Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka poduszki powietrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Cały problem z zapalającą się kontrolką poduszki i SERVICE tkwi w stykach pod siedzeniami przednimi. Po jakimś czasie zaczynają śniedzieć zaciski styków w wyniku czego nie na przepływu impulsu. Komputer odczytuje to jako awarię. Proponuję odłączyć ze 3 razy styki i podłączyć je ponownie i tak raz na rok :mrgreen: Pomaga, sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną możliwością są zaśniedziałe styki w kostkach i bezzasadne świecenie kontrolki pod pow nasila się w okresie przymrozków, gdy garażujemy pod gołym niebem, przrobiłem to w praktyce, objaw ten pojawia się szczególnie w kangurach, przechodzi samoistnie na wiosnę, jeżeli poduszki nie wystrzeliły. A co do zablokowamia samej lampki, bez gwarancji poprawności działania systemu to najlepiej podpiąć pod czujnik oleju. W trosce o bezpieczeństwo popieram rady kolegów w postach powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Moze to tylko moj domysl ale ja tak mialem wiec siepodziele co i jak.

Mnie poduszki gasna po przekreceniu kluczyka (2 pozycja stacyjki) po ok 2-3sek, potem jak zapalam silnik (kreci rozrusznik) zapalaja sie znowu. Koledzy pisza ze komp w aucie mierzy opornosc zestawu poduszki, lub jesli autko jest stukniete i naprawione przez McGywera to tylko opornika wpietego w miejsce poduszki. A ja sadze ze komp mierzy spadek napiecia, ewentualnie prad jaki plynie w owym mierzonym obwodzie, jesli jest OK to kontrolka gasnie, jesli nie to swieci. (potem sa jeszcze pomiary napinaczy i innych tam). Wracajac do rzeczy, jesli akumlator jest slaby/jest zly styk to ma miejsce spadek napiecia w badanym/mierzonym obwodzie. a znajac prawo oma (I=U/R) jesli napiecie spada to prad tez zmniejsza sie, a jesli jest mierzona FAKTYCZNIE OPORNOSC to wtedy spadek napiecia ma swoje do rzeczy (R=U/I), dlatego zalecam dokladne przyjrzenie sie akumlatorowi, oraz usunac ewentualne miejsca gdzie morze nastapic spadek napiecia (wspomniane przez kolegow zlaczki przerozne) - IMHO ja bym stawial na akumlator.

Przepraszam za przydlugi wyklad :mrgreen:

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale musisz wziąść jeszcze pod uwagę ze kontrola obwodu poduszki lub napinacza odbywa sie impulsowo, w czasie kilkakrotnie krótszym niż wymagany do odpalenia ładunku. Taka seria impulsów rozłozona w czasie ma raczej niewielki wpływ na stan Aku. Piszą tez że cewka ma ok 2,2 Ohma co przy 14V daje ok 6,5A . Ten prąd musi odpalić poduchy w czasie krótszym niż 20-30ms. Stąd potrzeba sprawdzania czy obwód cewki wyzwalacza ma rezystancję porównywalną z początkową. Jeśli jest większa to czas zadziałania zacznie się wydłuzać. Co nam po poduszce w 2 sekundy po zderzeniu :mrgreen: ?. Metoda pomiarowa nie może spowodować odpalenia ładunku ale musi też precyzyjnie podać czy obwód jest OK . Stąd zastosowanie metod kompensacyjnych, przy obniżonym napięciu zasilającym np. mostek, przy małych prądach pomiarowych, o bardzo krótkim czasie trwania. Dlatego wpływ tych metod na obciazenie akumulatora jest niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy pojawiły się przymrozki mnie też zaświeciła poduszka. Odpiąłem na półgodziny akumulator i pomogło ale na 40km. I znów zaświeciły. Oglądałem kostki pod fotelem. Nie chciałem ich ruszać na mrozie, żeby nic nie pękło. Czy to te które są w podłodze zaraz pod wykładziną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, posiadam megi I z 97 roku classic 1,6 podczas jazdy zaswiecila mi sie lampka od poduszki powietrznej, zaniepokoilo mnie to wiec sie zatrzymalem, zgasilem silnik i po ponownym odpaleniu juz sie nie swiecila... ale przejechalem jakies 15 km i znowu zaiskrzyla, pozniej jeszcze troszke jezdzilem po miescie i zauwarzylem ze raz sie swieci a raz nie (nie swieci po ponownym rozruchu silnika) ale nie na dlugo bo po jakims czasie znowu sie zaswieca. w mojej megi nie ma bocznych poduszek w fotelach, tylko w kierownicy i pasażera, na moje oko to cos gdzies nie laczy, tylko nie wiem gdzie i czego szukac, wiec prosze was o pomoc;) widze tu duzo opisow na ten temat ale wiekszosc dotyczy megi 2 albo jakichs kostek do poduszek bocznych. a jak sprawa wyglada w moim przypadku, za posty z gory dzieki.

 

dziekuje wszystkim za odpowiedzi:) problem rozwiazany, przyczyna bylo wypiecie jednego z przewodow dochodzacych bezposrednio do poduszki pasazera, zlokalizowalem usterke podlaczajac komputer.. zdjecie deski i dopiecie kabelka zajelo 10min. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!