Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pada u Was śnieg? (archiwum)


MrTea

Rekomendowane odpowiedzi

Człowieku zaopatrz się w zimówki i to już. Tak jak MrTea pisze nawet używane! Rok temu kumpel w Fiacie CC na tyle miał letnie opony (kupione tamtego lata) - ślizgał się na każdym zakręcie ;-/

 

Żeby nie było OT:

 

Krosno, +3 stopnie, nic nie pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem dzisiaj jechac do miedzybrodzia bialskiego przez straconke, dobrze ze sie nie wybralem, bo jeszcze na letnich.

Przejechał byś spokojnie, drogi suche(no może na górze byłyby mokre) , a jakie widoki były.

Dzisiaj już nie będzie tak ładnie. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh :-P moja megi pierwszy raz ma nówki opony :-> zawsze jakieś używane szmelce i tak prawde mówiąc każdej zimy jeździłem na mocno zużytych oponach letnich. Poza jedną przygodą kiedy to wjechałem na plac zabaw (nocą, 60km/h przez wysoki krawężnik :-? ) to zawsze dawałem rade :-o mam nadzieje ze i te zime jakos przetrwam 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, to jest tylko i wyłącznie Twój wybór, tylko taki brak wyobraźni trochę mnie przeraża osobiście - ale każdy ma swoje sumienie.

 

Offtopicując: Opony zimowe nie wymyślili po to , by ludzie więcej wydawali na samochód. Wymyślili je dlatego, że opony zimowe działają lepiej w zimowych warunkach (niska temperatura, śnieg) niż opony letnie (które przystosowane są do wysokich temperatur i braku śniegu). Dlatego ja np. nie uznaję opon całosezonowych (lato, zima) - na lato mają być letnie, na zimę - zimowe. Wiadomo - wypadek może zdarzyć się i w lecie i w zimie. Ale wiadomo - ryzyko wypadku w zimie wzrasta, gdy jeździ się na letnich, nie na zimowych oponach. Nie życzę Ci tego - ale pomyśl jak się poczujesz, jeśli (odpukać) wpadniesz w poślizg i zabijesz człowieka - o taki brak wyobraźni mi chodzi.

 

Oczywiście jest to tylko i wyłącznie moje subiektywne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ale niepotrzebne mi te wywody, teorie i definicje. uważam, że spokojnie można bezpiecznie dać rade zimą na letnich oponach. po prostu trzeba myśleć, mieć może wrodzoną intuicję a nie trzymać w schowku zeszyt z teorią. tak sie składa, ze to akurat juz kilka razy dzieki mnie nie doszło do poważnych wypadków, nikt nie zginął. czasem trzeba w sekunde pomyśleć za dwóch a nawet trzech. a to ze bede jezdził na letnich tej zimy to znaczy tyle co wolniej, jeszcze uważniej albo gdy warunki koszmarne to wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu trzeba myśleć
to jest podstawa, nawet najlepsze opony nie uratują przed głupotą lub nadmiernym zaufaniem do opon zimowych

 

przejeździłem jedną zimę na letnich z autem o mocy 185km, z tylnym napędem i automatyczną skrzynią - oczywiście po mieście, ale da się, trzeba tylko mocno uważać - ale nie polecam ;-)

 

mimo tego, nigdy już nie pominę zmiany opon i to tylko na dobre zimówki (aktualnie gy ug7+)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagabicz - wszystko co piszesz to prawda, ale tak czy siak - jest WIĘKSZE ryzyko. Można mieć wielkie umiejętności, wielką intuicję, kilka razy się uda wyjść z opresji, a za którymś z kolei bach - niezbadane są losy ludzkie. Czy Ci dziecko wyskoczy na drogę, czy ktoś na 3ciego, czy zablokuje się ręczny i zacznie ślizgać tyłem - mając w zimie założone zimowe opony - zmniejszasz ryzyko wypadku i zwiększasz możliwość wyjścia cało z sytuacji - i takie są fakty. Nie zamierzam Cię pouczać, po prostu zadałeś pytanie, a ja na nie odpowiadam - wyrażam swoje zdanie.

 

Dla mnie takie coś jest po prostu nieodpowiedzialne i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!