja kupiłem ma 6 poduch (całe) i duzo dodatkowego wyposazenia 1,5dci 2005 rok ma tylko ta wade ze ma napinacze w siedzeniach wciagniete ale wymienie je jak bede mial kase bede go rejestrował a poki co jezdze boczna droga wewnetrzna niesamowite auto super przyspieszenie a spalanie to juz bajka polecam takie auto

Co to ECHO :-) - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja mam megi z 2003 roku, 1.6 16V, w wersji (chyba) Luxe Expression. Ma prawie wszystko oprócz skóry, Klimatornika. Nie ma też ESP, jest tylko ABS z BA. Są natomiast czujniki świateł i deszczu (ten akurat wg mnie jest niepotrzebnym bajerem, bo w ogóle nie spełnia swojej funkcji).

Kupiony jako używany w ub. roku, z przebiegiem w okolicach 65 000km, z floty Renault Polska. Przez ten rok nie mogłem narzekać, kupiłem go w bardzo dobrym jak na ten przebieg stanie, samochody flotowe miały ciągły serwis w ASO, jeździła nim tylko 1 max 2 osoby, tylna kanapa jak nowa. Oczywiście autko niebite :-) Wiem, bo sprzedający to znajomy :-) Jeśli chodzi o spalanie to w mieście ok 8.5, trasa poniżej 7 (6.6-6.8). Średnie spalanie wychodzi mi ok 7,5-8l/100km, w zależności od stosunku trasa/miasto. Raz bawiłem się nim na torze kartingowym to komputer pokazał... 18l :shock:

Silnik dość mocny, ostatnio byłem w ASO na wymianie poduszki silnika i przy okazji zmienili mi program w komputerze i jakby troszkę lepiej się zbierał z dołu (zmiana programu gratis :P ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich! Ja posiadam Megane 2 z 2003 roku 1.9 DCI 120 Km, auto rewelacja jesli chodzi o soapanie, jak narazie nie mam zadnych problemow , mam wersje 3-rdzi , najwiekszy problem to szerokosc drzwi sa OGROMNE. Ogolnie bardzo polecam mimo ze mam je dopiero 3 miesiace...Pozdrawiam tajger

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam megi II z 2004 r. 1,5 dci 100 KM i bardzo sobie chwale :-) na poczatku mialam drobne problemy, podgrzewanie jednego lusterka nie dzialalo i przepuszczala uszczulka w baku jak zatankowalam do pelna, wyciekal olej ze skrzyni biegow, urwala sie poduszka od silnika... ale wszystko mi naprawili na gwarancji wiec nie narzekalam, od tamtego czasu odpukac, problemow nie bylo :-) Wersja wyposazenia blizej nieokreslona, mozliwe ze podstawowa z dokladkami (czujnik zmierzchu, deszczu, cisnienia w oponach, klima, ksenony by sie przydaly). Autko prowadzi sie bardzo przyjemnie, a pali tyle co nic, w miescie kolo 5 l/100 km a na trasie ostatnio 3,8. Bardzo ekonomiczny ten dieselek, spokojnie na jedym baku przejezdzam 1000 km. Ja maganke II zdecydowanie polecam, zwlaszcza dieselka bo jest naprawde dobry, szczegolnie wersja mocniejsza, 100 albo 120 KM 1,9. Mialam juz kilka samochodow, ten jak na razie oceniam najlepiej.

Na pewno trzeba ja przed zakupem dobrze sprawdzic bo wiem, ze sporo moze byc w niej nawalone, czego przy jezdzie sie nie czuje, a co wychodzi po pewnym czasie. Warto miec jakis zaprzyjazniony warsztat, ktory na nia zerknie fachowym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm.... samochód dosyć awaryjny, ale wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz, ja już się ogólnie zraziłem do francuskich samochodów. Wcześniej miałem Peugeot 206 2003 rocznik, nowy z salonu... wszystko się psuło i dość regularnie. Teraz mam Megane II 2005, na liczniku 67 600 km i cóż mogę powiedzieć: 3 razy koło rozrządu padło ( tak więc cały rozrząd był wymieniany 3 razy), na szczęście wszystko jak na razie było na gwarancji... Do tego troszkę czujniki ciśnienia w oponach wariują, jak się zmienia temperatura gwałtownie. Zbyt duże spalanie przy umiarkowanym naciskaniu na gaz- 9-9,5l/100 km w mieście.. Fotele zbyt szybko się ścierają, różne duperele psują się i podobno to już ten model tak ma: np pompka spryskiwacza- wymiana w aso 350 zł :-)

 

 

A teraz PLUSY :-) Bardzo mi się podobał wygląd megane przy zakupie :P Wersja Hatchback po prostu piękna :P silnik rzeczywiście jest dynamiczny- 1.6 16v, w trasie na prawdę ładnie jeździ i pali tak średnio 7 l/100km ale przy jeździe 90 km/h można zejść do 6 l/100km.

