Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja sanek/trawersy silnika - demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

ciach ...

po sobotniej robocie - ale satysfakcja i przyjemność lepsza niż po seksie.

 

Tu się nie zgodzę.Może satysfakcji sporo.Ale przyjemność napewno lepsza po tym drugim :)

Edytowane przez pabik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Chciałbym z Wami się podzielić informacją że też męczyłem się ze stukiem w przednim zawieszeniu. Począwszy od wymiany sworzni wachacza wahacza, łączników stabilizatora, teleskopów, łożysk i poduszek górnych mcphersonów nadal stuki były. Dzięki temu postowi postanowiłem zdemontować sanki i zobaczyć w jakim stanie są tylne tuleje. Okazało się że lewa strona była oberwana i to właśnie przez nią były te stuki. Po wymianie tylnych tulei + wymiana gum stabilizatora nastała cisza.

 

Pozdrawiam Zielak.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dzięki temu postowi i manualce sam wyeliminowałem wszystkie dolegliwości stuków, ale w 2 etapach. W pierwszym etapie czyli około 1msc temu wymieniłem wahacze i amortyzatory wraz z poduszką prawa silnika. Dzisiaj w drugim etapie wymieniłem gumy sanek i łączniki stabilizatora. Same gumy drązka stabilizatora były za dobre więc je zostawiłem. Jedyna w sumie dwie różnice jakie u mnie wystąpiły podczas wymiany to to że kolumna kierownicza z drążkami została na samochodzie, a z sankami wyjechały prawy i lewy wahacz. Wszystkie inne czynności wykonałem sam w czasie 6godzin. Czas efektywny, ale bez manualki i posta nie wiem czy by mi tak szybko poszło. Oczywiście sukces leży też po stronie podnośnika, który użycza mi mój dobry znajomy.

post-17991-0-98164600-1374167935_thumb.jpg

post-17991-0-74953300-1374168046_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Tobie zazdroszczę jakiegokolwiek kanału. Korzystam tylko z tego podnośnika, a jak widać na zdjęciu z boku jest pokaźna budowla z pięknym kanałem i pełnym zapleczem warsztatowym. I to wszystko jest w zasięgu ręki. Dzwonie do mojego znajomego, umawiam termin i spokojnie sobie naprawiam. Wkleje tutaj dwa zdjęcia. Na jednym z nich łożysko kolumny, jak widać rozbieralne i na drugim ile to musimy w reniach rozebrać przodu by się dostać do amortyzatorów - no oczywiście z góry.

post-17991-0-32570800-1374181256_thumb.jpg

post-17991-0-18145700-1374181290_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dużo tego rozebrałeś. Ja jak wymieniałem amortyzatory oczywiście z górnymi łożyskami nie demontowałem np. mechanizmu wycieraczek. Tylko same plastiki, jak pamiętam przegubowa 13-ka i poszło jak po maśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Podepnę się pod temat. U mnie w megance 2 z 2004r słyszę metaliczne stuki na nierównosciach jezdni,dochodzące jakby z przednich koł. ,ale tylko przy otwartych oknach.Jak zamknę okna,na nierównościach mam ciszę ,żadne niepokojące odgłosy.Mam wrazenie,jakby cos się poluzowało,słychac metaliczny glos.Auto mam od nowości,stuki może dopiero od roku słysze. Dla mnie dziwne,szukałem wszelkich luzów ,zużyć elementów zawieszenia i nic nie znalazłem . Mam takie pytanie. Czy ktoś się spotkał z takim dziwnymi stukami?? Rozkręcałem ostatnio hamulce,zaciski przednie,prowadnice,klocki,i nic nie znalazłem.

Może prowadnice jarzma hamulcowego? Dodam,ze w ostatnim czasie wymieniałem : łączniki stabilizatora,łożyska mcpersona, gumy stabilizatora sprawdzone.wszystko sam,i wiem że jest dobrze skręcone. Już nie wiem gdzie to szukac. Proszę o doradę,może o czymś jeszcze niewiem.

Podrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Mam jeszcze pytanie co do wymiany mocowań sań czy jedyny objaw luzów w saniach to stukanie podwozia czy występowało np. gorsze prowadzenie , ściąganie ? Przecież jeśli sanie przemieszczają sie względem nadwozia i mają duże luzy to przód traci geometrję względem tylnej osi , parametry się rozjeżdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Koledzy pozwólcie że podepnę się pod temat. Jestem użytkownikiem Maeganki II 1,9dci. Mój problem polega na skrzypieniu w prawym przednim zawieszeniu gdy skręcam kołami i podczas jazdy po nie równym terenie. Dodam że jak skręcę koła i jadę na nie równym terenie to zawieszenie skrzypi nawet jak nie ruszam kierownicą. Górne łożysko amortyzatora nie wchodzi w grę, ponieważ skrzypienie to słyszę w okolicach wahacza (a nie u góry). Byłem w tej sprawie na dwóch stacjach diagnostycznych aby zlokalizować usterkę. Pierwszy diagnosta stwierdził że gumowe tuleje wahacza skrzypią i jedna z nich jest bardzo zużyta czyli tylna tuleja wahacza. Więc postanowiłem je wymienić. Wymieniłem tylko jedną,czyli tą tylną. Ponieważ Pani która mi sprzedawała tą tuleje nie maiła drugiej na stanie i powiedziała że ta tuleja której nie ma stanie bardzo rzadko ulega zużyciu i że jak już to się zużywa tylko ta tylna tuleja wahacza. Więc pomyślałem że sprzedawczyni ma może racje i wymieniłem tylko tą tylną. Po wymianie skrzypienie ustało, ale po 15km znowu się pojawiło. Więc pojechałem na drugą stację diagnostyczną i tam diagnosta stwierdził że mgielnica(???) skrzypi. Dodam że mgielnica (???) ta nie ma luzów i normalne pracuje przy skręcaniu kołami. Postanowiłem sam zlokalizować usterkę. W pierwszej kolejności odkręciłem od zawieszenia drążek kierowniczy i szarpiąc kołem skrzypienie nie ustało, więc moim zdaniem mgielnica (???) jest ok. Odkręciłem od zawieszenia łącznik stabilizatora i szarpiąc kołem, skrzypienie również nie ustało. Dolny sworzeń wahacza sprawdziłem i jest on ok, ma zero luzu i nie skrzypi.

Dodam iż tydzień przed skrzypieniem auto było u mechanika ponieważ wymieniał mi on wysprzęglik.

Po zdemontowaniu prawego plastikowego nadkola zauważyłem że brakuje wzmocnienia bocznego belki chłodnicy,którą musiałem częściowo zdemontować aby wyjąć śrubę wahacza.

Związku z powyższym ma pytanie czy brakujące wzmocnienie belki chodnicy, które jest przykręcane na 2 śruby do belki chłodnicy i na dwie śruby do karoserii może powodować takie wkurzające skrzypienie??? Czy może to ta jedna tuleja wahacza która nie została wymieniona na nową tak skrzypi???. Jeśli chodzi o to wzmocnienie belki chłodnicy, spytam się mechanika czy tego wzmocnienia nie było, czy zapomniał je przykręcić? Oczywiście brakujące wzmocnienie obowiązkowo zostanie zamocowane na swoje miejsce, ale mam pytanie czy parę dni mogę bez niego jeździć????. Bardzo proszę o odpowiedź i sugestie za które z góry bardzo dziękuję.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

Znalazłem podobny temat na forum nissana, niektóży niektórzy tam rozwiązali problem luzów na tulejach ławy przez podłożenie podkładek gumowych ,ciekawe czy w megane ii też to by pomogło .Z tego co tam przeczytałem to tuleje są takie same jak u nas http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70304-tuleje-metalowo-gumowe-w-belce-przedniego-zawieszenia-tiida/ na pierwszej stronie chyba jest to opisane .

co o tym sądzicie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem forum nissana - i im działa, a schemat zawieszenia jest taki sam. Podłożenie gumowej podkładki chyba pełni funkcję dociśnięcia tej tulei do karoserii. Nie wiem - ja nie jestem zwolennikiem takich "napraw". Mimo, że znów chyba będę musiał wymieniać te tuleje, bo coś stuka a na horyzoncie będę się szykował do sprzedaży. Tylko w moim przypadku robocizna własna będzie 0PLN, tylko same tuleje za 60pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!