Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RS z instalacja gazowa


grzegorz1189

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Megane II 1.9dci, ale w najbliższym czasie bedę chciał ją sprzedać. CHciałbym sie dowiedzieć czy założęnie instalacji gazowej do megane II rs jest dobrym pomysłem, ponieważ takie auto bede chcial nabyć. Jakie są wasze opinie na ten temat, i jak auto by reagowalo na instalacje, jakieś braki w mocy? I jakiego spalania mógłbym sie spodziewać? pomoże ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są wasze opinie na ten temat

Moja opinia jest taka że to słaby pomysł. To jak kupić TV 50 cali fullHD, po czym oglądać tylko marny obraz ze starej anteny. Oczywiście można... Ale czasem trzeba wybrać, albo sport i osiągi, albo oszczędność. No i znalezienie zadbanej RSki to kolejne wyzwanie.

 

I jakiego spalania mógłbym sie spodziewać?

Na przykład takiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punxhc, prosiłem wielokrotnie, że jak się nie ma o czymś pojęcia to się nie wypowiadam w tym temacie. Lpg jako paliwo jest czyste i znacznie lepiej nadaje się do aut z turbo niż benzyna czy ropa (oczywiście najlepszy jest metan). Na porządnej sekwencji auto nie traci na mocy, a u mnie np. Mocy przybyło, bo auto na benzynie jest przelane. Klucz do sukcesu to podzespoły i monter. Sam teraz szukałbym rsa i wrzucił do gazu. Jedziesz do fachmana, pompujesz turbo ile wchodzi, mapujesz zapłon pod lpg (wyższa liczba oktanowa pozwala doprężyć silnik bardziej niż na benzynie (granica spalania stukowego jest przesunięta)). I mamy np. 270 konnego potwora który jeździ za te same pieniądze co 2.0dci (życie jest zbyt krótkie i piękne, aby jeździć dieslem). Tak więc wiele osób twierdzi, że lpg to paliwo dla biednych tylko dlatego, że nic o nim tak na prawdę nie wiedzą. Jeżeli przyszły właściciel chce coś więcej wiedzieć w tym temacie to zapraszam na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punxhc, prosiłem wielokrotnie, że jak się nie ma o czymś pojęcia to się nie wypowiadam w tym temacie.

Kolega prosił o opinie, to wyraziłem swoją. Tak się składa że nie napisałem nic, co by było nieprawdą, więc nie wiem do czego pijesz. Nigdzie nie napisałem że gaz nie nadaje się do silników z turbo.

 

Przy okazji, skoro jest tak jak piszesz, że gaz jest nawet lepszy do turbo, to jestem ciekaw dlaczego z fabryki nie wychodzą sportowe turbobenzyny z LPG. W końcu mocniejsze, tańsze w eksploatacji... Ale w końcu ja się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzą :) wystarczy poszukać. Producentowi jest tak wygodniej. Benzyna jest bardziej przewidywalna w zachowaniu niż lpg i łatwiej poprawić mapę która jest używana od x lat niż na nowo mapować na lpg, ale główne problemy to zbiornik, który starcza na mały dystans po czym klops i nie mamy jak jechać jeśli mamy tylko układ gazowy, w przypadku pośredniego wtrysku jeszcze trzeba albo wstępnie ogrzać silnik (5generacja lpg (gaz w formie ciekłej paruje w kolektorze)), albo ogólnie ciecz dla parownika i start w zimę na samym gazie byłby nie możliwy. Dlatego powstało tsi i vialle lpdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku pośredniego wtrysku jeszcze trzeba albo wstępnie ogrzać silnik (5generacja lpg (gaz w formie ciekłej paruje w kolektorze)), albo ogólnie ciecz dla parownika i start w zimę na samym gazie byłby nie możliwy.

I tutaj się kolega myli i to bardzo. Zobacz sobie wózki widłowe, tam nie ma miejsca na benzynę. Silnik startuje od razu na gazie. I odpala nawet przy 30 stopniowym mrozie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tylko jakie jest zapotrzebowanie wózka i to, że paruje w rurce prowadzącej od butli do kolektora i ma na to czas bo temp. Nie stanowi tu bariery, natomiast w aucie gaz ma tylko czas od reduktora do wpadniecia do komory lub krótki moment w kolektorze, oczywiście 5 generacje da się "spiąć na sztywno"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I odpala nawet przy 30 stopniowym mrozie.

I to się zgadza. Ja poldka przed zagazowaniem odpalałem na gazie z butli turystycznej przy 28* mrozie. Wcześniej musiałem ją trochę podgrzać na kaloryferze u parkingowego, bo w niej już sam butan pozostał i na takim zimnie nie miał ochoty parować. A po zagazowaniu poldek zima lato tylko na gazie odpalał. Na dobrze ustawionej sekwencji ewentualna utrata mocy jest niezauważalna, a mam dwa samochody z sekwencyjnymi instalcjami - meganke jak w opisie obok i corollę 1.4 vvti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tylko jakie jest zapotrzebowanie wózka i to, że paruje w rurce prowadzącej od butli do kolektora i ma na to czas bo temp.

Zapotrzebowanie gazu w wózku jest duże. Wózek potrafi w ciągu dnia spalić 2 butle 11kg gazu, co daje nam ok. 54l gazu na dzień.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montoważ zawsze możesz - tylko mapowanie (Strojenie) auta to już dodatkowy koszt (zwyczajowo do RSa około 2100-2500). Pozatym masz stację LPG która zawsze ale to zawsze ma paliwo super jakości? To jest Polska - tu nawet PB98 często jest syfiasta...

 

RSa szkoda psuć gazem - będziesz miał z tym tylko kupę problemów bo na pewno nie będzie jechac tak jak na benzynie i ani nie wierze w dobre wystrojenie auta(bo fachowców dobrych jest o dtego w PL raptem 3 w porywach do 5) ani w to że będziesz trafiał "czysty" gaz i auto będzie na nim sprawowało się wyśmienicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!