Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika podczas ruszania, buksowanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki nie typowy problem. Od czasu do czasu najczęściej wtedy kiedy silnik jest zimny przy ruszaniu z 1. silnik tak jak by buksuje tzn. wpada w wibracje i rusza z opóźnieniem. Zauważyłem także, że najbardziej to czuć wtedy kiedy włączona jest klimatyzacja ale tak jak mówię nie zawsze. Po rozgrzaniu silnik pracuje normalnie i rusza prawidłowo. Niezależnie na jakich obrotach ruszam dzieje się to samo. Najśmieszniejsze jest to, że dzisiaj coś takiego miało miejsce a wczoraj zero problemów. Sprzęgło chodzi leciutko jak w nowym aucie i przy zmianie biegów zero problemów. Pytanie do Was, czy już się spotkaliście z czymś takim? Czego to może być wina? czy ten typ tak ma i już?

Silnik 1.5 dci 86 KM. Przebieg 83 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi drżał silnik gdy była padnięta poduszka silnika. Mi padła zimą i było to mocno wyczuwalne. Bo wtedy silnik leżał na gumowych elementach poduszki (zamiast na pnaumatycznej "poduszce). Rano guma była zimna - więc twarda i drganie bardzo mocne aż cała buda drżała. Po rozgrzaniu silnika i w zależności od temperatury na zewnątrz objawy ustawały lub były minimalne - bo guma od ciepła zmiękła i jako tako tłumiła drgania.

Byłem przekonany, że to koło dwumasowe i już zbierame, kasę - gdy podjechałem do ASO i okazało się, że tylko poduszka silnika.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego #Optima coś w tym musi być co piszesz. Zanim przyszły upały zauważyłem, że podczas gaszenia silnika trochę bardziej nim "rzuca". Teraz gdy gaszę auto motor staje i nie czuć tego. Kiedy puszczam gaz przy wyższych obrotach czuć, że auto mocno reaguje na zmianę prędkości obrotowej - nie ma takiej płynności. Mam do Was pytanie - jeśli okaże się, że to winna poduszka to ile ich jest przy silniku? Która najczęściej traci swoje właściwości? Auto ma stosunkowo niski przebieg bo 83 tyś km. Dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziecie kupować to zgodnie z radami tutaj na forum i moim osobistym doświadczeniem - nie kupujcie taniego badziewia.

Ja nawet nakręciłem filmik w tą zimę, ale brakło czasu by go obcinać i zmontować.

A mianowicie na początek została włożona zwykła poduszka za niecałe 200pln. Wyjechałem z warsztatu: cisza, no nie te auto.

Nastepnego dnia rano załączam - i znów telepie całą budą. Telefon do aso, że to nie była poduszka i że wg mnie ona chyba padła - bo nie ma szpary między dołem a górą (z tego co tu wyczytałem jest tam szpara ok. pół centymetra. A u mnie góra leży na dole. Przez telefon tłumaczą Eeeee to niemożliwe aby po jednym dniu padła. NIEMOŻLIWE. Prosze przyjechać. Przyjeżdżam, oglądają i Ooooo faktycznie nowa i padła. Moja decyzja - weźcie to gówno i kupcie coś normalnego. Za drugim razem włożyli SACHS - jest to oryginalna poduszka montowana przez renault. Są na niej nawet numery renault - ale zjechane częściowo szlifierką w fabryce. Ta kosztowa na fakturę 400pln (wiem da się taniej, ale mi się zimą nie chciało do garażu iść a to był ten okres nocnych mrozów po minus 20'C, no i to ASO ale trochę po znajomości. cennikowo u nich poduszka w żóltym pudełku Renault to pnad 850pln). Ta druga działa do dziś bez zarzutu.

Pada najczęściej (stojąc przed otwartę maską) poduszka o góry po lewej stronie - jest ona "inna" niż wszystkie, bo olejowo-pneumatyczna. I z czasem ta pneumatyczna aortyzacja pada i silnik leży na karoserii.

A mój filmik, który miałem tu wrzucić miał ludziom uświadomić, że nowe nie znaczy dobre. Gdy szukałem tu na forum info o drganiu silnika - pierwsza odpowiedź jest: wymień poduszkę. Na co niektórzy odpowiedali: eeee poduszka nie.... w lato [czyli np. pół roku temu] była wymieniona, więc to nie poduszka. I nawet jeden z drugim nie sprawdzi tej poduszki. A mój przykład miał pokazać, że nawet po jednym dniu może paść. Więc nie wierz w to, że pół roczna poduszka nie jest przyczyna drgań. Idź i sprawdż! I nie oszczędzaj na kupnie nowej.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy to będzie ta poduszka? http://moto.allegro.pl/megane-ii-scenic-ii-1-5-dci-poduszka-prawa-oryg-i2448021931.html

 

Jeszcze doczytałem, że tak jak Kolega wyżej wspomniał może to być to koło pasowe. Miałem dzisiaj jeszcze taki objaw - obroty ok. 1800 - 4 bieg, podjeżdżam do skrzyżowania, wrzucam 3 i bardzo mocno zatelepało budą.

Edytowane przez hulajnoga10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - ta poduszka.

Ale do sprzedawcy wysłałbym zapytanie jakiego to jest producenta. Bo w aukcji pisze tylko ORYGINALNA.

No więc może to być orginalna SACHSA jaki i HARTA - oryginalna, znaczy nie podróbka. Nie napisał "ORYGINALNA RENAULT" :)

Po latach siedzenia na alegro jako kupujący uważam na takie niedomówienia. Na zdjęciu nie ma np. wybitego loga i numerów na górze (gładka powierzchnia) - ale zdjęcie nie musi pokazywać tego co sprzedaje - może jest poglądowe.

[inny "myk" allegrowy np. perfumy - "ORYGINALNIE zapakowane", co znaczy, że i podróbka jest oryginalnie zamknieta; przy odzieży: oryginalne metki... metki, a reszta? itd.]

 

zobacz tu - widać, że na górze są wybite oznaczenia:

http://moto.allegro.pl/renault-scenic-ii-grand-poduszka-silnika-i2405587103.html

A ten Twój sprzedawca sprzedaje poduszki od 180-265 pln - wszystkie oryginalne. :)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!