Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatne wibracje na kierownicy i całym aucie powyżej 50km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Drodzy forumowicze, powoli dostaje już palpitacji serca z moją Renatą.

 

Mam taki problem, niedawno wymieniłem poduszkę skrzyni biegów bo była już zerwana. Po wymianie wszystko było ok z samochodem, drążek zmiany biegów już tak nie lata jak przed wymianą, ogólnie cud miód malina.

 

Ale pojawił się kolejny problem, mianowicie 4 dni po wymianie poduszki przy skrzyni biegów, powyżej 50 km/h samochodzik wpada w takie delikatne wibracje, które najmocniej czuć na kierownicy. Przez te wibracje nie da się w normalny sposób jeździć, bo mam taki masażer na dłoniach, że po 10 kmów jazdy mrowią mi całe ręce.

 

Przegrzebałem całe forum, ale objawu delikatnego drgania kierownicy nie znalazłem.

 

I teraz pytanie, czy może to być wina uszkodzonej poduszki tej przy rozrządzie, czy też końcówek drążków kierowniczych, czy też ta nowa poduszka przy skrzyni biegów jest felerna (Sasic, poduszka taka jak np. tutaj).

 

Czy uszkodzone przeguby (puka mi prawy przegub przy skręcie w prawo i lewo, chyba zewnętrzny) też może przenosić takie wibracje? Być może koła by trzeba było wyważyć jeszcze raz?

 

Wibracje nie zwiększają się wraz z prędkością samochodu. Robiłem wczoraj test, przy 100 km/h wyłączyłem silnik, dałem na luz, wibracje nadal były na kierownicy.

 

Jeśli ktoś miał taki sam objaw jak ja z drżeniem autka, to proszę o pomoc :) 1 lipca jadę z żoną i dzieckiem na upragnione wakacje do Świnoujścia (800kmów jazdy) i boje się żeby mi się autko nie rozpadło bądź moje ręce podczas takich wibracji.

 

Ps. Miesiąc temu wymieniane były opony na nowe letnie z Dębicy. 4 miesiące temu regenerowałem całą belkę tylną, a przed zimą wymieniałem gumy stabilizatora zewnętrzne. Podczas hamowania i dodawania gazu wibracje są takie same, nie zwiększają się i nie zmniejszają.

Edytowane przez adasbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wszystkim sprawdź wyważenie kół.

 

Ja też taki miałem, że po wymianie tylnej poduszki silnika pojawiły się inne wibracje - na kierownicy i na drążku biegów przy prędkosci powyżej 100. Wyważałem koła juz dwa razy i pomagało. W najbliżysz czasie planuje wymienić jeszcze raz wszystkie poduszki silnika, bo ciągle są drganai na lewarku przy prędkości powyżej 100.

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dziękuje za podpowiedzi.

 

Sprawa wygląda tak, zamieniłem miejscami koła tył na przód, zrobiłem przejażdżkę i efekt nadal taki sam (test przy 100km/h i wyłączonym silniku, biegi na luz, sprzęgło wciśnięte). Autko i kierownica cała wibruje w sposób bardzo delikatny ale wnerwiający.

 

Co zauważyłem - otóż jak odpalę autko i dodaje stopniowo gazu to też delikatne wibracje czuć na kierownicy (ale mniejsze niżeli podczas jazdy), a między 2000-3000 obr./min drgania są dość mocne (czuć jak silnik drży dość znacznie).

 

Może być tak, że jeśli uszkodzona jest prawa górna poduszka (ta od rozrządu) to drgania są tak mocno przenoszone z silnika na całe autko? Pasowało by mi to nawet, gdy jadę te 100 km/h i wyłączę silnik, bo przecież koła i ogólnie cały układ napędowy może przenosić wibracje na silnik, a tym samym silnik przez uszkodzoną poduszkę na karoserię i tym samym na kierownicę.

 

Tak sobie myślę, że raczej to nie koła, bo w przypadku bicia kół, byłbym w stanie w lekkim stopniu stłumić bicie na kierownicy mocno ją trzymając, a przy aktualnych wibracjach nie mam takiej możliwości. Być może efekt się pogłębił z tymi wibracjami po wymianie uszkodzonej poduszki przy skrzyni biegów. Teraz jest sztywniej i wszystko drży.

 

Z tego co wyczytałem na forum, nie ma jakiejś mądrej metody sprawdzenia, czy poduszka przy rozrządzie nie jest uszkodzona. Z góry widać, że guma jest lekko sparciała, nie widzę z niej żadnych wycieków, a jak silnik jest zimny i nim poruszam, to rusza się bardzo ciężko, a powinien moim zdaniem chyba chodzić w miarę lekko z oporem.

 

Co myślicie? Koszt nie jest aż tak duży, także jutro spróbuję zamówić poduszkę i zgodnie z instrukcją na forum (fotorelacja) ją wymienię.

 

Jeśli macie jakieś pomysły inne co mogło by robić taki efekt jak opisywałem, to bardzo proszę o odpowiedź. Może ktoś przy takim defekcie poduszki prawej od silnika miał identyczne objawy jak Ja.

 

Ps. Sorry za takiego tasiemca ;-)

Edytowane przez adasbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że raczej to nie koła, bo w przypadku bicia kół, byłbym w stanie w lekkim stopniu stłumić bicie na kierownicy mocno ją trzymając

Nie mógłbyś, choćbyś nie wiem jak mocno kierownicę ściskał.

 

Może to być też to samo co było u mnie, czyli krzywa tarcza hamulcowa (czasami wiele nie trzeba i trach tarcza leci).

Jeśli przy hamowaniu to telepanie się nasila to duże prawdopodobieństwo, że też masz z tarczą(ami) problem.

100% sposób na sprawdzenie i rozwiązanie problemu to w zasadzie tylko wymiana.

 

O tym aby poduszka powodowała takie efekty szczerze mówiąc nie słyszałem, ale różne cuda się dzieją.

Co do sprawdzania poduszki to najlepiej ją wyciągnąć lub ewentualnie możesz wsadzić łom i zobaczyć czy przy podnoszeniu nie widać uszkodzeń, ale czasami jest tak, że mimo dobrego wyglądu nie działa jak trzeba.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

bardzo dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi.

 

Sprawa się wyjaśniła, faktycznie, wina Opon. Dopompowałem z przodu oponki do 2.2 (było 2.0) i jest efekt, zdecydowane zmniejszenie wibracji. Lekkie wibracje występują przy około 90km/h. W piątek pojadę na wyważanie kół przed wyjazdem. Być może to wina wyważenia, być może samych felg. Bardzo czułe to zawieszenie w Renówkach :)

 

Dziękuję jeszcze raz za odzew i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!