Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pytanko


pawlik

Rekomendowane odpowiedzi

Popatrz na ogolny stan auta, ksiazka serwisowa, co kiedy powinno byc wymienione i czy bylo, czy nie. Jesli np rozrzad mial byc wymieniony po 90 tys a auto ma przebieg 200 tys i byl wymieniany tylko raz, to od razu wiadaomo, ze zaraz bedziesz go musial wymienic (jakies 3000pln), no chyba ,ze ci nie zalezy na silniku, pompa wody, zawieszenie, pompa wspomagania, czy silnik czysty, czy szybko lapie temperature (bo to diesel ma byc, nie ?) i czy ja trzyma tzn. czy po krotkim wysilku nie wlacza sie od razu wentylator(jesli tak, to sobie bezwzgladnie odpusc auto), koncowki drazkow , wydech a zwlaszcza katalizator, zawieszenie, jak auto sie rozpedza, czy jak dodasz ostro gazu, to czy nie zostaje za toba kupa czarnego dymu, jak auto hamuje, czy nie sciaga na ktoras ze stron, ogumienie. Na wolnej jezdzie najlepiej sprawdzic gumy. Jesli wzrokowo sa ok zrob tak. Posadz kogos z tylu ,a ty z przodu. Dojezdzasz do swiatel i hamujesz powoli tak zeby auto zwalnialo prawie minimalnie - chodzi o to zeby kawalek pojechac z predoscia troche szybsza niz idacy czlowiek. Jesli czujesz ze autem rzuca to znaczy ze opony maja popekane sploty i sa do wymiany, jesli nie to jeszcz proba tym razem przy 140km/h czy tez ladnie idzie. No i przejedz sie tym autem, czy nic nie skrzypi szumi stuka.

A nie myslales nad benzyna i LPG ?

Ja tez chcialem diesla 98 ale w koncu kupilem 1,6 benzyna + LPG i jestem zadowolony. W miescie pali 10 gazu, trasa do 120 km/h 7 l , do 140 km/h 8 l , powyzej 9 l gazu. Wychodzi taniej jak diesel, a i ewentualne koszty dlubania w silniku tansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pełen" ocynk i 12 lat gwarancji na perforacje występuje dopiero w modelach po liftingu, z tego co się orientuję.

Natomiast na co zwrócić uwagę w silniku dTi, przede wszystkim praca turbiny, czy nie cieknie w rejonach sprężarki. Rozruch zimnego silnika (ale to ciężko sprawdzić przed kupnem), kopcenie. Sprawdź przyspieszenie w zakresie 1500-3000 obr/min. Przy około 2000-2100 powinieneś odczuć wyraźną różnicę.

Co do kosztów, to diesel jest mniej problematyczny od LPG. Wychodzi tak samo, jeśli chodzi o koszty.

wdytya, nie chce mi się wierzyć, że Twoje spalanie w trasie, trochę przesadziłeś z tymi prędkościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Zalewam 38 l gazu i w trasie robie 530 - 560 km przy spokojnej jezdzie. W miescie 380 - 430 km. Ostatnio Wrocław - Zielona Góra 178 km w 2h:05 min w tym 30 km po autostradzie przy 150-160 km/h(wg wskazan mojego predkosciomierza) i z powrotem w 2h:40 min. Razem 360 km. Po powrocie w miescie zrobilem jeszcze tylko 45 km i tankowanie - wychodzi 10 l na 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jest tak , że Sceniciem a konkretnie rodziną Megane, Renault chciał zawojować Europę odwracając się od opinii rdzy, złej jakości, braku spasowania. Ocynk był przynajmniej cześciowy. Jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz to na 100% nie będzie miał śladów rudego. Dopuszczalne paproszki w okolicach rantów tylnych kół i to wszystko, noooo może wokoło odpływów wody z tylnej klapy ale praktycznie niezauważalne. Na pewno auta o wiele lepiej wykonane i zabezpieczone od produkcji sprzed ery Megane i dużo lepiej od współczesnych niektórych marek nastawionych na 100% zysku. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(jakies 3000pln)
gdzie? w ASO chcą 1300, max 1500 zł

 

Faktycznie trochę drogo te 3 tyś :-)

Za wymianę rozrządu (razem z pompą wody i z płynem chłodniczym) do 1.6 16v usłyszałem ok. 850zł z robocizną (oczywiście nie ASO ale też nie u pana Gienka w garażu :-) tylko w sieci Q-Service)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek i rolki (bez pompy) za 500 zł i jakieś tam grosze w zakładzie do którego zawsze jeżdże.

Ja po zakupie od razu wymieniłem czujnik temp. i termostat (były walnięte).

Ten gazik to reweacja! A ja trochę bałem się gazu w Scenicu bo myślałem, ze będzie dużo więcej chlał i dlatego ON. Takie spalanie to ja miałem w Astrze 1.4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!