Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pada u Was śnieg? (archiwum)


MrTea

Rekomendowane odpowiedzi

Dyskusja o wyższości zakładandania zimówek w zimie czy ostrożnej jeżdzie na letnich ma sens w przypadku jeżeli ktos przejezdzil sezon zimowy na oponach letnich i przejechal kilka sezonow na zimowkach.

Poki asfalt czarny kierowca z wyobraznia w normalnej jezdzie nie bedzie mial zadnych klopotow niezaleznie od tego na jakich oponach jedzie - potem kilka poslizgow z ktorymi sobie poradzi i juz mu sie wydaje ze jest mistrzem letnich w zimie.

Zupelnie inaczej jest kiedy pojawia sie snieg i wiekszosc kierowcow zaczyna "ostroznie" jechac nagle potrzebujesz gwaltowniej zachamowac lub ominac przeszkode ale wtedy okazuje sie ze twoje letnie opony reaguja inaczej niz zwykle i wtedy twoj blacharz zaciera rece.

nagabicz, nie chodzi o caly sezon zimowy tylko o te kilka procent przypadków kiedy warunki sa kiepskie a Ty akurat musisz jechać - miałem przygode ze 3 lata temu pojechalem po zimowki do przelozenia i musialem z nimi wrocic pech chcial ze w padajacym sniegu - troche doswiadczenia i troche szczescia oszczedzily mi wydatkow na blacharza - mimo ze jechalem 40km/h. Zebys nie mial watpiwosci mialem polroczne oponki letnie - ledwo co sie paski starły :-)

Mam nadzieje ze to przemawia do twojej wyobrażni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok z całym szacunkiem :-> czy Ty uważasz że ja nigdy nie miałem stresowej sytuacji ??

może powiem inaczej... jeździłem troche na zimówkach po śniegu itd. wiem jak to wygląda co czym sie różni. jesli ktos nie potrafi uwierzyć, że dobry kierowca bedzie lepszy, bezpieczniejszy na letnich zimą niz muczaczo jakiś na zimówkach to ..... nawet nie wiem co, ...co ma być to bedzie,,, nic nie dzieje sie bez powodu.. niewazne czy latem czy zimą ..jeśli ma spotkać kogoś tragedia to i tak go spotka, akurat mieszkam w takim rejonie Polski gdzie zima nie jest nadto surowa. Wciąż utrzymuje zdanie , pogląd ze wszystko zależy od wyobraźni, ROZUMU. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal nie rozumiesz, że tu nie chodzi o doświadczenie! Chodz mi przede wszystkim o większe RYZYKO!!!! Stwarzasz większe ryzyko jeżdżac na letnich, niż na zimowych, nie pojmujesz? Nie porównuj siebie jako bardziej doświadczonego do mniej doświadczonych! Porównaj siebie do siebie samego! Kiedy jest większe ryzysko nieszczęścia w zimie: gdy będziesz prowadził autem na oponach letnich, czy na oponach zimowych? Jeżeli odpowiesz sam sobie szczerze, to będziesz wiedział o co mi chodzi. Ale to Twoja sprawa - życzę tylko byś nie brał udziału w żadnym nieszczęściu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko uważam (i jest to moje zdanie) że jest taki procent przypadkow w ktorych zimowki nawet "mistrzowi kierownicy" uratuja skóre a co ważniejsze nie zagrożą nikomu innemu!

Sam napisałeś:

.. bo jednak jakby i gdzie nie spojrzeć to wyobraźnia dużej części kierowców jest niemalże zerowa. :-?

Nie znam twojego doświadczenia i nie będe o tym dyskutować przejeździłem 5 sezonow na oponach uniwersalnych zimą potem zaczałem jeżdzić na zimowkach to chyba bedzie moj 4 sezon, robiac 25-30 tys rocznie i mam okazje rownolegle jezdzic autami które posiadaja komplety letnie -> mój wniosek: różnica jest kolosalna - kiedy na drodze jest śnieg.

Nie bierz tego do siebie chodzi mi tylko o bardzo wyraźny przykład: ludzie którzy po kielichu wsiadają za kółko robią to bo uważają że jadą wtedy dużo ostrożniej i sa na tyle dobrymi kierowcami że im to nie przeszkadza..

P.S. W którym to mieście polski nie pada śnieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!