Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 TCE czy 2.0 16 V x-tronic CVT w Grand Scenic?


radomir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

być może ma ktoś doświadczenie z benzyną 1.4 TCE i 2.0 16 V x-tronic CVT?

Jeśli chodzi o auto wybor padł na nowego Grand Scenica Privilege.W tej wersji dostepne są dwie benzyny które wymieniłem.Diesla nie chcę- auto będzie pokonywało szacunkowo 500 km na miesiąc + urlopy i wyjazdy rodzinne.Poza tym rozwodzę się z 2.0 TDI i nie chce już klekota.

Osiągi katalogowe aut są niemalże identyczne i da się to wytłumaczyć obecnością turbiny w mniejszej jednostce.Spalanie wg. katalogu mniejsze o 1,5 l. u TCE.

Moje wątpliwości dotyczą żywotności jednostki 1.4,jej kosztów obsługi oraz tego jak będzie zachowywała się przy 4 osobach w aucie i pełnym bagażniku

Patrząc z drugiej strony mimo wszystko ta jednostka jest ekonomiczniejsza,a patrząc porównywalnie na 1.4 TSI 140 KM od VW aż trudno uwierzyć w jego zaskakująca dynamikę. Cena katalogowa 1.4 TCE niższa o 5tys zł.

z kolei 2.0 16 V x-tronic CVT to starsza jednostka,mniej oszczędna,lecz z drugiej strony pojemność wskazuje na to,że ma wieksza kulturę pracy...no i większe spalanie.Dodatkowo automat CVT.

Będę wdzięczny za opinie doświadczonych użytkowników forum i przede wszystkim praktyków tych jednostek benz.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 2,0 16V w Scenikach III to silnik Nissana M4R i nie ma on zbyt pochlebnych opini, niby nowa lepsza kontrukcja, a zawory trzeba regulować co 30kkm. Jego poprzednik F4R Renault był niezawodny i doskonale nadaje się do zagazowania, a zawory były regulowane hydraulicznie, niestety nie montują go już w SIII :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam megane 1.4 tce - wyjazd na narty: 4 dorosłe osoby z komletem osprzętu (narty, buty, kijki, kaski) + duża ilośc bagażu + bagażnik dachowy z maksymalnym obciążeniem i jakoś dawał radę :mrgreen: mały silnik ale turbinka robi swoje :D GS bedzie 200kg cięższy wiec może być troche gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się wypowiem jako posiadacz 1.4 TCE.

Jak dla mnie auto rewelacja. Spełnia w 1000% moje wymagania i oczekiwania.

1. Mam prawie 200 cm wzrostu a miejsca z przodu jeszcze mam.

2. Z tyłu dwójka dzieci też mają dużo miejsca.

3. Bagażnik bardzo duży.

4. Dużo rzeczy mieści się tam gdzie koło zapasowe.

 

Co do osiągów są jak dla mnie super. Bardzo elastyczny silnik. Skrzynia biegów dopasowana dobrze.

Spalanie w normie. W mieście 10L/100.

Ostatnio dwa wyjazdy do Monachium. Średnia prędkość 100km/h. Klima cały czas włączona. Spalanie 8.1L/100.

Wszystkie te wartości są dla mnie do przyjęcia.

Ja zdecydowanie bym polecił GS z tym silnikiem.

 

Odnośnie 2.0 się nie wypowiem bo nie znam.

Pozdrawiam.

Kolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam silnika 2.0 w obecnych scenikach, ale mam doświadczenia z silnikiem 2.0 montowanym w poprzedniej generacji megane/scenic II. Przypuszczam, że wielkich zmian nie ma (a może to ten sam silnik?). Poprzednio (między 2005 a 2011 rokiem) miałem megane sedan 2,0 98,5 kW. Obecnie (od 2011) mam megane 1,4 Tce. Oba samochody użytkowałem i użytkuję od nowości. Przebiegi pokonywałem i pokonuję średnio ok. 1000 km miesięcznie. Z poprzednim silnikiem (2,0) nie miałem żadnych problemów (z tym, że jeździłem nim od 0 km). Jedynie dwa lub trzy razy wymieniałem cewkę zapłonową i czyściłem przepustnicę, bo trochę falowały obroty. Frajda z jazdy wysoka. Silnik (zmienne fazy rozrządu) miał zapas mocy, elastyczność (ciągnął spokojnie nawet na szóstce) i przyspieszenie (żadne golfy - szmelcwageny nie mogły mi podskoczyć). Ale niestety łyżką dziegciu okazało się spalanie. Zdecydowana większość jazd była w mieście (W-wa) i poniżej 11,5 l/100 km nie schodziłem (realizm z sześciu lat użytkowania). Nawet jazda czysto "taksówkarsko-emerycka" nic nie pomagała - silnik musiał swoje wypić. Przyszedł czas na zmianę samochodu i wybór mój padł na megane 1.4 Tce. Przede wszystkim chciałem coś ekonomiczniejszego, ale równie mocnego i elastycznego. I się nie zawiodłem. Osiągi teoretycznie takie same, ale faktyczne odczucia (moje) zauważalnie lepsze (być może kwestia wagi obu samochodów). Ale odczułem ulgę w kieszeni, bo teraz 1,4 spala mi średnio 9,0 l/100 km. Jazdy też po W-wie (nie wierzę, że realnie może być mniej, a ci którzy twierdzą, że spala im mniej konfabulują, albo się toczą jak motorowery). Owszem w trasie zależnie od prędkości można zejść nawet do 5-6 l/ 100 km, czego nie mogłem powiedzieć o 2,0 (tu najwyżej 8 l/100). No i jeszcze jeden drobiazg - 1,4 ma łańcuch (więc teoretycznie do końca żywota), a w 2,0 trzeba wymienić pasek po okreśłonym czasie. Nie jest to usługa tania (w serwisie ok. 2000 zł), bo trzeba też m.in. wymieniać wariator faz. Podsumowując: z punktu widzenia praktycznego użytkowanika (mojego) oba silniki mają podobne osiągi i zachowania, nie sprawiają problemów, ale 1,4 jest ekonomiczniejszy i nowocześniejszy.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jako posiadacz Scenika 1,4 Tce również polecam ten właśnie silnik. Owszem zawsze się chwali to czym się akurat jeżdzi ale naprawdę ten silnik jest wystarczający do tego auta. Owszem , mocy nigdy nie jest dosyć ale do komfortowej jazdy ( a nawet dynamicznej) wystarcza. Też miałem ten sam dylemat jak zamawiałem auto w salonie. Chciałem najmocniejszą jednostkębenzynową jaka była dostępna. Więc wychodziło na 2,0 140 KM. Ale tam jest ten głupi automat bezstopniowy chyba z pasem i kołami stożkowymi. Efekt jest taki , że auto ciągle wyje a silnik tak dziwnie się wkręca na obroty. Jak depniesz gaz do dechy to silnik wchodzi na 5500 obr/min i cały czas trzyma te obroty dopuki nie odpuścisz. Wrażenie jest takie jakbyś jechał cały czas na jednym biegu przy maksymalnych obrotach silnika. Tu zresztą podaję link , zobacz jak to chodzi na filmie:

 

Ogólnie nic specjalnego , dodatkowa komplikacja a osiągi wcale nie lepsze bo owy pseudo automat kradnie trochę mocy.

Spalanie też chyba gorsze.Ale nie oszukujmy się. W 1,4 Tce , tak jak większość urzytkowników pisze zgodnie, po niżej 9,5 - 10 L/100km nie zejdziesz po mieście.Ogólnie auto jest ciężkie i jak chcesz płynnie ( dynamicznie) jeździć to licz , że 10 litrów musi spalić. Co innego na trasie. Tutaj 7 - 8 L wystarczy. A jadąc z Wrocławia do Łodzi i z powrotem udało mi się 6,7 L uzyskać.

