Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Dziś grzebałem trochę w układzie chłodzenia, wentylacji, bo trochę słabo wieje i słabo chłodzi. No i tak trochę przy okazji zauważyłem, że kabelki prowadzące prąd do oporników wentylatora kabiny są potwornie gorące podczas pracy wentylatora, zwłaszcza kabelek będący masą (chyba gruby, jasno fioletowy). Jedocześnie same kable wentylatora (czerwony i czarny) wcale nie są gorące. Wymontowałem więc ten element (2 wkręty t20) i okazało się, że te oporniki bardzo ale to bardzo się grzeją, i to tym bardziej im na wyższym biegu pracuje wentylator. I tu pojawia się moje pytanie do forumowiczów. Czy taki objaw jest normalny? Niby oporniki powinny się grzać jeżeli pracują, poza tym nie bez powodu umieszczone zostały tuż za wentylatorem, który je schładza.

 

Jak jednak mogę sprawdzić czy nie grzeją się one za bardzo... chyba kabelek zasilający nie powinien się od oporników zagrzać a tym bardziej od prądu który nim płynie. A ten kabel miał taką temperaturę jak znajdujące się obok przewody z gorącą 'wodą' nagrzewnicy. Parzył w palce. I po wymontowaniu i uruchomieniu wentylatora kable te grzały się tak samo więc to nie dlatego, że w pobliżu są te rurki z gorącą cieczą.

Ja zaś mam wrażenie, że te oporniki ogrzewają wręcz powietrze które jest wdmuchiwane do kabiny. A klimatyzacja rzeczywiście jakoś tak słabo chłodzi...

Jakby ktoś nie wiedział o co chodzi to dodaję zdjęcie ...

 

Czy ktoś może to rozbierał i może mi powiedzieć do jakiego stopnia te oporniki powinny się zagrzać?

A może mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda w jego autku...

 

Pozdrawiam,

Arek

post-48622-0-31404000-1343855206_thumb.jpg

post-48622-0-62132400-1343855224_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą nawet do 100 st.C. Na końcu tego rezystora (zielone) jest bezpiecznik termiczny i on jest chyba wyskalowany coś pomiędzy 90 - 100 st.C.

Kable mogą się grzać bo przy włączonym silniku prąd jaki płynie przez wentylator to ponad 30A (bezpiecznik jest na 40A). Sprawdz jedynie i popraw (spray KONTAKT) styki w złączce tegoż rezystora.

Lubią się w skutek pogarszającego styku, pracując w skrajnych temperaturach grzać co prowadzi do wytopienia złącza.

 

Odkąd poznałem jakie tam są prądy i jak się kabel grzeje IV biegu wentylatora nie używam wcale lub jeśli muszę to krótką chwilę. Zresztą nawet jak dam na IV biegu przy max chłodzeniu klimy powietrze staje się letnie a nie zimne więc to troche nic nie daje ustawianie na max.

 

Sprawdź wydajność klimy poprzez pomiar temperatury przy wylocie otworów wentylacyjnych.

Edytowane przez kipi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, nie będę się już zatem tym opornikiem przejmował.

 

Wydajność klimatyzacji jest natomiast niestety słaba, nie wiem jaka jest temp. powietrza na wylocie, ale auta schłodzić nie jest w stanie, i nie ma wiatru nawet na czwartym biegu wentylatora - owszem szumi i huczy i trochę wieje, ale tak jakby mieszał powietrze w miejscu. Nawet wczoraj sprawdzałem czy nie założyłem go jakoś na odwrót (bo wymieniałem pół roku temu - na valeo - taki sam jak oryg.). Ale to jest możliwe do założenia i poskładania tylko w jeden sposób.

 

Nawet po wyjęciu filtra przez powstałą wówczas dziurę niewiele wieje (takie mam wrażenie - niestety nie wiem jak to zmierzyć).

A filtr jest chyba zaraz za dmuchawą.

 

Mogło się coś zapchać między dmuchawą a wlotem powietrza pod szybą? Jest to chyba dosyć szeroki otwór. Tylko, że też nie bardzo wiem jak to sprawdzić.

 

Jeżeli chodzi o klimę to nabili mi miesiąc temu czynnik, wymienili osuszacz (to coś nad prawym kołem) i jeden wąż, wcześniej wymieniłem chłodnicę od klimatyzacji. I cały czas chłodzi tak samo słabo. Pan od klimy powiedział, że może jeszcze wymienić teraz zawór rozprężny - może to pomoże a jak nie to kompresor ale to już spory koszt i to należy zrobić w ostateczności bo narazie działa. Temperatury niestety nie zmierzyli.

Niby rurki są zimne i woda kapie spod auta ale do środka kabiny jakoś to zimno nie dolatuje...

 

Trochę postów na ten temat jest ale jakoś nikt chyba nie znalazł przyczyny problemu. Zostaje szukać rozwiązania na własną rękę.

 

A może to dlatego że auto czarne i kombi (więcej powietrza wewnątrz do schłodzenia) - i te dwa elementy powodują, że klimatyzacja nie wyrabia? ...

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez oustling
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą pompą to uważaj. Ja założyłem nową bo w stacji mi tak kazali i sie okazało ze niepotrzebnie, popsuta byla chodnica. Musiał bym wojne ze stacją toczyć na co nie mam ani czasu ani nerwów. U mnie też klima wyłącza się (manualną mam). Po kilku minutach znów zaczyna mocno działać. Chodzi przez godzine, dwie może trzy i wyłączy się na parę minut. Przy różnych prędkość i warunkach jazdy. Wiec nie wiem co ma wpływ. Może to normalne w tym aucie, że musi zobie "odpocząć"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!