 

Bezpieczeństwo-> w końcu 5 gwiazdek euro ncap :P 6 poduszek powietrznych,świetne hamulce aż trzeba się przyzwyczaić. Bardzo dobrze się trzyma drogi, komfortowy, dobrze wyciszony. Rzeczywiście dobrze wyposażony- pilot od radia cd przydatny :P komputer pokładowy pokazuje wszystkie niezbędne dane. Samochód pojemny- dużo miejsca dla pasażerów z przodu, z tyłu troszkę mniej ale mają podłokietnik rozkładany :P

 

 

REASUMUJĄC: Świetne autko za rozsądne pieniądze: moje wnioski-> następny mój samochód to będzie na pewno już japoński lub niemiecki i co warto nadmienić DIESEL.

 

Wiele zalet ale i sporo wad, które nieco kosztują i przede wszystkim zawracają głowę i czas.

 

P.S. Obsługa w Renault ASO nie jest zbyt miła ( drooooga to jest $$$), nie śpieszą się z niczym, wszystko na " jutro" po jutrze" ekhmm..... i jak się ich nie przyspieszy siłą to można czekać godzinami; no i jeszcze fakt że prawie nigdy nie mają części na stanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz PLUSY :-) Bardzo mi się podobał wygląd megane przy zakupie :-) Wersja Hatchback po prostu piękna :P silnik rzeczywiście jest dynamiczny- 1.6 16v, w trasie na prawdę ładnie jeździ i pali tak średnio 7 l/100km ale przy jeździe 90 km/h można zejść do 6 l/100km.

 

REASUMUJĄC: Świetne autko za rozsądne pieniądze: moje wnioski-> następny mój samochód to będzie na pewno już japoński lub niemiecki i co warto nadmienić DIESEL.

 

cos tu sie nie zgadza:)

jak taki super to czemu po pierwsze nie francuz, po drugie nie benzyna ?? wychodzi ze lipa nie samochod ( z czym sie zgadzam w wersjach benzynowych )

 

[ Dodano: 2007-11-06, 09:52 ]

z tego co zauwazylem to ci ktorzy narzekaja maja egzemplarze z Polskich salonow, moze mi sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze modele miały dwie wersje silnikowe 1.4 16V - 79KM i bodajże 90KM. Ta niższa w której jestem posiadaniu niestety nie jest zbyt zrywna i może zła nie jest, ale bardzo dynamiczna też nie. Ogólnie, odradzam silnik benzyna 1.4 - szczególnie ten słabszy.

 

A co się od 2003 psuło [przebieg ~40tyś]? Raz było coś z cewką, ale to na gwarancji wymienili, no i ukradli radyjko ale to już inna historia :-) Tak to problemów z autem nie było - jedynie ostatnio zauważyłem wypadający gruby przewód pod maską i parę rzeczy tam połamanych wokół tego, ale to już wina polskich dróg... Ostatnio jeszcze popiskują hamulce przy delikatnym hamowaniu...

 

psuje się bardziej niz inne

 

zależy co sobie podstawimy za "inne"

 

Jakie masz podejście do auta? Chcesz szybką, ostrą jazdę? Czy może delikatną i komfortową?

Jak wybierasz opcję pierwsza może jednak nie patrzeć na auta francuskie?:-) Takie Renault bardziej mi podchodzi pod auto "z klasą" niż auto sportowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od nowosci z polskiego salonu z mocnym wyposarzeniem i wlasnie 3 raz posypala sie skrzynia! Wielu rzeczy nie pamietam, bo do 100 000km byla gwarancja.

Ale tak: czujniki w drzwiach kilka (nascie?) razy, kolo faz raz, linka szyby pasazera, cos nie tak z alternatorem ostatnio, katalizator mi wymieniali, jedna cewka, belka z tylu, a szyber za 5 000pln swiszczy od 130km/h i nie ma na to rady. Waham sie czy jej nie lunac i nie kupic 1.9dCi, bo auto samo w sobie bardzo mi sie podoba (wizulanie, jezdzi sie niezle, wygodne jest itd.), tylko awaryjne niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!