Poza tym 1,4 ma niesamowitą kulturę pracy. Jest cichutki ( szczególnie w Sceniku)i przyjemnie elastyczny. Wadą na trasach i autostradach jest to , że ma wysokie obroty silnika już przy 130 km/h. Spowodowane to jest krótkimi przełożeniami biegów 5 i 6. Po mojemu 6- ka powinna być typowo autostradowym biegiem i mieć dłuższe przełożenie. Spalanie przez to też nie jest zbyt niskie przy większych prędkościach.

Na koniec dodam , iż silników 1,4 Tce już trochę jeździ po kraju i nie tylko i jakoś nie słychać aby coś siędziało z tymi jednostkami. Wiadomo zawsze się coś komuś przydaży ale to chyba w każdym koncernie buble się trafiają.

Ja jestem zadowolony z autka i z tego silnika. Szkoda tylko ,że nie jest dostępny do Scenika silnik 2,0 T 180 KM jak w Megane Coupe. Tutaj bym się nie zastanawiał i chętnie bym dopłacił różnicę kilku tysięcy do takiego motoru. Nawiasem mówiąc miałem nadzieję od początku jak kupiłem auto (w 2010 r) , że jak wejdzie Scenic po lifcie to może 1,4 TCe dostanie jakieś nowe oprogramowanie i parę koników przybędzie. Ale niestety. Widać ekologia górą.

 

Dodano: 13 lip 2012 - 23:40

Na koniec dodam dla ścisłości , że 1,4 tce , to też silnik Nissana jest. Ogólnie to chyba dobrze. W końcu japońskie konstrukcje ponoć są dobre i trwałe. Oczywiście różnie to bywało w przypadku Nissana , bo znane są chociażby przypadki brania oleju przez niektóre jednostki ( 1,8)i przedwcześnie zużywającymi się pierścieniami ale to już chyba inne silniki. Natomiast słyszałem ,ale głowy nie dam sobie uciąć , że turbina w 1,4 jest Mitsubishi. Jeśli to prawda to dobrze , bo ta firma ma jedne z najlepszych i najtrwalszych turbosprężarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wyglada sprawa zagazowania 1,4tce czy ktoś już przerabiał ten temat ? W starym 2,0 16V F4R nie było problemów silnik wręcz stwożony do paliwa LPG, mój staraszy SI z 2003 roku przejechał już ponad 300kkm na LPG bez problemów, nowszy SII 2007 ma już 80kkm spalanie całkowite średnie 40% trasa / 60% miasto wychodzi 10,62 LPG/100km. Miasto Wrocław 11-13 LPG/100km, długa trasa Wrocław-Spit-Wrocław autostrada, tempomat, klima 8,8LPG/100.

Parę dni temu znajomy kupił SII Grand 2,0 16V 1997cm 135KM z oryginalną instalacją LPG przebieg 170kkm sprawdzalismy go dokładnie w serwisie silniczek idealnie pracuje jak nowy.Czytałem na forum Laguny, że nowe 2,0 16V 1998cm 140KM M4R Nissana są gorsze i mają słabe gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemczech gazują 1.4 TCe - dość często. U nas ASO Renault stoi na stanowisku że nie. Cóż. Ja zwolennikiem gazu nie jestem - ale takich nie brakuje i moim zdaniem powinni to umożliwić i nie straszyć klientów.

 

Wracając do głównego pytania : z tej dwójki lepsze 1.4 TCe. Żeby ten 2.0 miał jakiś 6-7 biegowy czy dwusprzęgłowy automat byłby jakiś dylemat, a tak to sprawa prosta.

 

Turbobenzyniaki Renault mają nie najgorszą opinię.

Edytowane przez grzes74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!