Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Dziś grzebałem trochę w układzie chłodzenia, wentylacji, bo trochę słabo wieje i słabo chłodzi. No i tak trochę przy okazji zauważyłem, że kabelki prowadzące prąd do oporników wentylatora kabiny są potwornie gorące podczas pracy wentylatora, zwłaszcza kabelek będący masą (chyba gruby, jasno fioletowy). Jedocześnie same kable wentylatora (czerwony i czarny) wcale nie są gorące. Wymontowałem więc ten element (2 wkręty t20) i okazało się, że te oporniki bardzo ale to bardzo się grzeją, i to tym bardziej im na wyższym biegu pracuje wentylator. I tu pojawia się moje pytanie do forumowiczów. Czy taki objaw jest normalny? Niby oporniki powinny się grzać jeżeli pracują, poza tym nie bez powodu umieszczone zostały tuż za wentylatorem, który je schładza.

 

Jak jednak mogę sprawdzić czy nie grzeją się one za bardzo... chyba kabelek zasilający nie powinien się od oporników zagrzać a tym bardziej od prądu który nim płynie. A ten kabel miał taką temperaturę jak znajdujące się obok przewody z gorącą 'wodą' nagrzewnicy. Parzył w palce. I po wymontowaniu i uruchomieniu wentylatora kable te grzały się tak samo więc to nie dlatego, że w pobliżu są te rurki z gorącą cieczą.

Ja zaś mam wrażenie, że te oporniki ogrzewają wręcz powietrze które jest wdmuchiwane do kabiny. A klimatyzacja rzeczywiście jakoś tak słabo chłodzi...

Jakby ktoś nie wiedział o co chodzi to dodaję zdjęcie ...

 

Czy ktoś może to rozbierał i może mi powiedzieć do jakiego stopnia te oporniki powinny się zagrzać?

A może mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda w jego autku...

 

Pozdrawiam,

Arek

post-48622-0-31404000-1343855206_thumb.jpg

post-48622-0-62132400-1343855224_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą nawet do 100 st.C. Na końcu tego rezystora (zielone) jest bezpiecznik termiczny i on jest chyba wyskalowany coś pomiędzy 90 - 100 st.C.

Kable mogą się grzać bo przy włączonym silniku prąd jaki płynie przez wentylator to ponad 30A (bezpiecznik jest na 40A). Sprawdz jedynie i popraw (spray KONTAKT) styki w złączce tegoż rezystora.

Lubią się w skutek pogarszającego styku, pracując w skrajnych temperaturach grzać co prowadzi do wytopienia złącza.

 

Odkąd poznałem jakie tam są prądy i jak się kabel grzeje IV biegu wentylatora nie używam wcale lub jeśli muszę to krótką chwilę. Zresztą nawet jak dam na IV biegu przy max chłodzeniu klimy powietrze staje się letnie a nie zimne więc to troche nic nie daje ustawianie na max.

 

Sprawdź wydajność klimy poprzez pomiar temperatury przy wylocie otworów wentylacyjnych.

Edytowane przez kipi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, nie będę się już zatem tym opornikiem przejmował.

 

Wydajność klimatyzacji jest natomiast niestety słaba, nie wiem jaka jest temp. powietrza na wylocie, ale auta schłodzić nie jest w stanie, i nie ma wiatru nawet na czwartym biegu wentylatora - owszem szumi i huczy i trochę wieje, ale tak jakby mieszał powietrze w miejscu. Nawet wczoraj sprawdzałem czy nie założyłem go jakoś na odwrót (bo wymieniałem pół roku temu - na valeo - taki sam jak oryg.). Ale to jest możliwe do założenia i poskładania tylko w jeden sposób.

 

Nawet po wyjęciu filtra przez powstałą wówczas dziurę niewiele wieje (takie mam wrażenie - niestety nie wiem jak to zmierzyć).

A filtr jest chyba zaraz za dmuchawą.

 

Mogło się coś zapchać między dmuchawą a wlotem powietrza pod szybą? Jest to chyba dosyć szeroki otwór. Tylko, że też nie bardzo wiem jak to sprawdzić.

 

Jeżeli chodzi o klimę to nabili mi miesiąc temu czynnik, wymienili osuszacz (to coś nad prawym kołem) i jeden wąż, wcześniej wymieniłem chłodnicę od klimatyzacji. I cały czas chłodzi tak samo słabo. Pan od klimy powiedział, że może jeszcze wymienić teraz zawór rozprężny - może to pomoże a jak nie to kompresor ale to już spory koszt i to należy zrobić w ostateczności bo narazie działa. Temperatury niestety nie zmierzyli.

Niby rurki są zimne i woda kapie spod auta ale do środka kabiny jakoś to zimno nie dolatuje...

 

Trochę postów na ten temat jest ale jakoś nikt chyba nie znalazł przyczyny problemu. Zostaje szukać rozwiązania na własną rękę.

 

A może to dlatego że auto czarne i kombi (więcej powietrza wewnątrz do schłodzenia) - i te dwa elementy powodują, że klimatyzacja nie wyrabia? ...

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez oustling
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą pompą to uważaj. Ja założyłem nową bo w stacji mi tak kazali i sie okazało ze niepotrzebnie, popsuta byla chodnica. Musiał bym wojne ze stacją toczyć na co nie mam ani czasu ani nerwów. U mnie też klima wyłącza się (manualną mam). Po kilku minutach znów zaczyna mocno działać. Chodzi przez godzine, dwie może trzy i wyłączy się na parę minut. Przy różnych prędkość i warunkach jazdy. Wiec nie wiem co ma wpływ. Może to normalne w tym aucie, że musi zobie "odpocząć"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!