Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi kopci na czarno


piwko2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Przejrzałem tematy na forum dotyczące dymienia w silniku 1.9 dTi. Niestety, nie znalazłem nic co by mi pomogło na 100%.

Mam nadzieję, że fakt, iż posiadam Lagunę, nie będzie przeszkodą dla powstania tego tematu.

Przejdę do rzeczy. Praktycznie od początku gdy tylko posiadam Lagunę samochód miał tendencję do dymienia na czarno.

Najbardziej zauważalne jest dymienie na zimno, gdy chwilkę po odpaleniu silnika przyspieszam. Oczywiście nie jest to jakaś zasłona dymna, ale w lusterku widać że jest "batory".

Gdy już silnik się rozgrzeje schemat dymienia zmienia się odrobinkę.

Przykładowo mając 1300 obrotów daję w gaz, auto rozpędza się i jest dym, potem w okolicach 2 tysięcy przestaje trochę dymić a później powyżej 3 tysięcy znowu jest czarny dym.

Pragnę dodać, że auto po odpaleniu równo chodzi, nawet zimą, gdy były mrozy silnik po odpaleniu pracował dość równo i bez problemu zaskakiwał.

Po odpaleniu zimnego silnika, jest malutki kłębek dymu niebieskiego. Praktycznie tyle co zmieniłem olej z filtrem i filtr powietrza. Został jeszcze filtr paliwa, ale wydaje mi się że to nie jest powód dymienia.

Samochód na trasie spalił 5,5 litra przy normalnej dość dynamicznej jeździe z czterema ludźmi na pokładzie. Na miejscu jeżdżąc po mieście, spala nie więcej niż 8 l/100km.

Podczas przyspieszania dość mocno słychać turbinę (tylko przy otwartej szybie).

Zamieszczam też filmik jak Laguna kopci na postoju przy rozgrzanym silniku.

Z góry dziękuję za odpowiedź i wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby miał za bogatą mieszankę.

Od niczego można sprawdzić stan końcówek wtryskiwaczy i sprawdzić czy pompa jest dobrze wyregulowana.

W dTi pompę się reguluje, ale wie o tym bardzo mało mechaników i lepiej od nich uciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z EGR :D zaślepiony :D

Nie jest zaślepiony, był zacięty w pozycji zamkniętej tak, że musiałem bardzo mocno nacisnąć na tłoczek, żeby go rozruszać.

Czy mogę go bezkarnie w tym silniku odłączyć ?

Zastanawia mnie też gwizd podczas przyspieszania. Jest jakiś sposób na sprawdzenie szczelności dolotu, żeby mieć pewność że nie ma żadnych "dziur"?

Edytowane przez piwko2006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaślepiłem. Nawet nie sprawdzałem czy jest sprawny :D Dorobiłem zaślepkę pomiędzy zawór a kolektor ssący. Wtej chwili nawet nie widać, że jest zaślepiony. Po zaślepieniu odczułem lepszą pracę silnika. Teraz rusza i jeździ dużo lepiej. Spalanie to samo ale jak trzeba depnąć to bardzo dobrze rusza. Ja bym zaślepił i jeszcze sprawdził jak pisze Pawel wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski to pewnie tylko u "majstra" od diesli ?

Nie wystarczy odłączyć wtyczki od EGR'a ?

Mój typ silnika to F9Q F710, zawór jest sterowany podciśnieniem, poprzez takie małe czarne coś do czego dochodzi wtyczka.

Może wystarczy ją odłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam mały problem. Wiem że czarny dym w dieslu to norma, natomiast ostatnio za autem pojawia się już czarna chmura. Nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy czy innych skutków ubocznych. Przy stałej prędkości jest jeszcze ok. Najgorzej jest przy większych obciążeniach silnika i przy przyspieszaniu. Czy ktoś się orientuje co może być problemem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!