Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przetarta była ta od przeplywki do turbiny ale hałupniczym sposobem zaklejona. Fakt jest ona blisko kolektora dolotowego on się nagrzewa i mogło trochę stopić klejenie ale wątpie.

 

I jak testy pokazały? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to urzadzenie z pierwszego postu to elektrozawór podcisnienia. Kiedyś na forum pytał o niego kol. grzegorzmis - przejrzyjcie jego posty.

EGR w 102 konnych dCi jest elektryczny - odepnijcie wtyczkę przy wyłączonym silniku i zapomnijcie o nim. Ważne jest, żeby przepływomierz był sprawny. Jak przepływomierz uszkodzony to nie odpinamy EGR-a.

U mnie ten elektrozawór był uszkodzony, mimo prostej budowy - auto nie miało mocy. Wymiana na inny załatwiła sprawę. Kupiłem z Laguny. Przewody muszą być szczelne.

Sprawdźcie przewód gumowy od czujnika ciśnienia, który jest przyczepiony do sciany grodziowej w okolicy tego elektrozaworu. Ja bym zalecił czyszczenie dolotu z oleju i zaślepienie/odłaczenie EGR-a. No i dynamiczna jazda po rozgrzaniu silnika.

 

Przy Waszych przebiegach można pomysleć o wywaleniu katalizatora bo może być przytkany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tymczasową obejme uszczelniająca pęknięcie w przewodzie powietrza ( taśma aluminiowa + kilka obejm). Przerywanie praktycznie ustało ( czasem mam wrazenie ze jeszcze coś jest nie tak ale moje prowizoryczne rozwiązanie na pewno nie zapewnia właściwej szczelności). Dodatkowo samochód odzyskał moc. Przejechałem juz ok 500 km i jest dobrze. CO prawda na początku bardzo kopcil przy mocny przyspieszaniu ale po kilkunastu km wszystko wróciło do normy. Teraz szukam zamiennika / używki. Ktoś może wie gdzie można dostać fragment rury którym powietrze wraca z intecoolera do silnika znajdujący się już przy samym silniku? U mnie jest to gumowy zbrojony wąż(nie wiem czy jest to rozwiązanie orginalne). Dzwoniłem po szrotach w okolicy Krakowa i niestety nie ma z tym łatwo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zapodać fotę w którym miejscu miałeś tą nieszczelność, poszukam u siebie wtedy :)

 

Dodano: 27 lip 2012 - 20:20

odpiąłem EGR, chyba nie ma różnicy, chyba bo nie miałem za bardzo gdzie się rozpędzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia juz dziś nie zrobie. W linku jest schemt z zaznaczonym elementem (nie wiem czy to dokładnie od megane 1.9dci czy może od scenika, więc nie wato sie sugerować do końca kształtem elementów). U mnie było tak jak pisałem że podmuch z tej rury pokrywał osadami oleju podzespoły sąsiadujące. Dlatego podejrzewałem właśnie zawór od którego rozpocząłem temat :)

29cs3ki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przetarta była rura nr 4, ta od przepływki do turba, zaraz za przepływką, w tamtym miejscu ciezko sprawdzić podmuch bo nawed palca nie mogę wsadzić

 

Dodano: 28 lip 2012 - 14:24

Kolejny Edit :)

 

Dzisiaj postanowiłem przejrzeć ponownie ten przewód, klej którym była klejona wg mnie już nie trzymał. Zdarłem to, pojechałem do sklepu i kupiłem taśmę K2. Jedno przetarcie trochę lepiej się kleiło, bo lepsze podejście, drugie gorzej, ale ono jest zaraz jak tylko zaczyna się przewód, przed opaską zaciskową więc teoretycznie tutaj nie powinno brać lewego powietrza, drugie przetarcie za opaską już okleiłem trochę lepiej, dodatkowo myślę, że właśnie ta opaska jeszcze wzmocni i zdusi taśmę :)

 

Ale ciagle wg mnie coś innego jest przyczyną tego skoku mocy przed 3 tyś. obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie narazie wszystko działa dobrze. Moc wrócła nie ma szarpania. W sumie to kojelnyn objawem był ten świst uchodzącego powietrza przy gazowaniu( w sumie dość głośnyu). Może warto sprawdzić tak jak wspominał kolega meganecoupe02 katalizator, zresztą mi też mechanicy to nieraz sugerowali. U mnie powyżej 3k obrotów samochód idzie dobrze. Co prawda nie uzywam tego zakresu zbyt często ( wyprzedania i autostrady ). Najwięcej mocy mam wrażenie jest pomiędzy 2 - 3 k. Ja ekspertem nie jetem, i cięszko mi pomóc. Pierwszy samochód i dopiero ucze sie na nim:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie,

udało mi się zakupić uszkodzoną rurę ale niestety od scenic'a 1.9 dci. Teraz pytanie czy da się jakoś zweryfikować czy na pewno będzie pasować. Wymiary na oko takie same ale nie do końca da się sprawdzić bez rozbierania bo ten wąż wchodzi pod turbine i całego go nie widać. Czy ktoś wie może czy częsci od silnika od scienica pasują do megane??? Układ elementów jest taki sam wiec wnioskuję że powinno być dobrze. Rura wygląda trochę inaczej, u mnie jest to gumowy zbrojony wąż ten zakupiony używany to gumowa rura zawinięta taśmą ( taka jak na zdjęciu http://www.autobazar.eu/sk/hadica-sania-vzduchu-renault-(8200065740)-id2984585.html). W aso dowiedziałem się że że numer tej części to właśnie: 8200065740. Niestety cena jest troche wysoka jak za kawałek rury ( 560 zł).

Pytam bo nie chciałbym się dowiedzeć że to nie ma szans pasować po rozebraniu wszystkiego. Mechanik twierdził że tego nie da się łatwo wymienić i że to 2-3 h pracy przynajmniej bo kiepski jest tam dostęp.

 

Dodano: 23 sie 2012 - 13:20

Witam,

odpowiem sam sobie pownieważ juz wszysto wiem i może się komuś przyda. Rura od scenica pasowała idealnie. Problem z szarpaniem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, ze Tobie się udało. U mnie niestety nie. Nie widzę żadnych przedmuchów przewodów. A ewidentnie jest za mułowaty io to szarpanie. Wg mechanika poduszki są miękkie wszystkie ale nie jako specjalnie zeby któraś była padnieta. Ale z drugiej strony przy mocniejszym hamowaniu szarpie mi wajchą biegów przód-tył no i czuje że to na budę idzie, więc moze warto zaryzykować wymianę którejś :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wyminiłem poduchę pod skrzynią tydzień temu przy okazji wymiany tej rury. Poprzedni mechanicy zalozyli jakas tendete i wytrzymala zaledwie 6 msc i jakies 15 k km. Różnica ogromna. Wydaje mi się że jak wajcha od skrzyni lata( u mnie poruszała się przy gazowaniu i hamowaniu silnikiem) to któraś jest do wymiany raczej. U mnie jeszcze samochod drżał na niskich obraotach i strasznie trząsł sie ( tak samo przez chwile przy ruszaniu) Od razu przestrzege żeby uważać na poduszkę pod skrzynią. 2 warsztaty ( ten poprzedni co wymianiełem w lutym i ten obecny) się nacieły na tym samym że zamawiały wg jakiegoś katalogu i za każdym razem okazało się że część nie pasuje, wiec warto im na to zwrócić uwagę zamiast niepotrzebnie jezdzić i tracić czas.

Pozdrawiam i życze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!