Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie mogę nigdzie znaleźć za co dokładnie odpowiedzialny jest element na zdjęciu w załączniku. Plastikowy cylinder z 2 przewodami i 2 gumowymi rurkami położony pomiędzy parownikiem klimatyzacji a silnikiem.

Ostanio zauwaważyłem że rurki w okolicach złączenia są mokre i zastanawiam się czy to nie jest jakiś niepokojący objaw.

2d7dlcp.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, teraz przynajmniej wiem pod jakikim hasłem szukać dalej. No własnie ostanio u siebie zauważyłem lekkie dławienie samochodu w okolicach 2.9 k obrotów ( takie pulsująca utrata mocy i potem znowu jakby jej wzrost bez dodawania / ujmowania gazu). Zajrzałem pod maske i ten element rzucił mi sie na oczy.

 

Dodano: 18 lip 2012 - 12:14

troche poszukałem i zaczynam mieć wątpliwości co do sluszności odpowiedzi kolegi aczkolwiek naprowadziła mnie na

http://www.quippo.pl/index.php?p1820,elektrozawor-turbiny-7700113071 i na

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=9440

 

tzn że jest to elektrozawór turbiny a nie elektorzawór egr

 

teraz pytanie co może oznaczać pocenie sie tych wężyków przy zaworze?(wczoraj je przetarlem do sucha przejechalem kilkadziesiąt km i znowu sa lekko mokre). Oleju nie bierze, po 8 tys. dalej poziom jest w normie ( na pewno troche ubyło bo mechanicy wlali go blisko max bo mieli problem z ustaleniem poziomu ). Czy warto podjechać z tym gdzieś to sprawdzić dalej? wiem że pocenie się tych węzyków przy turbinie to norma, natomiast w tym miejscu wydaje mi się że pojawiło się to stosunkowo niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

w końcu znalazłem kolegę który ma podobne problemy co ja :D również mam przy tych 2,9k obrotów odczuwalny spadek mocy i już od kilku miesięcy nie wiem co to :D

mam zrobione już 8 tysi na tym oleju i minimalnie go mam mniej tzn czasami brakuje 1 kropki lub 2, a czasami jest full, czyli teoretycznie nie jest źle

wycieków nie mam jako tako oprócz takie jak Ty koło EGR na tej metalowej pofałdowanej rurce i przy turbo się poci, tylko że u mnie nie ma z tyłu kompletnie żadnego dymu ani czarnego ani białego nic :D nawet jak gaz w podłogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poza szarpaniem nie ma innych objawów( silnik ładnie ciągnie powyżej 3k, chociaż mam wrażenie że czasem jest znacznie słabszy niż innego dnia). Dwukrotnie w ciągu ostatnich 6msc zdarzyło mi się coś co mnie zaniepkoiło właśnie i wyostrzyło moją czujność, samochód na kilkanaście sekund mocno osłabł. Nie byłem w stanie na 2gim biegu przyśpieszyć na płaskiej powierzchni(wciskałem gas do oporu a silnik nie przkraczał 2-2.5 tys obrotów,aw chodził na nie tez wyjątkowo powoli ). Po chwili to znikneło samo(bez wyłączania silnika). Narazie czekam i obserwuje bo jak narazie to mam kiepskie doświadczenia z mechanikami w sprawach diagnostyki....

Edytowane przez gebus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście nie mam porównania do innej meganki z dci ale wg mnie u mnie też jest trochę zamulony ten silnik

narazie jeżdżę i obserwuję, jak kupowałem było za dużo oleju w silniku bo ktoś uwalił bagnet od oleju, objawy były takie że wyrzucało olej chyba przez turbo, od razu wymieniłem, kupiłem bagnet i od tamtej pory nie wywala zauważalnie, tylko delikatnie nadal turbo się poci, kolega pod komputerem sprawdził, wyszło kilka drobnych błędów, te wykasował, jest jeden poważny - moduł świec żarowych

wg niego to nie powinno mieć wpływ na to i mamy się brać za to bliżej zimy jak będzie trzeba, turbo podobno też ma mieć dobrą wydajność więc i jego narazie się nie dotykamy

ale zauważalnie jak jeszcze jadę pod gorę i przyśpieszam to czuję spadek mocy i delikatne szarpnięcie przy tych 2,9k obrotów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie to u mnie jeszcze słychac taki świst ( wydaje mi się że kiedyś go nie było) i w momencie szarpania jest on przerywany (w tym samym momencie silnik lekkko słabnie i ożywa potem znou to samo z częstotliwościa raz na 1-2 s ). Obawiam się że to może mieć cos wspólnego z turbiną(nigdy jej nie testowałem a przejechałem juz 50 k od zakupu), ale z tego co szukałem przyczyn może być wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie własnie też problem rozbija się o kase..nie młody samochód swoje już przejechał więc staram się w miare eliminować zbędne inwestycje ograniczając je jedynie do koniecznych

 

kolego pcz_07 ja u siebie robiłem test z odłączeniem przepływomierza(jest kilka postów o tym), nie weim czy wadliwe działanie wyszło by na diagnostyce komputerowej. Może u Ciebie coś to pomoże. U mnie minimalnie ożył ale rewelacji nie było więc zakładam że przynajmniej to w miarę działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy z tego zaworu turbiny powinno dmuchać powietrzem? Przetarłem wężyki kilka dni temu i przejechałem kilka set km i znowu są lekko zaolejone. Wczoraj zrobiłem test i po rozkreceniu silnika do 2.5 k obrotów z okolicy tego zaworu czuć podmuch powietrza. Nie do końca wiem jak on powinien działać i zastanawiam się czy może to objaw jakiś nieszczelności( czy może tak powinno być, mało informacji w necie na ten temat). Podejrzewam że gwidz/ świsty slyszalny w czasie jazdy to własnie powietrze z tego elementu jednak nie mam jak tego zwryfikować przy obciążnym silniku.

Edytowane przez gebus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa się wyjaśniła. Byłem na diagnostyce i okazało się że nieszczelna jest rura łącząca intercooler z turbiną.Podmuch który czułem w okolicach zaworu turbiny pochodził właśnie z pęknięcia w tej rurze. Szukam czegoś na zastępstwo albo sposobu uszczelnienia i dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!