Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja sanek/trawersy silnika - demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Dzisiaj wymieniałem tuleje sanek, wsporniki, tuleje wahaczy i gumy na stabilizatorze. Troszkę męczące zagadnienie, ale teraz auto jeździ jak nówka. 8 godzin pracy, według instrukcji serwisowej wszystko poszło jak po maśle, tylko wprasowywanie nowych elementów przysporzyło troszkę kłopotów, ponieważ prasa do której miałem dostęp nie miała niezbędnych pierścieni o różnych średnicach i trzeba było sobie jakoś poradzić. Jak Wam stuka i puka i zamierzacie brać się za poduszki czy też łączniki to nie tu trzeba szukać. Tuleje u mnie wyglądały ok i nie miały luzu, wsporniki siedziały sztywno i jedyny delikatny luz miałem na stabilizatorze, po wymianie wszystkich elementów, w które wyposażone są sanki, moje problemy się skończyły. Jedno co wiem na pewno to że kupię następnym razem kompletne wahacze, bo prasowanie to gra niewarta zachodu. Na prasie spędziłem więcej czasu niż na montażu czy demontażu sanek :-) radość z jazdy nie do opisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Papuga

Według instrukcji serwisowej ?

<><><><><><><><><><><><><><>

możesz dokładniej napisać o jaką chodzi ?

<><><><><><><><><><><><><><>

ja walczę z sankami, wie ktoś jak je wymontować? trzeba silnik podwieszać? czy jak to u siebie robiliście?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja serwisowa - czyli Dialogys. Był (nie wiem czy jest) do pobrania tu na forum, ale na pewno znajdziesz w pysku chomika ;-)

Silnika podwieszać nie trzeba.

Trzeba jedynie jakimś pasem zabezpieczyc chłodnicę - bo nie będzie miała podparcia od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Co doradzacie bo prawdopodobnie też się to odezwało. Przetrzepałem zawieszenie i tam wszystko jest ok. Tylko czy regenerować tę trawers/sanki w samochodzie 14sto letnim ?? Waham się bardzo bo oprócz skrzypienia przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności to wszystko wydaje się ok. Dzięki za sugestie i pomoc.

 

06.04.2017

Zrobiłem tzn. zleciłem serwisowi wymianę tulei trawersy silnika.Doszła do tego jeszcze wymiana drążków , całych wahaczy (220 zl sztuka).Mój samochód jeszcze nigdy tak świetnie się nie prowadził.Całość wyszła ok 1000 PLN :) , ale naprawdę warto.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy bez demontowania sanek da radę zbadać czy jest luz na tylnych tulejach bądź przednich wspornikach? Na przeglądzie wszystko wyszło ok, a jednak na dziurach, na krawężnikach, przejazdach kolejowych itp. występują stuki odczuwalne aż na kierownicy. Krzyżak wydaje się być ok.

 

No i zdiagnozowane - maglownica ma luzy.

Edytowane przez robczach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam chciałbym zapytać o wsporniki sanek "przednie" nie trawersy. Czy i jak wymienić je samemu. Można to zrobić bez zdejmowania sanek z auta czy jest potrzeba zdjecia sanek w całości. możne ktoś zapodać jakiś manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam podobny problem w Espace 4. To chyba bardzo podobne sanki. Wyminione praktycznie wszystko oprócz tulei sanek. Te przednie podciągi, banany wydają się być w porządku, ale tylnie dokładnie nie sprawdzane. Ostatnio nawet wymieniona maglownica. Tłucze nadal. Zazwyczaj objawia się to podczas przejazdu przez poprzeczny dołek. Tak dokłądnie dołek a nie górkę. Wygląda to tak jakby w momencie kiedy auto leci w góre i zawieszenie opada wględem karoserii, to wtedy wydaje taki twardy raczej metaliczny stuk, zazwyczaj pojedynczy.  Najbardziej i najdłużej słychać to z lewej strony, ale ostatnio sporadycznie też i z prawej w miejscu na ucho symetrycznym się też pojawia. Czy to tylne tuleje sanek tak słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!