Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przetarta była ta od przeplywki do turbiny ale hałupniczym sposobem zaklejona. Fakt jest ona blisko kolektora dolotowego on się nagrzewa i mogło trochę stopić klejenie ale wątpie.

 

I jak testy pokazały? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to urzadzenie z pierwszego postu to elektrozawór podcisnienia. Kiedyś na forum pytał o niego kol. grzegorzmis - przejrzyjcie jego posty.

EGR w 102 konnych dCi jest elektryczny - odepnijcie wtyczkę przy wyłączonym silniku i zapomnijcie o nim. Ważne jest, żeby przepływomierz był sprawny. Jak przepływomierz uszkodzony to nie odpinamy EGR-a.

U mnie ten elektrozawór był uszkodzony, mimo prostej budowy - auto nie miało mocy. Wymiana na inny załatwiła sprawę. Kupiłem z Laguny. Przewody muszą być szczelne.

Sprawdźcie przewód gumowy od czujnika ciśnienia, który jest przyczepiony do sciany grodziowej w okolicy tego elektrozaworu. Ja bym zalecił czyszczenie dolotu z oleju i zaślepienie/odłaczenie EGR-a. No i dynamiczna jazda po rozgrzaniu silnika.

 

Przy Waszych przebiegach można pomysleć o wywaleniu katalizatora bo może być przytkany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tymczasową obejme uszczelniająca pęknięcie w przewodzie powietrza ( taśma aluminiowa + kilka obejm). Przerywanie praktycznie ustało ( czasem mam wrazenie ze jeszcze coś jest nie tak ale moje prowizoryczne rozwiązanie na pewno nie zapewnia właściwej szczelności). Dodatkowo samochód odzyskał moc. Przejechałem juz ok 500 km i jest dobrze. CO prawda na początku bardzo kopcil przy mocny przyspieszaniu ale po kilkunastu km wszystko wróciło do normy. Teraz szukam zamiennika / używki. Ktoś może wie gdzie można dostać fragment rury którym powietrze wraca z intecoolera do silnika znajdujący się już przy samym silniku? U mnie jest to gumowy zbrojony wąż(nie wiem czy jest to rozwiązanie orginalne). Dzwoniłem po szrotach w okolicy Krakowa i niestety nie ma z tym łatwo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zapodać fotę w którym miejscu miałeś tą nieszczelność, poszukam u siebie wtedy :)

 

Dodano: 27 lip 2012 - 20:20

odpiąłem EGR, chyba nie ma różnicy, chyba bo nie miałem za bardzo gdzie się rozpędzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia juz dziś nie zrobie. W linku jest schemt z zaznaczonym elementem (nie wiem czy to dokładnie od megane 1.9dci czy może od scenika, więc nie wato sie sugerować do końca kształtem elementów). U mnie było tak jak pisałem że podmuch z tej rury pokrywał osadami oleju podzespoły sąsiadujące. Dlatego podejrzewałem właśnie zawór od którego rozpocząłem temat :)

29cs3ki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przetarta była rura nr 4, ta od przepływki do turba, zaraz za przepływką, w tamtym miejscu ciezko sprawdzić podmuch bo nawed palca nie mogę wsadzić

 

Dodano: 28 lip 2012 - 14:24

Kolejny Edit :)

 

Dzisiaj postanowiłem przejrzeć ponownie ten przewód, klej którym była klejona wg mnie już nie trzymał. Zdarłem to, pojechałem do sklepu i kupiłem taśmę K2. Jedno przetarcie trochę lepiej się kleiło, bo lepsze podejście, drugie gorzej, ale ono jest zaraz jak tylko zaczyna się przewód, przed opaską zaciskową więc teoretycznie tutaj nie powinno brać lewego powietrza, drugie przetarcie za opaską już okleiłem trochę lepiej, dodatkowo myślę, że właśnie ta opaska jeszcze wzmocni i zdusi taśmę :)

 

Ale ciagle wg mnie coś innego jest przyczyną tego skoku mocy przed 3 tyś. obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie narazie wszystko działa dobrze. Moc wrócła nie ma szarpania. W sumie to kojelnyn objawem był ten świst uchodzącego powietrza przy gazowaniu( w sumie dość głośnyu). Może warto sprawdzić tak jak wspominał kolega meganecoupe02 katalizator, zresztą mi też mechanicy to nieraz sugerowali. U mnie powyżej 3k obrotów samochód idzie dobrze. Co prawda nie uzywam tego zakresu zbyt często ( wyprzedania i autostrady ). Najwięcej mocy mam wrażenie jest pomiędzy 2 - 3 k. Ja ekspertem nie jetem, i cięszko mi pomóc. Pierwszy samochód i dopiero ucze sie na nim:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie,

udało mi się zakupić uszkodzoną rurę ale niestety od scenic'a 1.9 dci. Teraz pytanie czy da się jakoś zweryfikować czy na pewno będzie pasować. Wymiary na oko takie same ale nie do końca da się sprawdzić bez rozbierania bo ten wąż wchodzi pod turbine i całego go nie widać. Czy ktoś wie może czy częsci od silnika od scienica pasują do megane??? Układ elementów jest taki sam wiec wnioskuję że powinno być dobrze. Rura wygląda trochę inaczej, u mnie jest to gumowy zbrojony wąż ten zakupiony używany to gumowa rura zawinięta taśmą ( taka jak na zdjęciu http://www.autobazar.eu/sk/hadica-sania-vzduchu-renault-(8200065740)-id2984585.html). W aso dowiedziałem się że że numer tej części to właśnie: 8200065740. Niestety cena jest troche wysoka jak za kawałek rury ( 560 zł).

Pytam bo nie chciałbym się dowiedzeć że to nie ma szans pasować po rozebraniu wszystkiego. Mechanik twierdził że tego nie da się łatwo wymienić i że to 2-3 h pracy przynajmniej bo kiepski jest tam dostęp.

 

Dodano: 23 sie 2012 - 13:20

Witam,

odpowiem sam sobie pownieważ juz wszysto wiem i może się komuś przyda. Rura od scenica pasowała idealnie. Problem z szarpaniem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, ze Tobie się udało. U mnie niestety nie. Nie widzę żadnych przedmuchów przewodów. A ewidentnie jest za mułowaty io to szarpanie. Wg mechanika poduszki są miękkie wszystkie ale nie jako specjalnie zeby któraś była padnieta. Ale z drugiej strony przy mocniejszym hamowaniu szarpie mi wajchą biegów przód-tył no i czuje że to na budę idzie, więc moze warto zaryzykować wymianę którejś :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wyminiłem poduchę pod skrzynią tydzień temu przy okazji wymiany tej rury. Poprzedni mechanicy zalozyli jakas tendete i wytrzymala zaledwie 6 msc i jakies 15 k km. Różnica ogromna. Wydaje mi się że jak wajcha od skrzyni lata( u mnie poruszała się przy gazowaniu i hamowaniu silnikiem) to któraś jest do wymiany raczej. U mnie jeszcze samochod drżał na niskich obraotach i strasznie trząsł sie ( tak samo przez chwile przy ruszaniu) Od razu przestrzege żeby uważać na poduszkę pod skrzynią. 2 warsztaty ( ten poprzedni co wymianiełem w lutym i ten obecny) się nacieły na tym samym że zamawiały wg jakiegoś katalogu i za każdym razem okazało się że część nie pasuje, wiec warto im na to zwrócić uwagę zamiast niepotrzebnie jezdzić i tracić czas.

Pozdrawiam i życze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!