Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie w listwie szaleje


gral8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min.

Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się źle wyraziłem. Na pompie jest regulator ciśnienia, a na listwie czujnik. Skoro wartości są tak spaczone to tylko ten drugi szwankuje? Chodzi o to, że silnik faluje na obrotach, stąd nie wiem teraz jaki czujnik odpowiada za jedno i drugie, chyba że oba są uwalone.

I przy okazji co to jest ta Korekcja Biegu Jałowego?

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny tego pomiaru?. Robiłeś to clipem? Nie wyobrażam sobie by pompa stworzona do ciśnienia powiedzmy max 2000 bar dała radę wycisnąć 6500 bar, przy tym nie rozrywając np. rampy. Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać upewnij się co do prawdziwych wartości ciśnienia na rampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robiłęm u mechanika programem Multi Diag. Inne wartości też są, mam krótki filmik z pomiarów. Wiem, że wartości są skrajne i zmieniają się co sekundę np 20 barów po sekundzie dwóch wskakuje 6500 bara. Ciśnienie w kolektorze zasilania wtryskiwaczy waha się od 190 do 430 barów, wartość zadania obrotów biegu jałowego wskazuje 835 obr, a obroty wahają się od 800 do 900 obr/min, zawór regulacji ciśnienia magistrali pokazuje 23% wydatek paliwa 07,89 mm3/wtrysk

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już podobny przypadek o takich skokach ciśnień, który podam tutaj:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11115460#11115460

 

Może zapytam Szanownych Kolegów tak. Czy skoro wartości są takie anormalne to czy powodem może być awaria samego czujnika na listwie?a jeżeli tak to czy można go jakoś wyczyścić?nie wiem czy nie zapowietrzę układu paliwowego.

 

Dodano: 21 lip 2012 - 19:52

Możecie mi podać numer seryjny czujnika na listwie CR właściwego dla Renault Scenic 1,9 dci 99-03? Bo właśnie poszedłem do auta, spiałem numer 0 281 002 405 i czytam że jest on on Fiata i teraz mam dylemat czy czujnik gościu który mi sprzedał auto podłożył i dlatego komp tak wariuje czy może jest on wspólny również dla Renault?

 

Dodano: 24 lip 2012 - 09:14

Wymieniłem zawór sterujący regulator ciśnienia CR na pompie wtryskowej i jak na razie silnik pracuje ładnie. Aby go wymienić trzeba zdjąć szarą osłonę mocowaną na 3 śrubki. Regulator jest wpięty w prawą część pompy wtryskowej - jest połączony wtyczką, którą na wstępie wymiany odpinamy. Jest on umocowany na 2 śruby z główką torx. Po odkręceniu należy lekko przekręcić regulator w prawą stronę i wtedy będzie łatwiej go wyciągnąć. Po wyciągnięciu zakładamy nowy uważając aby główką regulatora niczego nie dotykać. Przykręcamy, wciskamy wtyczkę i gotowe!!! Zdarzają się sporadyczne "falnięcia" np po nagłym wrzuceniu mu luzu i zejściu obrotów z 2500obr.min. Wtedy chwilę pofaluje w okolicach 700-900 z dwa trzy razy, ale po chwili stabilizuje się i trzyma. Do tej pory przed wymianą jak zadałem luz i toczyłem się prędkością np 40km/h to obroty falowały od 600 do nawet 1100obr/min, dopiero jak zwolniłem to się w miarę wyrównywały.

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!