Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc


andre25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jest to mój pierwszy post na tym forum, a być może nie ostatni.

Szukam jakiegoś Scenica.. mam jeszcze problem w wyborze silnika czy benzyna czy diesel, ale ten -- http://moto.allegro.pl/renault-scenic-ii-skora-zadbany-gorzow-wlkp-i2425424689.html zwrócił moją uwagę.. Co o nim myślicie? Jeżeli miałby być to w ogóle będzie to mój pierwszy diesel w życiu. Co do jazdy to ostatnio w większości poruszam się po mieście więc mam nadzieję, że się sprawdzi.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprwadź turbo - około 150tyś i powinna byc regenerowana aby nie było póżniej cyrków - dokumentacja regeneracji, a jak nie ma to proponuję od razu to zrobić przy wymianie rozrządu - 1300zł powineneś się zamknąć.

2. Spalanie w mieście - lato ok6,5L, trasa ok5L

3. Wygląda OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do gościa i auto ma książkę prowadzoną do 2010 roku do przebiegu 110tyś. W silniku niby wszystko dobrze turbina podobno normalnie chodzi i nie ma problemów. Co do rozrządu to nie wie czy był wymieniany, ale wg jego powinien być przy 120tyś co można sprawdzić. Jest pęknięta szyba z przodu, która była już raz wymieniana, bo sprowadzał z takiego miejsca we Francji gdzie coś tam powodowało pękanie szyby - jakaś kamienista droga czy coś takiego. No i auto do całkowitych opłat. Także z tych 14 opuszcza na szybę lub ją wymienia no i plus opłaty - (ile?). Interesować się w ogóle tym? Wewnątrz wszystko niby działa i jest ok. A no i one mają taki inny odcień zderzaka z przodu? Czy było coś robione? Dzięki za odp.

Edytowane przez andre25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że wyposażenie ma niezłe, ale oprócz tego co piszesz, to:

- te nakładki na zderzakach ma ochydne = sprawdź czy tam nie jest popękane

- na listwie tylnych lewych drzwi jakiś odblask...

- nie ma ozdobnych dodatków na mocowaniach wycieraczek - można bez tego też jeździć

- jakieś ponalepiane badziewia: na pokrywie od lewarka zmiany biegów i na panelu górnym

- pod wyświetlaczem od klimy też jakaś biała kropka naklejona

- uszczerbiony uchwyt wewnętrzny prawych przednich drzwi

- sceniki z tego okresu NIE MIAŁY polskiego menu, więc ktoś tam już ostro manipulował, bo "ot tak" nie da się wgrać

- nie ma alufelg - trochę szkoda, ale da się żyć

- koszt szyby to ok. 900 PLN za tzw. solar + robocizna

- trzeba dokładnie oglądnąć silnik i sprawdzić auto w ASO

- sprawdź, czy ma dwie karty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sceniki z tego okresu NIE MIAŁY polskiego menu, więc ktoś tam już ostro manipulował, bo "ot tak" nie da się wgrać

 

Popieram, mam 2004 i nie da się wgrać polskiego menu, jedyną opcją jest wymiana całego wyświetlacza.

Odpuść sobie, za dużo kombinacji z tym autem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety - musisz szukać i to dobrze. daj linki na forum, to pomożemy. jak znajdziesz coś dobrego, to na pewno się odwdzięczy

 

P.S. przeglądnij podobne tematy, bo jest ich dużo. będziesz wiedział na co zwracać uwagę i nie będziesz dublował pytań

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. przeglądnij podobne tematy, bo jest ich dużo. będziesz wiedział na co zwracać uwagę i nie będziesz dublował pytań

 

Mogę tylko poprzeć. Jedyny kłopot z tym, że starsze tematy linkują do ogłoszeń, których już nie ma i trudno na ich podstawie wyciągnąć jakieś wnioski. Dlatego warto śledzić ten dział na bieżąco i porównywać spostrzeżenia użytkowników z fotografiami. Naprawdę sporo się można dowiedzieć i później łatwiej się też ogląda samochody na żywo. Łatwiej też odfiltrować zupełnie nieinteresujące oferty.

 

Generalnie odradzam jakikolwiek pośpiech przy kupnie samochodu - można się naprawdę strasznie przejechać. Swojego samochodu szukałem przez ponad 4 miesiące. Obejrzałem wiele Sceników a tylko dwa z nich były dla mnie na tyle interesujące żeby chcieć sprawdzić w ASO. Pierwszego z tych atrakcyjnych mi sprzątnęli sprzed nosa zanim zdążyłem sprawdzić. Drugiego po sprawdzeniu w ASO kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sie nie zgodzę z opinią o tempie reagowania. Ja przeszukiwałem pod kątem zakupu swojego tylko Warszawę i okolice, po kilka razy dziennie kopałem po portalach z ogłoszeniami. I w końcu wpadł mi w oko mój, od razu pojechałem obejrzeć, zpisałem VIN i sprawdziłem co o nim wiadomo, jako ze wyszlo OK to już ciąg dalszy nabrał rumieńców. Jeżeli trafi się rzeczywiście dobry, udokumentowany egzemplarz warto zacząć już się spieszyć ( z umiarem oczywiście). Mój rekord był taki że jak znalazłem jeden ciekawy samochód wieczorem i następnego dnia przed południem pojechałem obejrzeć to już go nie było :) Za dobry był i ktoś się nie wahał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój rekord był taki że jak znalazłem jeden ciekawy samochód wieczorem i następnego dnia przed południem pojechałem obejrzeć to już go nie było :) Za dobry był i ktoś się nie wahał :)

 

Ja trafiłem gorzej bo wynegocjowałem cenę i od razu powiedziałem gościowi, że biorę. Musiałem go zaskoczyć bo dopiero wtedy mi powiedział, że jestem drugi w kolejce. Wkurzyłem się nieźle, ale uznałem, że nie ten samochód to inny.

Generalnie nadal uważam, że pośpiech jest mocno niewskazany. Pośpiech sprzyja podejmowaniu decyzji na podstawie emocji - a to przy zakupie samochodu bardzo zły doradca. Lepiej pozwolić żeby fajne autko zniknęło sprzed nosa, niż pospieszyć się z zakupem i po fakcie stwierdzić, że się kupiło złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach piękne :)

-Przebieg 136000 to na pewo fikcja.

-Brak alusów

-Fotel kierowcy mocno wysiedziany no ale i autko ma 8 lat i pewnie z dwa razy tyle ile na liczniku

-Nie widać dobrze na zdjęciu, ale nie jestem pewien czy drążek biegów jest fabryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym spalaniem do gość przesadził - 7 l to się zgodzę. Fotel kierowcy - te modele tak mają, u mnie jest to samo a nawet bardziej i ma dopiero 100 tyś. Co do reszty to nie mam uwag choć ciemny lakier mnie przeraża, chyba ,że lubisz myć auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za dobre rady.. dzisiaj w sumie nie kupione, ale zaklepane na jutro auto.. (za późno było żeby z banku kasę wziąć) i decyzja zapadła na Forda C-Maxa 1.6tdci 2004r 144 przebiegu... ostatni wpis z 138tys. także jestem jak na razie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!