Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja sanek/trawersy silnika - demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Dzisiaj wymieniałem tuleje sanek, wsporniki, tuleje wahaczy i gumy na stabilizatorze. Troszkę męczące zagadnienie, ale teraz auto jeździ jak nówka. 8 godzin pracy, według instrukcji serwisowej wszystko poszło jak po maśle, tylko wprasowywanie nowych elementów przysporzyło troszkę kłopotów, ponieważ prasa do której miałem dostęp nie miała niezbędnych pierścieni o różnych średnicach i trzeba było sobie jakoś poradzić. Jak Wam stuka i puka i zamierzacie brać się za poduszki czy też łączniki to nie tu trzeba szukać. Tuleje u mnie wyglądały ok i nie miały luzu, wsporniki siedziały sztywno i jedyny delikatny luz miałem na stabilizatorze, po wymianie wszystkich elementów, w które wyposażone są sanki, moje problemy się skończyły. Jedno co wiem na pewno to że kupię następnym razem kompletne wahacze, bo prasowanie to gra niewarta zachodu. Na prasie spędziłem więcej czasu niż na montażu czy demontażu sanek :-) radość z jazdy nie do opisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Papuga

Według instrukcji serwisowej ?

<><><><><><><><><><><><><><>

możesz dokładniej napisać o jaką chodzi ?

<><><><><><><><><><><><><><>

ja walczę z sankami, wie ktoś jak je wymontować? trzeba silnik podwieszać? czy jak to u siebie robiliście?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja serwisowa - czyli Dialogys. Był (nie wiem czy jest) do pobrania tu na forum, ale na pewno znajdziesz w pysku chomika ;-)

Silnika podwieszać nie trzeba.

Trzeba jedynie jakimś pasem zabezpieczyc chłodnicę - bo nie będzie miała podparcia od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Co doradzacie bo prawdopodobnie też się to odezwało. Przetrzepałem zawieszenie i tam wszystko jest ok. Tylko czy regenerować tę trawers/sanki w samochodzie 14sto letnim ?? Waham się bardzo bo oprócz skrzypienia przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności to wszystko wydaje się ok. Dzięki za sugestie i pomoc.

 

06.04.2017

Zrobiłem tzn. zleciłem serwisowi wymianę tulei trawersy silnika.Doszła do tego jeszcze wymiana drążków , całych wahaczy (220 zl sztuka).Mój samochód jeszcze nigdy tak świetnie się nie prowadził.Całość wyszła ok 1000 PLN :) , ale naprawdę warto.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy bez demontowania sanek da radę zbadać czy jest luz na tylnych tulejach bądź przednich wspornikach? Na przeglądzie wszystko wyszło ok, a jednak na dziurach, na krawężnikach, przejazdach kolejowych itp. występują stuki odczuwalne aż na kierownicy. Krzyżak wydaje się być ok.

 

No i zdiagnozowane - maglownica ma luzy.

Edytowane przez robczach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam chciałbym zapytać o wsporniki sanek "przednie" nie trawersy. Czy i jak wymienić je samemu. Można to zrobić bez zdejmowania sanek z auta czy jest potrzeba zdjecia sanek w całości. możne ktoś zapodać jakiś manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam podobny problem w Espace 4. To chyba bardzo podobne sanki. Wyminione praktycznie wszystko oprócz tulei sanek. Te przednie podciągi, banany wydają się być w porządku, ale tylnie dokładnie nie sprawdzane. Ostatnio nawet wymieniona maglownica. Tłucze nadal. Zazwyczaj objawia się to podczas przejazdu przez poprzeczny dołek. Tak dokłądnie dołek a nie górkę. Wygląda to tak jakby w momencie kiedy auto leci w góre i zawieszenie opada wględem karoserii, to wtedy wydaje taki twardy raczej metaliczny stuk, zazwyczaj pojedynczy.  Najbardziej i najdłużej słychać to z lewej strony, ale ostatnio sporadycznie też i z prawej w miejscu na ucho symetrycznym się też pojawia. Czy to tylne tuleje sanek tak słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!