Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik przy pompie wtryskowej


juhas1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Megankę 1.9 dti z 98 roku. Ostatnio na trasie poszedł mi napinacz paska wieloklinowego, który rozstrzepił na poczatku pasek, który podczas jazdy tłukł po osłonie silnika lub nadkolu, a poźniej rozerwalo pasek. Następnego dnia mechanik wymienił mi cały napinacz, wraz z rolką i paskiem, wszystko niby ladnie pieknie, temperatura nie rosnie, ladowanie jest, ale jakos silnik głośniej chodził. Okazało się, że w ogóle renia nie ma siły jechać, rozpędza się, ale bardzo powoli, po ruszeniu zapala się kontrolka usterek wtrysku. Na komputerze wyszlo mi, że jakiś czujnik przy pompie wtryskowej nie działa. Czy ktoś mógłby powiedzieć jaki to może być czujnik? Dodam, że to silnik f9q 734a z pompą Bosha. Z góry dziekuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że nie przeskoczył pasek rozrządu?

W tym silniku często przy zerwaniu paska akcesoriów przeskakuje pasek, albo zrywa klin na wałku rozrzadu (ale wtedy silnik raczej nie odpala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem taki sam przypadek, zerwał się pasek i rozrząd przeskoczył (strzępy paska były wszedzie). Komputer wyrzucił błąd czujnika kąta wtrysku czy coś takiego. Niech mechanik sprawdzi ustawienie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie musze poczekać, fundusze się skończyły :) ale na szczęście niedługo wypłata :) może w ten weekend rozrząd będzie sprawdzony. Jakby okazało się, że nie przeskoczył, to co to za czujnik jest przy pompie? To jest ten czujnik kąta wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli samochód był podłączony do komputera to komputer powinien określić który czujnik szwankuje a nie "jakiś czujnik przy pompie wtryskowej" jak napisałeś w pierwszym poście.

Pompa posiada dwa czujniki:

-temperatury paliwa umieszczony wewnątrz pompy,

-położenia suwaka dawkującego paliwo, umieszczony razem z suwakiem (lub cewką stosowaną w nowszych modelach) na górze pompy.

Jest jeszcze elektrozawór regulacji wyprzedzenia kąta wtrysku umieszczony z boku pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Juz wszystko gra z moja meganka. Okazało się, że to jednak rozrząd przestawił się o pół ząbka i za wczesny wtrysk był. I tak miałem go zmieniać, także juz mam wszystko nowe i smiga jak wczesniej :) Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

Nie wiem jakim cudem, ale rzeczywiście o niecaly ząbek był przesunięty rozrząd, może dlatego, że przez to wszystko pasek rozrządu w dwóch miejscach zaczął powoli pękać :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!